به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حسین شمس درباره تساوی تیم ملی فوتسال ایران برابر اسپانیا عنوان کرد: ‌ در شروع بازی معلوم بود که بازیکنان ایران از اسپانیا ترسیده بودند و به همین دلیل ۲ گل دریافت کردیم و اسپانیا نیز موقعیت‌هایی را به هدر داد.

وی افزود: در نیمه دوم احتمالاً با صحبت‌هایی که کادر فنی در رختکن انجام داد فوق‌العاده شدیم. علی صانعی زوج‌های خوبی را در کنار هم قرار داد و در شروع مجدد دقیقاً همچون گل گیتی‌پسند به گل رسیدیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: با گذشت زمان تیم ما بهتر عمل می‌کرد و در برخی مواقع بدشانس بودیم که نتوانستیم به گل دست یابیم. مخصوصاً ضربه‌ایی که حسن‌زاده به تیرک دروازه زد. اگر آن توپ گل می‌شد می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما در هر صورت تساوی شیرینی برابر قهرمان اروپا کسب کردیم.

شمس با اشاره به اینکه شکست در جام ملت‌های آسیا یک حادثه بوده است، تصریح کرد: ‌ زمانی که تیم در اولین بازی خود برابر تیم نخست رنکینگ جهان به خوبی ظاهر می‌شود، می‌تواند نوید مسابقات خوبی را بدهد. زمانی که شکست ۲ بر صفر را با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ عوض می‌کنیم نشان از این دارد که بازیکنان به خودباوری رسیدند.

وی افزود: به راحتی می‌توانیم از این گروه صعود کنیم اما در مراحل حذفی باید تمرکز بیشتری داشته باشیم. باید تلاش کنیم که گل اول را دریافت نکنیم زیرا این موضوع تیم را ویران می‌کند. به این تیم خیلی امیدوار هستم و می‌دانم که اشتباه تایلند تکرار نمی‌شود و حداقل می‌توانیم تا ۴ تیم برتر صعود کنیم.

شمس با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات تیم‌های اسپانیا و برزیل ضعیف‌ترین تیم‌‌های خود را به مسابقات اعزام کردند، یادآور شد: با توجه به اینکه اسپانیا و برزیل نسبت به سال‌های قبل ضعیف‌تر هستند می‌توانیم در این دوره از مسابقات قهرمان جهان هم شویم.

وی با انتقاد به حرکت صداوسیما در قطع پخش مسابقه فوتسال به علت پخش اخبار ورزشی یادآور شد: جای تقدیر دارد که صداوسیما بازی‌های تیم ملی را پخش مستقیم می‌کند اما قطع بازی برای پخش اخبار ورزشی جای گله دارد. ما در بازی‌های گوناگون شاهد این موضوع بوده‌ایم که حتی موقع اذان هم مسابقه را قطع نمی‌کنند. تیم ملی که از چلسی و منچستریونایتد کمتر نیست.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ادامه داد: متأسفانه ما گل دوم تیم ملی را به صورت مستقیم ندیدیم و به جای آن اخبار ورزشی پخش شد. نمی‌دانم چه اهمیتی دارد که چنین بازی حساسی قطع و اخبار ورزشی پخش شود. مردم با گل ایران منفجر می‌شوند و باید مسئولان بدانند که فوتسال جای خود را در دل مردم باز کرده است.

شمس گفت: امیدوارم جیب ترابیان پر از دلار باشد تا بتواند برای این موفقیتها به بازیکنان پاداش دهد. کسب هر موفقیتی نیاز به پاداش دارد.