محک خوردن کشتی ایران با جام علی اف

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، رضا لایق اظهار کرد: جام علی اف تورنمنتی بسیار سنگین و معتبر است و تیم‌های قدرتمند و زیادی از کشورهای شوروی سابق و روسیه در آن شرکت می‌کنند که این موضوع کسب مدال در این جام را خیلی سخت می‌کند.

وی کسب دو مدال برنز توسط کشتی‌گیران ایران در این رقابت‌ها را خوب دانست و افزود: وضعیت کشتی‌گیران ایرانی در این مسابقات قابل قبول بود و نباید در جام علی اف زیاد به مدال توجه کرد، بلکه نوع کشتی گرفتن کشتی‌گیران مهم بود که به طور مثال می‌توان به کشتی‌های خوب دنگسرکی، امینی و زرین کمر اشاره کرد.

لایق ادامه داد: البته بعضی از کشتی‌گیران هم نتوانستند توانمندی‌های خود را نشان دهند، ولی باید بعد از بازگشت کادر فنی از روسیه، بیشتر درباره وضعیت کشتی‌گیران‌مان صحبت کنیم.

وی همچنین نفس حضور در جام علی اف را مفید دانست و اظهار کرد: کشتی‌گیران ایران نباید از حضور در این رقابت‌ها فرار کنند چون ما اگر می‌خواهیم واقعا محک بخوریم باید در چنین تورنمنت‌هایی شرکت کنیم.

لایق در ادامه با اعلام این که به زودی نفرات تیم ملی کشتی آزاد برای جام جهانی تهران انتخاب خواهند شد، خاطر نشان کرد: تصمیمات نهایی برای انتخاب نفرات دوم تیم ملی با بررسی نوع مبارزه کشتی‌گیران ایران در جام علی اف و رقابت‌های لیگ گرفته خواهد شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان درباره آخرین وضعیت مهدی تقوی گفت: تقوی با خادم نشست خوبی داشته و بعد از بحرانی که برایش به وجود آمده بود، نیاز به مدتی استراحت داشت، اما اکنون کار خود را شروع کرده و چون جوان و توانمند است در رقابتها حضور خواهد یافت. تنها باید کمی به او فرصت داد تا خود را پیدا کند، ولی انشاءالله اگر آماده باشد در جام جهانی شرکت میکند.