رئیس فدراسیون جودو بالاخره بعد از گذشت یکسال و نیم از حادثه سقوط هواپیمای جودوکاران نوجوان ، به تخلفات صورت گرفته اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» علیرضا امینی در گفتگویی که سایت رسمی فدراسیون جودو آن را منتشر ساخته است در خصوص ماجرای سقوط هواپیمای حامل جودوکاران اظهارات عجیبی را مطرح کرد: «آن نوجوانان تخلف کرده بودند و از طرف دادگاه ۲۰ هزار تومان جریمه شده و شناسنامه هایشان را تحویل گرفتند.»

در این بین در حالی که هویت کلیه‌ی جان باختگان عضو تیم ملی نوجوانان در حادثه‌ی سقوط هواپیما توسط فدراسیون جودو براساس لیست اعلامی کشته شدگان این حادثه توسط همین فدراسیون اعلام شده بود.، نسبت به هویت واقعی سه تن از جودوکاران خرم‌آبادی این حادثه ابهامات زیادی وجود داشت.

این اظهارات امینی در حالی مطرح شد که در پرونده جعل هویت جودوکاران کشته شده روسای فعلی و اسبق فدراسیون جودو نیز متهم به معاونت در جعل هویت می‌باشند.

همین اظهار نظر کافی است تا پشت پرده پرونده یک ساله جودوکاران کشته شده که بسیاری از خانواده های آنان نیز پیگیر این موضوع بودند‍، افشا شود.

بنابراین گزارش اظهارات امینی که به نوعی اقرار علیه خود می باشد لزوم رسیدگی هر چه سریع تر سازمان بازرسی را می طلبد. چرا که در ماه های اخیر متولی اصلی این پرونده سازمان بازرسی کل کشور بوده است.





شایان ذکر است؛تیم جودوی نوجوانان کشورمان که قرار بود ۱۵ مرداد ۸۸ در پیکارهای جهانی مجارستان حاضر شود، برای کسب آمادگی بیشتر تصمیم داشت در ایروان اردوی مشترک برگزار کند که در یک سانحه هوایی همگی جان خود را از دست دادند.