پیش بینی کی روش از بازی ایران و کره

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، کارلوس کی‌روش پیش از دیدار فردای تیمش برابر کره‌جنوبی در پاسخ به این سوال که " از زمانی که شما سرمربی ایران شده‌اید تیم نوسان زیاد داشته است و با توجه به مشکلات دفاعی و قوی‌بودن کره جنوبی برنامه‌تان برای بازی فردا چیست؟ " اظهار داشت: وجود خبرنگاران ایرانی و کره‌ای در این نشست، نشان دهنده اهمیت بازی فرداست که رسانه‌های کره‌ هم آن را می‌دانند. از زمانی که کارم را شروع کردم، حرکت رو به جلو و پیشرفت داشتیم، سعی کردیم تمرکز خود را حفظ کنیم. در ۲۲ یا ۲۳ بازی با ایران کمتر از یک گل دریافتی در هر بازی داشتیم. میانگین هفت دهم یا ۸ دهم در هر بازی گل خوردیم. وقتی کمتر از یک گل در هر بازی دریافت کرده‌ایم، نشان دهنده انگیزه و پتانسیل بالای ماست. از لحاظ تکنیکی هم به صورت میانگین بیشتر از ۲ گل در هر بازی به ثمر رسانده‌ایم.



وی ادامه داد: این آمار به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد. ما در سه بازی گذشته مقابل قطر، لبنان و ازبکستان یک گل خوردیم و البته یک گل هم زدیم بنابراین از نظر دفاعی مشکلی نداریم اما یک گل زده نشان می‌دهد که ما باید در کار هجومی بیشتر کار کنیم و روی این خط تمرکز داشته باشیم.


کی‌روش دراینباره که " زمانی که همه از تیم ملی حمایت می‌کنند معمولا شاهد بازی احساسی هستیم، " چه تصمیمی برای این موضوع دارید؟ گفت: من فکر نمی‌کنم این‌طور باشد ما مقابل یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا بازی داریم. ژاپن و کره جزو قوی‌ترین های آسیا هستند و بازی سختی داریم. روی کاغذ شاید کره شانس بیشتری داشته باشد اما در تاریخ فوتبال هیچ تیمی پیش از شروع بازی نبرده و نباخته است. فردا یک مسابقه دیگری است که از دقیقه یک تا ۹۰ تصمیمات لازم را خواهیم گرفت. فردا(سه‌شنبه) فقط اینکه عرق بریزیم و روی انگیزه بازیکن حساب کنیم کارگشا نخواهد بود. برای بردن هم نیاز به انگیزه داریم هم فعالیت، کار بالا و تلاش زیاد. فردا وقتی وارد زمین می‌شویم شانس ۲ تیم یکسان است و امیدوارم ما بهتر بازی کنیم و برنده شویم. در این راه به کمی شانس هم نیاز داریم. اما اینکه بخواهیم فقط با قلب‌مان بازی کنیم، کافی نیست.


کی‌روش در این مورد که " در بازی فردا، شروع بازی اهمیت زیادی دارد " تاکید کرد: ۲۰ دقیقه اول اهمیت زیادی دارد اما اهمیت ۲۰ دقیقه پایانی بیشتر است و فکر می‌کنم تک تک ثانیه‌های مسابقه برای ما از اهمیت بالایی برخورددار است. از بازیکنان توقع دارم با روحیه جنگنده و مبارزه جویانه به میدان بروند تا در همه صحنه‌های بازی پیروز شوند. ازبکستان مقابل کره خوب شروع کرد و اما کره در دقیقه ۴۳ به گل رسید. بنابراین تک تک لحظات بازی مهم است. ۲۰ دقیقه ابتدایی مهم است ولی ما باید در طول مسابقه کنترل خوبی داشته باشیم. ما سعی می‌کنیم کیفیت بازی‌مان را حفظ کنیم. تیمی موفق می‌شود که کیفیتش را به حریف تحمیل کند، این تیم شانس بیشتری برای برد خواهد داشت.


سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه پیرامون صحبت سرمربی کره در مورد رکوردشکنی نیز گفت: ‌ در سه هفته گذشته سخت کار کرده‌ایم و آماده هستیم و کارهای لازم را انجام داده‌ایم. بازیکنان ما متعهد هستند و انگیزه و اعتماد به نفس بالایی داریم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. ولی نتیجه بازی از دست ما خارج است و نظری در مورد نتیجه ندارم. هیچ مربی‌ای در دنیا نمی‌تواند قول پیروزی بدهد و هر کسی این کار را بکند سطحی نگر است و بینش کافی را ندارد. اگر من قدرت این پیشگویی را داشتم به جای پیش‌بینی نتیجه بازی، این را پیش‌بینی می‌کردم که فردا زنده هستیم یا نه. اگر چنین قدرتی داشتم انرژی ام را صرف فوتبال نمی‌کردم و برای کارهای دیگر می‌گذاشتم. ما آماده هستیم تا بازی خوبی انجام دهیم و در همه صحنه‌ها صاحب توپ بوده و عملکرد خوبی داشته باشیم.


