دایی و تقوی پسرخاله من نیستند

محمد احساني در مورد انتخاب علي دايي و مجتبي تقوي به عنوان نمايندگان ايران در کلاس هاي آموزشي تاپ آسيا و شائبه در خصوص اين دو انتخاب اظهار داشت: اين معرفي مثل انتخاب بازيکنان تيم ملي است و هر بازيکني که بيرون ليست قرار مي گيرد مي گويد تيم ملي حق او بوده است. براي انتخاب مربيان و معرفي به AFC با بيش از ۲۰ کارشناس فوتبال تماس گرفتم و ۱۰ شاخص را مد نظر قرار داديم.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از فارس، وی افزود: شاخص هایی مثل تحصیلات، مسلط بودن به زبان انگلیسی، سابقه کار در لیگ برتر، رزومه فوتبالی خوب و اینکه طبق توصیه AFC مربیان زیر ۵۰ سال باید معرفی می شدند، مد نظر ما قرار گرفت. با توجه به این شاخص ها خیلی از مربیان نمی توانند به این دوره از کلاس ها معرفی شوند.

احسانی تاکید کرد: تقوی و دایی پسرخاله من یا کمیته آموزش نیستند. بر اساس اولویت بندی و شاخص هایی که داشتیم این انتخابات صورت گرفته است. از مربیان واجد شرایط حدود ۱۲ مربی را لیست کردیم که نفر اول و دوم دایی و تقوی بودند. مربیانی نظیر یحیی گل محمدی، افشین پیروانی، عبدالله ویسی، مجید صالح، علیرضا منصوریان، نعیم سعداوی و.. هم در این لیست بودند که در دوره های بعدی با توجه به اولویتی که داریم آنها را به این کلاس ها اعزام می کنیم.

رئیس کمیته آموزش تصریح کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد آیا مربی که بالای ۵۰ سال دارد و زبان انگلیسی هم بلد نیست می تواند در این کلاس ها باشد؟ مجتبی تقوی ۶ دوره سرمربی در لیگ برتر بوده و علی دایی هم دو دوره با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شده است. شما فکر می کنید در لیگ برتر چند مربی زبان انگلیسی بلد هستند؟ چند مربی زیر ۵۰ سال داریم؟

وی خاطر نشان کرد: AFC از ما یک مربی خانم هم خواسته بود اما مربیان بانوی ما مدرک A آسیا ندارند. ما برای آنها یک دوره کلاس گذاشتیم اما به نظرم اکثر آنها ضعیف بودند و باید تلاش شود که سطح فنی آنها بالا رود. همیشه به مربیان توصیه کرده ام سطح سواد خود را بالا ببرند و به یادگیری زبان انگلیسی مشغول شوند.

احسانی در جواب به این پرسش که چرا در خصوص شاخص های حضور در کلاس تاپ آسیا اطلاع رسانی درستی نشده است، گفت: من درصدد این هستم تا برای اطلاع رسانی از اخبار کمیته آموزش سایت جداگانه ای داشته باشیم. کار روابط عمومی فدراسیون زیاد است و گاهی فرصت ندارند اخبار کمیته آموزش را آن طور که باید پوشش دهند. اگر نامه AFC مستقیم به خود ما می رسید و سایت داشتیم حتما این شاخص ها را به اطلاع مربیان می رساندیم. مشکل دیگری که با مربیان داریم این است که وقتی با آنها کار داریم یا تلفن های خود را جواب نمی دهند و یا خاموش است. چرا مربیان ما نباید شماره فدراسیون را ذخیره داشته باشند؟

احسانی در پایان گفت: در کمیته آموزش امانتدار هستم و نمی گویم در کارمان خطایی نمی کنیم اما تمام تلاش بر این است که کار درستی انجام دهیم و هیچ تصمیمی بر اساس نظرات شخصی نیست.