به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، بهرام افشارزاده پس از نشست فوق‌العاده‌ اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای بررسی نامه IOC اظهار کرد: نامه IOC در این نشست قرائت شد. جلسه با توجه به همه مواردی که مطرح شد، امیدوار کننده بود و قرار شد فردا صبح نزد وزیر ورزش و جوانان برویم. ورزش ایران در یک وضع استثنایی قرار گرفته است که باید به حساسیت آن توجه کرد. ما بسیار خوشحالیم که در این جلسه به نتایج مثبت رسیدیم.

وی از ارسال پاسخ ایران به نامه IOC تا فردا(سه شنبه) خبر داد و گفت: پاسخ نامه IOC تهیه شده است و بنا داریم که امروز یا فردا آن را ارسال کنیم. ما باید دقت کنیم نامه طوری تهیه شود که به تایید IOC برسد. تصمیم گیری در مورد مطالبی هم که در نامه IOC ذکر شده با عباسی است. ما باید در این رابطه به نتیجه‌ برسیم. امیدوارم فردا این اتفاق بیفتد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در واکنش به سوال خبرنگاری که پرسید تکلیف اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک چه شد و آیا مجمع انتخابات این کمیته‌ با تاخیر روبرو خواهد بود؟ خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد تغییرات اساسنامه انجام شده است، ۲۰ درصد باقی مانده هم طی ۱۰ روز آینده آماده و برای IOC ارسال می‌شود. بخش دیگر هم که مورد توجه IOC است اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها است که ما ترجمه و به مجامع جهانی ارسال کردیم. برنامه کمیته ملی المپیک دقیقا این است که اساسنامه کمیته‌ ابتدا تایید و برای IOC ارسال شود و سپس در مجمع عمومی مطرح شود.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که آیا پاسخ ایران به نامه IOC در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت؟ یادآور شد: سعی داریم آنچه را که در این رابطه مطرح می‌شود، اطلاع رسانی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که ورزش ایران چقدر با خطر تعلیق روبرو است؟ تاکید کرد: با توجه به موقعیت حساسی که داریم نشست با وزیر می‌تواند خیلی از مسایل را حل کند.

افشارزاده با تاکید بر این که بازگشت روسای برکنار شده با تصمیم وزیر است، تصریح کرد: بازگرداندن روسای برکنار شده به فدراسیون‌های ورزشی با اختیار وزیر است نه کمیته ملی المپیک. با توجه به سیاست‌های وزارتخانه تصمیم گیری در این رابطه انجام می‌شود. ما فردا با وزیر جلسه داریم و همه موضوعات را به ایشان می گوییم. موضع وزیر را پیش‌بینی نمی کنیم ولی امیدوارم که مشکلات با برگرداندن یا ایجاد تغییر روسا حل شود. ما حساسیت مطالب را عنوان می‌‌کنیم و امیدواریم که مشکلات حل شود.

وی در ادامه در جواب خبرنگاری که پرسید آیا برای نجات ورزش ایران راهکاری دارید که به عباسی پیشنهاد دهید، تاکید کرد: فردا همه چیز مشخص می‌شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره مسایلی که فردا با وزیر ورزش و جوانان مطرح خواهد شد، یادآور شد: ما حساسیت مسایل را بازگو می‌‌کنیم. همه مواردی که در نامه های IOC قید شده را به همراه راهکار به وزیر ارائه می‌دهیم.

افشارزاده در واکنش به اظهارات خبرنگاری که گفت آیا مستقیما به وزیر می‌گویید که بحثتعلیق ورزش ایران جدی است؟ خاطر نشان کرد: ما نامه‌های IOC را برای وزیر ورزش ارسال کردیم، او هم مطالعه کرده و به حساسیت ماجرا واقف است. از طرفی اگر بحثتعلیق ورزش ایران جدی نبود، مجمع فوق‌العاده‌ تشکیل نمی دادیم. ما تاکنون ساکت ننشسته‌ایم و نامه نگاری‌ها و مذاکرات متعددی داشتیم تا موضوع حل شود. برخی می گویند یکی، دو گام تا تعلیق فاصله داریم که به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد. ما برای جلوگیری از تعلیق راهکار داریم.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش که همین حالا هم برخی از فدراسیون‌ها از جمله جودو تعلیق هستند؟ خاطر نشان کرد: بحثجودو با سایر رشته‌ها متفاوت است. در ازبکستان مشکلاتی وجود داشته و اتحادیه آسیا به ما نامه نوشته و اعلام کرده که دلیلش برای تعلیق موقت چیست. قرار است در کویت جلسه‌ای داشته باشیم و در این باره با مسئولان آسیا صحبت کنیم. به ما اعلام شده تا تشکیل این جلسه فدراسیون جودوی ایران تعلیق است. فدراسیون‌های شنا، دوچرخه‌سواری و قایقرانی نیز کاملا تعلیق نشدند.

به گزارش ایسنا، دبیر کل کمیته ملی المپیک در واکنش به این اظهارنظر که شما که می دانستید برای برگزاری انتخابات اساسنامه کمیته‌ باید تغییر کند چرا زودتر از این‌ها این کار را انجام ندادید، در حالی که به شدت عصبانی شد، پاسخ داد: به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نبوده است. در سال ۲۰۰۱ مجمع عمومی IOC اساسنامه کمیته ملی المپیک را تایید کرده است. ما خودمان پیشنهاد دادیم با توجه به تغییراتی که در فدراسیون‌های ورزشی صورت گرفته است، اساسنامه کمیته‌ را بررسی کنیم.

وی در واکنش به این سوال که شنیده می‌شود کمیته ملی المپیک از IOC خواسته تا انتخابات کمیته ملی المپیک را به تعویق بیاندازد؟ تصریح کرد: ما به هیچ ارگانی هیچ نامه‌ای ننوشته‌ایم. کمیته ملی المپیک پیشنهاد اضافه شدن چند مورد به اساسنامه را به IOC داده است. ما اکنون به اساسنامه کمیته‌ عمل می‌کنیم، این اساسنامه ایرادی ندارد، اما خودمان پیشنهاد دادیم که یکسری مقررات به آن اضافه شود. حدود یک هفته‌ قبل هم IOC به ما نامه نوشته که چند مورد به اساسنامه کمیته ملی المپیک اضافه شود. هیات دولت و مجلس شورای اسلامی هم باید اساسنامه را تایید کنند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که آیا استیضاح وزیر ورزش و جوانان در شرایط کنونی به صلاح است؟ خاطرنشان کرد: به نظرم به هیچ وجه چنین تصمیمی مصلحت نیست. اکنون زمان پرداختن به استیضاح وزیر نیست. این تصمیمات به ورزش صدمه می‌زند. در حال حاضر موضوعات دیگری در اولویت هستند. به نظر من نباید چنین اتفاقی رخ دهد. وزیر چند ماه است که کارش را در وزارتخانه شروع کرده و باید با تعامل مشکلات را حل کرد.

افشارزاده در پاسخ به اين پرسش كه چطور عضو هيات مديره باشگاه استقلال شديد؟ به خبرنگاران گفت: فعلا تصميم نهاييام را براي حضور يا عدم حضور در هيات مديره استقلال نگرفتهام.