به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، عبدالرضا جوکار در ماده پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق به کسب مدال نقره شد. وی که سابقه پنج دوره حضور در بازی‌های پارالمپیک را دارد در پایان این مسابقات اظهار داشت که قصد دارد با دنیای قهرمانی خداحافظی کند و به استراحت بپردازد.

جوکار در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک که روز پنجشنبه در تالار وحدت برگزار شد، به خبرنگار مهر گفت: قرار است قوانین رشته دوومیدانی پارالمپیک ظرف یکی، دو ماه آینده دستخوش تغییر و تحول شود. چنانچه این اتفاق روی دهد شانسی برای ادامه حضور ندارم اما اگر نه، می‌خواهم بمانم.

وی افزود: ببینید اگر قرار شود تغییراتی در خصوص ادغام‌ها صورت بگیرد ترجیح می‌دهم که سر حرفم بایستم و برنگردم. اما در غیر این صورت طبق صحبت‌هایی که با سرمربی تیم، آقای بهمن رضایی، داشته‌ام به حضور خود ادامه می‌دهم. قصد دارم ششمین حضور خود در بازی‎های پارالمپیک که در سال ۲۰۱۶ در برزیل برگزار می‌شود را هم تجربه کنم. البته این موضوع بسته به صلاحدید مربیان است که ببینیم آیا مرا به تیم دعوت می‌کنند یا خیر.

جوکار با اشاره به کسب مدال نقره بازی‌های پارالمپیک لندن گفت: حریف جاماییکایی در پنج پرتاب قبلی خود از من عقب‌تر بود اما در پرتاب ششم موفق شد بالای ۲۰ متر پرتاب کند و این را باید بگذاریم به حساب قسمت.

پرچمدار کاروان دلوار در ارتباط با برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک اظهار داشت: خوشحالم که این مراسم به موقع برگزار شد ضمن اینکه یکسان‌سازی پاداش‌ها اتفاق ویژه‌ای است که باعثافزایش روحیه ورزشکاران معلول می‌شود.

عبدالرضا جوکار در بازیهای پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا در ماده پرتاب دیسک به مدال طلا رسید و در پرتاب نیزه برنز گرفت. وی در ۲۰۰۰ سیدنی در پرتاب دیسک طلا گرفت و در پرتاب نیزه برنز. جوکار در ۲۰۰۴ آتن در پرتاب نیزه برنز گرفت و در ۲۰۰۸ پکن در همین ماده به مدال نقره رسید. ورزشکار باسابقه دزفولی در ۲۰۱۲ لندن هم در ماده پرتاب نیزه به مدال نقره دست پیدا کرد.