رکابزن دوپینگی آمریکایی به دنبال چیست؟

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، لانس آرمسترانگ که تا همین چند وقت پیش از وی به عنوان پرافتخارترین رکابزن جهان و ۷ دوره قهرمان رقابت‌های توردو فرانس نام برده می‌شد، اکنون پس از محرز شدن دوپینگش در جریان برگزاری این رقابت‌ها و بازپس گرفته شدن عناوین قهرمانی به عنوان یک متقلب بزرگ شناخته شده و باید تمام جوایز مالی و مدالی دوران قهرمانی خود پس دهد.



با این حال آرمسترانگ که هیچگاه زیر بار این اتهامات نرفته روز گذشته عکس عجیبی را در صفحه توییتر خود قرار داد. وی در این عکس در حالی روی مبلی در یک سالن دراز کشیده است که ۷ پیراهن طلایی خود که از رقابت‌های توردوفرانس به دست‌ آمده است را قاب و در اطراف خود روی دیوار قرار داده است؛ عکسی که بی‌شباهت به نوعی کری خواندن برای منتقدان نیست.

شاید هم به نوعی وی با این عکس نشان داده است که هنوز اتهامات را قبول نکرده به نوعی با این کار برای فدراسیون جهانی، کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزار کننده رقابت‌‌های توردوفرانس خط و نشان کشیده شده است.

به گزارش فارس، پس از آنکه شواهد تازه‌ای در خصوص دوپینگ آرمسترانگ به دست آمد، این دوچرخه سوار با محرومیت مادام‌العمر و پس گرفته شدن عناوین قهرمانی خود روبه‌رو شد و تمامی ۷ عنوان قهرمانی وی در مسابقه‌های دوچرخه سواری تور دو فرانس که از او یک اسطوره ساخته بود پس گرفته شد.

از سوی دیگر کمیته بینالمللی المپیک که پیش از این تصمیم گرفته بود تا تا مدال برنز بازیهای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی را نیز از این رکابزن متقلب پس بگیرد در گزارشی جدید اعلام کرد که تا گزارش کارگروه مستقلی که به درخواست فدراسیون جهانی کار خودش را آغاز کرده، آماده نشود در این خصوص تصمیمی نخواهد گرفت.