اگر هم گروهی با لبنان و تایلند دشوار است، کره و ژاپن را چه کنیم؟!
سرویس ورزشی افکار نیوز -

با وجودی که تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت های آسیا با قرعه مناسبی روبرو شده اما مشخص نیست که چرا کارلوس کی روش اصرار دارد این قرعه را دشوار جلوه داده و برای صعوداز مرحله مقدماتی خط و نشان بکشد.

صبح روز سه شنبه قرعه کشی مرحله مقدماتی جام ملت های اسیا ۲۰۱۲ در حالی برگزار شد که پیش از قرعه کشی با توجه به سیدبندی اعلام شده این هراس وجود داشت که تیم ملی با تیم های عربستان و چین هم گروه شود.
به گزارش افکار نیوز، اما پس از انجام قرعه کشی تیم کشورمان با تیم های لبنان، تایلندو کویت هم گروه شد که قرعه به نسبت خوبی محسوب می شود اما در مقابل تیم عربستان با تیم های چین، عراق و اندونزی هم گروه شده که قرعه بسیار دشواری برای هر چهار تیم به حساب می آید.

اما اظهار نظر سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد حضور همگروهی ایران با تیم های لبنان، تایلند و کویت تا حدودی عجیب به نظر می رسد.
کی روش در گفتگو با رسانه ها مدعی شده ایران در سخت ترین گروه مقدماتی جام ملت ها قرار گرفته اما جای خرسندی اینجاست که با وجود اصرار به دشواری گروه، ابراز امیدواری کرده که تیم ایران بتواند به مرحله بعد راه پیدا کند.

این در حالی است که تیم های استرالیا، ژاپن مدافع عنوان قهرمانی و کره شمالی و جنوبی بدون برگزاری رقابت‌های مقدماتی در مرحله بعد بازی می کنند و تیم ایران باید با پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی راهی دور بعد شود.

حضور نداشتن ایران در بین تیم هایی که سهمیه مستقیم را در اختیار دارند، نمونه بارزی از وضعیت امروز فوتبال ایران است که از سطح یک آسیا فاصله گرفته اما اظهار نظر سرمربی تیم ملی در مورد دشوار بودن این گروه اصلا به جا و درست نیست زیرا برای تیمی مانند ایران که مدعی حضور در جام جهانی است، نباید تیم های کویت و لبنان و تایلند را که در زمره تیم های درجه چندم آسیایی هستند، را دشوار قلمداد کرد، زیرا اگر بنا به دشوار وبدن مرحله مقدماتی باشد، در مرحله بعد که باید با تیم هایی همانند کره جنوبیف ژاپن و استرالیا دیدار کند، چه تعریفی از دشواری خواهد داشت.