کفاشیان: تازه به فوتبال آمده‌اند و شرایط را نمی‌دانند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، علی کفاشیان در پایان مجمع فدراسیون فوتبال در مورد ترک جلسه از سوی مدیران پرسپولیس و استقلال به دلیل قرار گرفتن صندلی آنها در قسمت عقب سالن گفت: از سوی دبیرخانه مجمع جایگاه افراد بر اساس حروف الفبا چیده شده بود. همه اعضای مجمع شخصیت‌های حقوقی قابل احترام و یکسانی هستند.

وی افزود: حرکت فتح الله زاده و رویانیان درست نبود. اعضای مجمع در همه جا حضور داشتند و در رأی‌گیری شرکت کردند. با جلو و یا عقب نشستن از شأن کسی کم نمی‌شود و نباید آنها مجمع را ترک می‌کردند.

کفاشیان در مورد اعتراض برخی مدیران عامل خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد تازه به فوتبال آمده‌اند و به دلیل نداشتن مطالعه، اطلاع چندانی از قوانین ندارند. باید مدت زمانی بگذرد تا بیشتر آشنا شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد ناراحتی فتح‌الله‌زاده عنوان کرد: تا فتح‌الله‌زاده را دیدم به او زیارت قبول گفتم اما نمی‌توانستیم زمان مجمع را تغییر دهیم. این‌بار باید به دبیرخانه اعلام کنم که طوری برنامه مجمع را تغییر دهند که همه راضی باشند! فتح‌الله‌زاده ناراحتی خود را قبلا گفته بود. به فتح الله زاده گفتم همین صحبت و ناراحتی را در مجمع اعلام کند اما او ناراحت شد و جلسه را خیلی زود ترک کرد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا نمی‌ترسد این گروه علیه او موضع بگیرند، گفت: ‌ از چیزی ترس ندارم. جلسات را به صورت فعال و خوب برگزار می‌کنیم و به رسانه‌ها هم خوراک خوبی داده می‌شود!

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد نامه بازرسی به فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این مسئله به انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال که قبلا انجام شده برمی‌گردد و در آن فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد غیردولتی مستقل معرفی شده است. فیفا ما را به این شرط تأیید کرده است؛ درحالی که سازمان بازرسی کل کشور اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال همانند سایر رشته‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی وابسته به دولت است. طبق اساسنامه این تغییر را ایجاد کردیم و سازمان بازرسی از ما درخواست کرده بود که مجوز مجلس را هم برای این کار دریافت کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه جلسه امروز سالم برگزار شد، خاطرنشان کرد: رأیگیری به صورت کامل و سالم برگزار شد حتی درخواست کردیم صورتجلسه حذف شود که این پیشنهاد را کسی قبول نکرد.