به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مایلی کهن در پاسخ به این سئوال که نظرتان راجع به تیم ملی فوتبال کشورمان چیست و آیا به شما پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی داده شده یا خیر، گفت: باز شما خبرنگاران می خواهید من را به حاشیه ببرید. در ابتدا باید بگویم که من تشنه جایگزینی کی روش نیستم و دو بار حضور در تیم ملی را تجربه کرده ام یک بار که به جام جهانی رفتیم و بار دوم ۱۵ روز در خدمت تیم ملی بودم و بعد عطایش را به لقایش بخشیدم. من بارها گفته ام که این تیم ملی خوب بازی نمی کند، پیشرفت نداشته و این یکی از مشکلات فوتبال ملی ماست.

وی گفت: وقتی که جام ملت ها در دوحه برگزار شد باید پوسته تیم ملی را عوض می کردیم که این اتفاق نیفتاد و حالا می بینیم که کار ما به اما و اگر رسیده است و برای رسیدن به جام جهانی کار بسیار سخت شده است. البته باید بگویم با رسیدن به جام جهانی همه چیز تمام نمی شود و نرسیدن هم فاجعه نیست. ما باید به دنبال این باشیم که تیم ملی مان بازی زیبا از خود ارائه دهد.

سرمربی تیم فوتبال گهر دورود ادامه داد: من باید پول می دادم تا سرمربی می شدم و به این مسئله افتخار می کردم نه اینکه پول کلان هم بگیرم و منت هم سر تیم ملی کشورم بگذارم.

وی افزود: ما باید با کی روش قرارداد محکمی می بستیم نه اینکه با او عکس می گرفتیم. ما هم پول دادیم، هم حیثیتمان را دادیم و هم در مجامع بین المللی باختیم. شما یک مورد به من نشان دهید که در رابطه با حضور مربی خارجی و بازیکن خارجی ما برنده بوده ایم. ما باید هنگام عقد قرارداد خوب عمل می کردیم اما متاسفانه این کار را نکردیم.

سرمربی گهر خاطرنشان کرد: تیم ملی سرپرست ندارد. مدیر رسانه ای ندارد و مهمتر آنکه شما در دیدار مقابل ازبکستان دیدید که ما در شروع نیمه دوم ۱۰ نفره به میدان رفتیم آیا اگر یک مربی ایرانی بود خود شما خبرنگاران او را به چالش نمی کشیدید. اما هیچ کدام از برنامه های تلویزیونی هیچ سئوال چالشی از کی روش نکردند. من یک سئوالی از شما دارم هادی عقیلی یکی از بهترین مدافعان تیم ملی بود که بیشترین گل زده را در تاریخ مدافعان در تیم ملی فوتبال ما داشته است، او کجاست؟ چرا به تیم ملی دعوت نمی شود؟ به نظر من مرغ همسایه غاز است. برای شما مربی خارجی غاز است و برای من خبرنگار خارجی!

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سئوال که آیا AFC فدراسیون فوتبال ایران را غاز دیده بود که یکی از گزینه های بهترین انتخاب در آسیا بود گفت: باید بپذیریم که در رابطه با تیم های پایه خوب عمل کردیم. اردوهای خوبی برای این تیم ها برگزار کردیم و تا آخرین دیدار خوب نتیجه گرفتیم و تنها در آخرین بازی نتیجه قابل قبولی کسب نکردیم اما در مجموع عملکرد خوبی داشتیم و من امیدوارم که در فوتبال بزرگسالان به این نتیجه برسیم.