کی‌روش گفت: نمی‌خواهم فرمول برنده شدن در فوتبال را نشان دهم. فرمول پیروزی در فوتبال خیلی ساده است. شما باید سخت کار کنید، سخت کار کنید تا عملکرد خوبی داشته باشد و فرمول تنبلی این است که بعضی‌ها راجع به برد صحبت می‌کنند اما در زیر سایه درختان می‌نشینند و استراحت کرده و منتظر نتیجه اند. ولی من ترجیح می‌دهم از فرمول عمل استفاده کنیم و قول می‌دهم اگر ایران عملکرد خوبی داشته و شانس بیشتری برای برد دارد، این توقعی است که از بازیکن من دارند. آنها به خودشان ایمان دارند و می‌توانیم با استفاده از این موضوع موفق شویم. چیزی که همیشه به بازیکنانم می‌گویم این است که وقتی بازی تمام می‌شود به عملکردتان افتخار کنید و سربلند باشید بقیه داستان را به خدا می‌سپاریم تا آنچه خواست پیش آید.


سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد سوال خبرنگار کره‌ای که گفت " از آخرین بازی ایران کره سه سال می‌گذرد نظرتان در مورد تیم کره چیست و بازیکنان خطرناک کره را چه کسانی می‌دانید؟ " جواب داد: از سال ۱۹۹۸ فعالیتم را در فوتبال آسیا آغاز کرده و کاملا می‌دانم چه سرمایه‌گذاری ‌ای در فوتبال کره شده است. پاداش این کار آنها در جام جهانی ۲۰۰۲ و بالارفتن سطح فوتبال‌شان بود. در بازی فردا نمی‌توانیم بگوییم چون کره میزبان جام جهانی بوده ما را می‌برد یا اینکه ما بازنده‌ایم. چیزی که اهمیت دارد تلاش دو تیم در زمین است. ما هیچ ترسی از کره و بازیکنان‌شان نداریم. احترام خاصی برای آنها قائلم اما فردا شجاعانه بازی می‌کنیم کاملا آماده‌ایم و بازیکنان ما انگیزه خیلی بالایی دارند فردا باید این موضوع را ثابت کنیم که می‌توانیم هر صحبتی انجام دهیم و می‌توانیم بگویم برد تاریخ سازی خواهیم داشت اما این حرف‌ها اهمینی ندارد و باید در زمین عملکرد خوبی داشته باشیم. بیشتر به نظم تیمی کره فکر می‌کنیم و نقاط ضعف و قوت آنها را می‌شناسیم. من هم سعی می‌کنم از نقاط ضعف کره استفاده کرده و با تدابیر خوب در پایان بازی خواهید دید چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.


کی‌روش در مورد اینکه سرمربی رئال مادرید می‌گوید بازی از کنفرانس مطبوعاتی شروع می‌شود، اظهار داشت: این نقطه نظر مورینیوست و برای او احترام قائلم اما من در ایران کار می‌کنم. مورینیو سرمربی یک باشگاه است و توانایی این را دارد که ۷۰ میلیون یورو خرج یک بازیکن کند اما من در این زمینه قدرت او را ندارم. برای من بازی از هفته‌ها قبل و زمانی که برنامه‌ریزی انجام می‌دهم آغاز می‌شود. در مورد آن با مورینیو توافق دارم این است که در پایان بازی همه چیز مشخص می‌شود. بعضی موقع‌ها فوتبال مثل دوی صدمتر می‌ماند که بعضی از مربیان می‌توانند از ۶۰ متر شروع کنند ولی برخی باید از ابتدا آغاز کنند. چیزی که مهم است این است که آماده باشیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم. بازیکنان ما باید دوندگی زیادی داشته باشند و روحیه بالایی داشته باشیم. نکته‌ای که خیلی مثبت است این است که برای اولین بار توانستم تیم کاملم را داشته باشم و بازیکن مصدوم نداریم و این برای ما خیلی مهم است.


کی‌روش در پایان در مورد انتظارش از هواداران و صحبتش با تماشاگران حاضر در ورزشگاه تاکید کرد: از همه هواداران می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند. ما در طول مسابقات شاهد نکات مثبت و منفی خواهیم بود. ما فردا شانس خوبی داریم ولی ماز هواداران خواهش می‌کنم به ورزشگاه بیایند تا در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر به مصاف کره برویم. ما نیاز به بازیکن شماره ۱۲ و یار دوازدهم داریم. چیزی که می‌توانم ضمانت کنم این است وقتی پس از پایان بازی کره‌ای ها به خانه برمی‌گردند می‌کویند هواداران ایران بسیار خوب و با شور و حرارت هستند و می‌خواهند مرا حمایت کنند.


دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مسابقات انتخابی جامجهانی ۲۰۱۴ برزیل، ساعت ۲۰ فردا (سهشنبه) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.