به گزارش افکارنیوز، در حالی که به نظر می‌رسید با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان رابطه‌ی دو ستاره‌ی بی چون و چرای فوتبال جهان به سردی گراییده باشد، لیونل مسی در اظهار نظری در آستانه‌ی ال کلاسیکو به تمجید از کریستیانو رونالدو پرداخت و او را بازیکنی بزرگ دانست.

به گزارش ایسنا، مسی که در آخرین دیدار ال کلاسیکو در پایان بازی با بی توجهی از مقابل رونالدو عبور کرده و با او دست نداده بود عنوان کرد: رونالدو بازیکن بزرگی است و کارش را بلد است. مورینیو هم مربی خوبی است و در تیمش کارش را درست انجام می‌دهد.

وی درباره‌ی تغییرات به وجود آمده پس از جدایی پپ گواردیولا که افتخارات بسیار زیادی برای کاتالانی‌ها به همراه داشت اظهار کرد: تیم ما دستخوش تغییرات چندانی نشده است. تیم ما با تیتو همانند زمانی که پپ در تیم حضور داشت بازی می‌کند. ما یک سبک و فلسفه بازی داریم که آن را تغییر نمی‌دهیم چرا که تیتو هم طرز فکری مشابه گواردیولا دارد.

دارنده‌ی توپ طلا جهان که در صورت کنار زدن رونالدو نخستین بازیکن تاریخ فوتبال جهان خواهد بود که ۴ بار پیاپی عنوان بهترین بازیکن جهان را کسب می‌کند، ادامه داد: گواردیولا با نتایجی که برای بارسلونا به دست آورد یک نقطه روشن در تاریخ فوتبال جهان برجای گذاشت. پپ همیشه این امتیاز ویژه را برای من قائل بود که شانسم را در قسمت‌های مختلف زمین بیازمایم. کاری که او در تیم انجام داد این بود که فلسفه فوتبال خوب و زیبا را به تیم تزریق کرده و تیم در دو بخش دفاع و حمله به صورت متوازن کار کند.

مسی که در چند دیدار اخیر ال کلاسیکو موفق به گلزنی نشده است در پاسخ به سوالی درباره‌ی احتمال حضور نیمار در تیم گفت: این مساله‌ای است که باید از کادر فنی و مدیریت باشگاه بپرسید و من نمی‌توانم درباره‌ی آن اظهارنظری کنم.

آقای گل فصل پیش رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا که با به ثمر رساندن ۷۳ گل رکوردی جاودانه از خود برجای گذاشت درباره‌ی توپ طلای فوتبال جهان که دی‌ماه به بهترین بازیکن جهان اهدا می‌شود گفت: من هر روز تلاش می کنم تا بتوانم بهترین عملکردم را ارائه بدهم اما هدف من کسب عنوان بهترین نیست. اصلا به این فکر نمی‌کنم که چه خوب است و چه بد است. ترجیح می‌دهم از کنار اظهارنظرهای ناخوشایند عبور کنم. در فوتبال هر چیزی می‌تواند حاشیه ساز و جنجالی باشد.

مسی که بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال آرژانتین را نیز در اختیار دارد درباره‌ی ویژگی‌های یک کاپیتان گفت: کاپیتان باید بازیکنی باشد که مورد احترام تمام بازیکنان است. این بازیکن باید هم از نظر مهارت‌های فوتبالی و هم از نظر شخصیتی در سطح بالایی قرار داشته باشد. در صورت لزوم با سایر بازیکنان صحبت و همفکری داشته باشد و بتواند تیم را درون زمین در دست بگیرد.

ستارهي بارسلونا هرچند در بازيهاي اخيرملي نسبت به گذشته بسيار بهتر ظاهر شده اما باز هم اعتراف کرد که نتوانسته آنگونه که بايد رضايت مردم کشورش را جلب کند: من با افتخار بازوبند کاپيتاني تيم ملي کشورم را بر بازو ميبندم. تمام تلاشم را ميکنم که هر چه در توان دارم براي آرژانتين ارائه دهم. ميدانم که بازوبند به من مسئوليت بيشتري ميدهد. برانگيختن تحسين مردم آرژانتين کار سادهاي نيست.