به گزارش افکارنیوزبه نقل از فردا، بیش از یک هفته از حضور بازیکنان و اعضای فنی تیم ملی کره جنوبی در تهران می گذرد اما نکته جالب توجه در خصوص تمرینات این تیم در تهران این است که هیچ خبری از کره ای در دسترس نیست.

ملی پوشان کره جنوبی که برای هماهنگی با ارتفاع تهران و مشکل کمبود اکسیژن که به دلیل اختلاف ارتفاع دو کشور وجود دارد از سه شنبه هفته گذشته به تهران آمده اند در اولین درخواست خود خواستند که در هتل آزادی اردو بزنند که این درخواست با مخالفت فدراسیون فوتبال ایران همراه شد. دلیل مخالفت فدراسیون فوتبال نیز این بود که بازیکنان تیم ملی ایران در هتل آزادی اقامت داشتند و همین امر سبب شد تا کره ای ها به هتل استقلال بروند.

نکته جالب توجه در خصوص تمرینات یک هفته کره در تهران این بود که آنها تمام تلاش خود را انجام دادند که خبر خاصی از تمرینات شان به بیرون درز نکند. در ۱۵ دقیقه ابتدایی تمرینات کره حضور خبرنگاران آزاد بود ولی بقیه تمرین پشت درهای بسته برگزار می شد.



کره با چه ترکیبی به ایران آمد؟

تیم ملی کره جنوبی که امشب در برابر تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت نسبت به بازی قبلی شش تغییر خواهد داشت. بعد از تساوی در برابر ازبکستان بود که سرمربی این تیم از تغییراتی در جمع نفرات کره برای ایجاد انگیزه در میان بازیکنان و دعوت کردن از جوان ها خبر داد.

لی جونگ سو بازیکن ۳۲ ساله السد قطر که ۵۰ بازی ملی دارد، کویوهان بازیکن ۲۴ ساله اف. سی. سئول، لی دونگ گوک مهاجم نام آشنای کره ای با ۹۳ بازی ملی که سابقه بازی در باشگاه های آلمان و انگلیس را هم دارد، یون بیت گارام بازیکن ۲۲ ساله سئونگنام با ۱۴ بازی ملی و هوانگ سئوک هو پنج بازیکنی هستند که در بازی با ازبکستان حضور داشتند و برای بازی با ایران در فهرست تیم ملی کره قرار نگرفته اند.

به جای این بازیکنان چوی کان هی سرمربی کره از کیم یونگ کشون، بازیکن گوانگژو اورگرانده چین، شین گوانگ هون بازیکن یوهانگ، کیم کی هی بازیکنی که به تازگی به السیلیه قطر پیوسته است، کیم جونگ وو از چونبوک موتورز، نام تائه هی از لخویا و سون هئونگ مین بازیکن ۲۰ ساله و گلزن هامبورگ دعوت شده اند. جی دونگ وون از ساندرلند هم که بازی کره در برابر لبنان حضور داشت در فهرست جدید تیم ملی کره نیست.

۹ لژیونر کره علیه ایران

۹ بازیکن کره ای که در مقابل ایران بازی خواهند کرد در لیگ های خارجی بازی می کنند. البته لژیونرهای کره ای تعدادی بیشتر از این دارند اما برای بازی با ایران سرمربی کره جنوبی از آنها استفاده نخواهد کرد. هانگسان وون بازیکن جوبیلو ایواتا و چادوری بازیکن فورتنادوسلدروف و لی جونگ سو بازیکن السد قطر از این جمله اند. بد نیست بدانید پارک جی سونگ هم چند ماه پیش از مسابقات ملی خداحافظی کرد.

کیم جین هیون از کرزو ژاپن، پارک جو هو از بازل سوئیس، کیم یون کوون از کوانگژو چین، کیم یو کیونگ از کاردیف ولز، کی سونگ یئونگ از سوانسی ولز، لین چونگ یونگ از بولتون انگلیس، نام تائه هی از لخویا قطر، پارک چو یونگ از سلتاویگو و سون هئونگ مین از هامبورگ ۹ لژیونر کره ای هستند که قرار است برابر ایران به میدان بروند.