دوستی: از سکوهای خالی خجالت می‌کشم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، علی دوستی پس از پیروزی ۲ بر یک ایران برابر تیم ملی کویت در کنفرانس مطبوعاتی گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنم که هنوز نتوانستیم دل آنها را آنطور که باید، شاد کنیم. انتظار من خیلی بیشتر بود و واقعیت این است که باید خیلی بیشتر تلاش کنیم. مطمئنم در بازی پلی‌آف برابر استرالیا جبران می‌کنیم و ایمان دارم با کسب یک نتیجه خوب از شرمندگی در می‌آییم.

وی در مورد اینکه تیم ملی نوجوانان در ۳ بازی گذشته گل اول را دریافت کرده اظهار داشت: البته در این دیدار پیشرفت کردیم و دیرتر گل خوردیم(باخنده) ‌ تمام تلاشمان را می‌کنیم در ۳ روز باقیمانده تا دیدار برابر استرالیا روی تمرکز بجه‌ها کار ‌کنیم تا هوشیارتر شوند. قول می‌دهم با تلاش بیشتر تمرکز خود را حفظ می‌کنیم تا اینقدر زود گل نخوریم.

دوستی در مورد صعود قدرتمند با ۹ امتیاز و دیدار در مرحله یک چهارم نهایی برابر استرالیا عنوان کرد: تمام تیم‌هایی که از گروه خود صعود کردند این شانس را دارند که به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند. استرالیا تیم قوی‌ای است و نمی‌توان از کنار آنها به راحتی گذشت، آنها فوتبال پیشرفته‌ای دارند و دارای سازمان خوبی هستند. بازی سختی است. از روز اول می‌دانستم استرالیا به عنوان یکی از دو تیم گروه مقابل ما بالا می‌آید و بازی‌های این تیم را دیدیم.

سرمربی تیم نوجوانان ادامه داد: دوست داشتم بین عراق و استرالیا با استرالیا روبرو شویم. سیستم و فرهنگ ما به شکلی است که دنبال کار سخت هستیم و اگر تیمی ضعیف باشد، بد بازی می‌کنیم. استرالیا تیمی پر قدرت است. آنها را کاملا می‌شناسیم. چشم‌های زیادی داشتیم و آنها را آنالیز کردیم. مربیان ما به خوبی آنها را مورد ارزیابی قرار دادند. سعی می‌کنیم از فکر همه استفاده کنیم و با تمام قوا به مصاف این تیم برویم.

دوستی در مورد اینکه بازیکنان ایرانی با عجله بازی و گاهی خودخواهانه عمل می‌کنند، گفت: شرایط فوتبال ما طوری است که اگر رقیب خوب بازی کند ما بهتر عمل می‌کنیم. تیم‌هایی که در این گروه به مصاف ما آمده‌اند، هیچ کدام فوتبال بازی نکرده‌اند حتی یک استپ نکردند. تمام توپ‌ها را به قصد مساوی دفع می‌کردند و روی ضد حملات دنبال زدن گل بودند. بازیکنان ما نوجوانان هستند و تجربه کمی دارند. آنها آینده فوتبال ما را تشکیل می‌دهند. ما از فکر شما استفاده می‌کنیم و با یک خِرد جمعی و وحدت ملی امیدواریم به جام جهانی برویم.

دوستی خاطرنشان کرد: در جام جهانی ۹۸ مردم و رسانه‌ها یار دوازدهم تیم ملی بودند و ما توانستیم به این مسابقات راه یابیم. از مسئولین می‌خواهم یک بار به تیم‌های پایه بها بدهند. اینها آینده فوتبال ما را می‌سازند. مردم با آمدن به ورزشگاه از این بازیکنان حمایت کنند. فقط نباید از تیم بزرگسالان حمایت کرد. به مربیان و تیم‌های پایه بها بدهید. باید از تیم‌های پایه باید حمایت کنید تا بتوانید پیشرفت کنیم. وقتی که می‌بینم بازی در کشور ما برگزار می‌شود و این همه سکوی خالی وجود دارد واقعا خجالت می‌کشم. فدراسیون و وزارت ورزش تلاش زیادی کرده و با هزینه بسیار میزبانی را گرفته است. وقتی می‌بینم کمتر از هزار نفر به استادیوم آمده است، دلم می‌شکند.

وی افزود: اگر من سواد و شعورم کم است، شما به داد فوتبال کشور برسید و خواهش میکنم در راه صعود به جام جهانی ورزشگاه را پر کنید تا جوانان یک بار دیگر بتوانند به جام جهانی راه یابند.