به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، ناصر فریاد شیران با حضور در غرفه ایسنا در نوزدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به آسیب‌های موجود در ورزش کشور، اظهار کرد: در تنش‌ها و اختلافاتی که در ورزش به خصوص فوتبال رخ می‌دهد نباید نقش ورود افراد غیر ورزشی نظیر افراد سیاسی و صنعتی را نادیده گرفت.

وی در ادامه با اشاره به این که مدیریت در ورزش ایران در دست افراد متخصص هر رشته قرار ندارد، تصریح کرد: من معتقدم هر کسی برای دیده شدن، به فوتبال که مخاطبان بسیاری دارد وارد می‌شود و ورود افراد غیر حرفه‌ای به رشته‌های ورزشی توهینی بزرگ به آن رشته است.

فریاد شیران عملکرد برخی از رسانه‌ها را در دامن زدن به اختلافات و ایجاد تنش موثر دانست و گفت: درست است که در میان برخی از مدیران و ورزشکاران اختلاف سلیقه و تفکر وجود دارد؛ اما گاهی رسانه‌ها آنقدر یک مساله را بزرگ می‌کنند که در نهایت به رود رو شدن افراد و توهین آنها به یکدیگر می‌انجامد.

وی با اشاره به مصاحبه‌های اخیر دایی و رویانیان در قبال یکدیگر ادامه داد: به هر حال آقای دایی و رویانیان هر کدام در حوزه کاری خود افراد متخصصی هستند و نباید در مورد فعالیت یکدیگر اظهار نظر نموده و به حوزه تخصصی هم وارد شوند.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر این که اغلب رسانه‌ها با مسایل ورزشی منطقی برخورد نمی‌کنند، بیان کرد: زمانی رسانه‌ها آقای کفاشیان را مورد حمایت قرار دادند تا رییس فدراسیون شود، اما اکنون همان رسانه‌ها وی و فدراسیون را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند در حالی که او از ابتدا نباید به فوتبال می‌آمد، چرا که رشته تخصصی وی دوومیدانی بود و در آن حوزه می توانست فعالیت موفقی داشته باشد.

فریاد شیران همچنین در مورد آینده تیم ملی و صعود آن به جام جهانی گفت: همه ما از برد تیم ملی خوشحال می شویم، اما برد از کره تنها یک مسکن بود و اگر همچنان بی برنامه و بدون مدیریتی مقتدر پیش برویم نباید به صعود به جام جهانی امیدوار باشیم.

وی با بیان این که فدراسیون کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و در مقابل اشتباهات خود پاسخگو نیست، تصریح کرد: آقای کفاشیان هیچ گاه در مقابل باخت و نتیجه‌ نگرفتن تیم ملی به درستی پاسخگو نیست و هر گاه رسانه‌ها و مردم از او در مقابل عملکرد تیم پاسخ می‌خواهند وی تنها می‌خندند در حالی که مردم از خنده‌های وی خسته شده‌اند.

وی افزود: لیگ فوتبال اصلا شرایط مناسبی ندارد و هیچ جا نمی‌بینیم که اینقدر یک لیگ فوتبال تعطیلی داشته باشد و این تعطیلی‌ها تنها به بی نظمی در لیگ، افزایش بار مالی باشگاه‌ها و عقب افتادن ارائه امکانات به ورزشکاران منتهی خواهد شد.

فریاد شیران در پایان خواستار اهمیت بیشتر به بررسی فساد در ورزش کشور شد.