تائید شدن سهمیه ۳ + ۱ در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش افکارنیوزبه نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان گفت: جلسه کمیته مسابقات صبح امروز برگزار شد و مباحثمختلفی در این جلسه مطرح شد. اعطای سهمیه ۳ + ۱ به باشگاه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا تایید شد و کمیته مسابقات با توجه به همه معیارها و فاکتورها این سهمیه را به فوتبال ایران داده که فردا در جلسه کمیته اجرایی تعداد سهمیه های نهایی تصویب و به صورت رسمی اعلام خواهد شد. در حال حاضر هم جلسه کمیته بازاریابی در حال برگزاری است و مهدی محمد نبی در آن حضور دارد.



کفاشیان ادامه داد: در جلسه کمیته مسابقات تلاش کردیم سهمیه های فوتبال ایران بیشتر شود اما مسئولان این کمیته به ما اعلام کردند باید برخی از کشورها حذف شوند که چنین امکانی به وجود آید. در ادامه جلسه هم درباره عملکرد میزبانان رقابت های نوجوانان و جوانان آسیا در تهران و امارات بحثو بررسی صورت گرفت و همچنین مقررات برگزاری این رقابت ها بازنگری شد. ضمن اینکه تغییر مقررات برگزاری رقابت ها و دادن سهمیه ها و دستور العمل اجرایی مسابقات مورد بحثو بررسی قرار گرفت.



رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره بازه زمانی و تقویم رقابت های لیگ قهرمانان و اینکه آیا برای تغییر زمان این رقابت ها که در حال حاضر دو فصل را در بر می گیرد، گفت: این مورد هم مطرح شد و قرار شد به همین منوال تا سال ۲۰۱۴ رقابت ها برگزار شود. بررسی هایی انجام شده که از سال ۲۰۱۵ رقابت ها در یک فصل شروع شود و به پایان برسد. به هر جهت هر تغییری باشد از سال ۲۰۱۵ و پس از تصویب در کمیته های مرتبط و تصویب نهایی در کمیته اجرایی به مرحله اجرا درخواهد آمد.