به گزارش افکارنیوزمهدی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تمرینی خود برای حضور در مسابقه‌های آسیایی چین گفت: پس از مسابقه‌های جایزه بزرگ تهران، چهار روز استراحت داشتیم و از امروز(دوشنبه) دوباره به اردوی تیم ملی می‌رویم که این اردو تا زمان اعزام به مسابقه‌ها ادامه خواهد داشت. خوشبختانه شرایط اردو به شکلی است که تمرین‌های منظمی داریم و تا زمان مسابقه‌ها به سطح آمادگی خوبی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تیم مردان در رقابت‌های آسیایی توانست مقام سومی را به دست آورد گفت: فکر می‌کنم امسال شرایط بهتر است و می‌توانیم رتبه مطلوب‌تری را نسبت به سال گذشته در بخش تیمی به دست آوریم. البته به کسب مدال در بخش انفرادی هم امیدوار هستیم. رقبای اصلی ما در این رقابت ها تیراندازانی از هند و چین هستند که سال گذشته هم توانستند مقام‌های خوبی کسب کنند.

احمدی که برادر کوچکتر الهه احمدی تیرانداز المپیکی ایران است درباره چگونگی حضورش در این رشته ورزشی گفت: من در یک خانواده ورزشی بزرگ شدم و آمدنم به رشته تیراندازی بیشتر به درخواست پدرم و پشتیبانی‌های خواهرم بوده است. تاکنون هم توانسته‌ام موفقیت‌های خوبی در این رشته داشته باشم و از اینکه در تیراندازی فعالیت می‌کنم پشیمان نیستم.

وی ادامه داد: پیش از آنکه تیرانداز شوم، فوتبال بازی می‌کردم و فکر نمی‌کردم که روزی بخواهم تیراندازی کنم. اما شرایط فوتبال کمی سخت بود به طوری که برای پیشرفت نیاز بود که حتما حامی خیلی خوبی وجود داشته باشد. در حالی که حدود ۶ سال فوتبال بازی کرده بودم و حتی با مربیان سرشناسی کار کردم و در لیگ آزادگان هم بازی کردم، اما در نهایت تصمیم گرفتم همچون خواهر و برادرم در تیراندازی فعالیت کنم و حالا هم برای تفریح فوتبال بازی می کنم.

احمدی افزود: وقتی که وارد این رشته ورزشی شدم علاقه‌ای به آن نداشتم و حتی تا یک سال هم هیچ گونه احساسی به این رشته پیدا نکردم و بیشتر به عنوان سرگرمی به آن نگاه می‌کردم. اما در سال ۸۹ که تنها سه ماه بود تیراندازی را آغاز کرده بودم، به تیم ملی دعوت شدم. هرچند در آن زمان عضویت در تیم ملی برایم خیلی جدی نبود و بیشتر به خاطر پدرم که مربی من محسوب می‌شد، این رشته را ادامه دادم اما حالا وضعیت فرق کرده و من هدفمند تیراندازی می‌کنم.

ملی‌پوش تیراندازی ایران با بیان اینکه علاقه زیادی به رشته تیراندازی پیدا کرده است گفت: اینکه عضو خانواده‌ای باشی که اعضای آن تیرانداز باشند کمک بسیار خوبی برای ورزشکار است چون هم می‌توانی از تجربه آن‌ها استفاده کنی و هم اینکه آن‌ها شرایط تو را درک می‌کنند. من برخی از دوستانم را دیده‌ام که در خانواده غیر ورزشی بودند و شرایط برایشان دشوار بوده است. در خانواده ما خواهر، برادر، پدر و عروس خانواده‌مان تیرانداز هستند و تنها مادرم تیراندازی نمی‌کند که او هم علاقه زیادی به این رشته دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا رقابتی با الهه احمدی دارد؟ گفت: من اصلا نمیتوانم با خواهرم رقابت کنم چون تنها دو سال است که تیراندازی را شروع کردهام و بیشتر از تجربه او استفاده میکنم. معتقدم که الهه تیرانداز منحصر به فردی است که روی دستش تیراندازی پیدا نخواهد شد.