به اشتباهات داوری عادت کرده‌ایم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مجتبی تقوی پس از شکست ۳ بر ۲ مقابل ذوب آهن عنوان کرد: در مورد عوامل غیر فنی قصد صحبت ندارم چون از بیان آنها فایده ای نمی بینم. بازی ما خیلی سخت بود که جوانمردانه بودیم. هر چند که در بسیاری از صحنه ها بازیکنان ذوب آهن برای وقت کشی خود را به زمین می انداختند. وظیفه ما بازی جوانمردانه بود.

وی ادامه داد: در نیمه اول اشتباهات مهلکی داشتیم که باعثشد سه گل دریافت کنیم ولی در نیمه دوم سعی کردیم با تسلط بیشتر روی بازی خودمان به گل دست پیدا کنیم. شاید منصفانه ترین نتیجه تساوی بود که محقق نشد.

تقوی در پاسخ به این سؤال که سایپای همیشگی نبودید، گفت: ذوب آهن با انگیزه بود و بر اثر اشتباه سه گل خوردیم. اگر از ۷۰ درصد موقعیت ها استفاده می کردیم نتیجه چیز دیگری می شد. هر چند قصد ندارم دئر مورد مسائل غیر فنی حرف بزنم اما در کنار وقت کشی ذوب آهن از اشتباهات داوری نمی توانم عبور کنم. به این اشتباهات عادت کردیم و حتی به بازیکنان گفتم به این وضع عادت کنند و اعتراضی نکنند.

خبرنگاری از تقوی پرسید شما که ادعای بازی جوانمردانه می کنید چرا سعید دقیقی بازی جوانمردانه را رعایت نکرد یا خوزه فحاشی می کرد که سرمربی سایپا گفت: سعید دقیقی نیتش این بود که توپ را به بازیکنان ذوب برساند تا وقت کشی نکنند و خوزه هم به وقت کشی اعتراض داشت و اگر فحاشی می کرد داور می دید.

تقوی در مورد اشتباهات رحمان احمدی عنوان کرد: او بهترین گلر ایران است و اشتباه او مهم نیست و کلاس کار او بالا است. از رحمان خواسته بودیم به دلیل قدرت بازی با توپ در بازی دخیل باشد و به خاطر یک اشتباه نباید زحمت بازیکن را از بین برد.

تقوی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد بازی های سخت را سپری کردیم و یک بازی سخت با پرسپولیس داریم.

سرمربی سایپا در مورد خشونت بازیکنان سایپا اظهار داشت: ما خودمان قربانی خشونت هستیم. بینی شهباززاده شکسته یا مچ پای صادقی را ببنید. اگر صحبت می کنم می خواهم در مورد وضعیت داوری هشدار بدهم. می توانیم سکوت کنیم و ادای افراد جلتنمن را درآوریم اما اگر این کار را کنیم منافع باشگاه سایپا زیر سوال می رود. باشگاه سایپا اجازه نمی دهد بی ادبانه صحبت کنیم. شهامت این را داریم که بگویم این بازی را باختیم اما متاسفانه واقعیتی در فوتبال ما هست و آنکه ۹۰ درصد تیمی که بهتر بازی می کند برنده نیست. در اروپا قضیه بر عکس است.