سیامند رحمان از پیشنهادهای خارجی اش می گوید

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سیامند رحمان درباره آخرین وضعیتش بعد از بازی‌های پارالمپیک اظهار کرد: ‌ بعد از پارالمپیک فقط استراحت کردم. کم‌کم قصد دارم تمرین‌های سبکی را آغاز کنم. فدراسیون فعلا برنامه خاصی برای وزنه‌برداری ندارد. هدف‌گذاری ما بازی‌های آسیایی کره است. امیدوارم آن‌جا هم خوب بدرخشیم و دست پر برگردیم. تمرین‌های وزنه‌برداری پیش از المپیک نسبت به سایر رشته‌ها طولانی‌تر و سنگین‌تر بود به طوری که آخرین اردوی ما قبل از اعزام سه ماه طول کشید. اکنون تازه خستگی بازی‌های المپیک از تنم بیرون رفته و قصد دارم از هفته آینده دوباره تمرین را شروع کنم.

وی افزود: فدراسیون فعلا به ما اعلام نکرده که چه برنامه‌ای برایمان دارد اما تصمیم گیرنده است که وزنه‌برداران به چه مسابقه‌هایی و با چه ترکیبی اعزام شوند. بسته به سطح مسابقه‌ها ترکیب تیم مشخص خواهد شد.

قوی‌ترین مرد معلول جهان درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه با باشگاه پرسپولیس قرارداد سه ساله بسته است تصریح کرد: از طریق سایت‌های خبری متوجه شدم که با پرسپولیس قرارداد سه ساله بسته‌ام! صحبت‌هایی برای پیوستنم به این باشگاه شده ولی فعلا هیچ قراردادی نبسته‌ام. در خبرها آمده که من پرسپولیسی شده‌ام. آقای رویانیان یک بار تماس گرفت و گفت که می‌خواهد من به این باشگاه بپیوندم من هم اعلام کردم که وقتی به تهران برگردم به باشگاه می‌روم تا قرارداد امضا کنم اما از آن زمان دیگر هیچ خبری نشده و هنوز منتظر تماس مسئولان باشگاه پرسپولیس هستم. من با هیچ جایی قرارداد ندارم و فعلا ورزشکار آزاد هستم.

دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک لندن در رابطه با برگزار نشدن رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری معلولان به ایسنا گفت: تاکنون چندین بار با مسئولان فدراسیون حرف زدیم تا لیگ برگزار شود اما متاسفانه اتفاقی رخ نداده است. وقتی لیگ برگزار شود استعدادهای سراسر کشور شکوفا می‌شوند. من یکی از کسانی بودم که شاید شانسی کشف شدم و به وزنه‌برداری روی آوردم. شاید خیلی از وزنه‌برداران دیگر هستند که پشت درهای بسته مانده‌اند و باید کمک‌شان کنیم که خودشان را نشان دهند. ارومیه ورزشکاران زیادی دارد ولی کسی نیست که از آن‌ها حمایت کند. البته بعد از بازی‌های لندن در مشهد یک مرحله استعدادیابی برگزار شد که خیلی‌ عالی بود. از طرفی ورزشکاران معلول از نظر درآمد در سطحی نیستند که بتوانند برای به دست آوردن موفقیت به تهران بیایند بنابراین باید در استان‌ها شرایطی فراهم شود که بتوانند آموزش ببینند و حمایت شوند.

رحمان با بیان اینکه از طرف اسپانسرهای خارجی به او پیشنهادهایی شده است تصریح کرد: خیلی‌ها در داخل و خارج کشور می‌خواهند اسپانسر من شوند و پول‌های خوبی می‌دهند اما به نظر من یک ورزشکار برای پول درآوردن نباید از شخصیت خود مایه بگذارد. من امروز نماینده ایران هستم و خیلی چیزها در شان ورزشکار ایرانی نیست. باعثناراحتی است که اسپانسرهای خارجی تمایل دارند از من حمایت کنند اما ایرانی‌ها نه. احساس می‌کنم اگر بخواهم برای تبلیغ به کشور دیگری بروم خودم را فروخته‌ام.

قویترین مرد معلول جهان در پایان به مناسبت روز جهانی معلولان به آنها توصیه کرد: شاید بسیاری از معلولان خانهنشین باشند و استعدادهای خوبی داشته باشند من خودم را مثال میزنم. در شهر اشنویه که نقطه صفر مرزی است به دنیا آمدهام. این شهر آنقدر کوچک و بدون امکانات است که شاید نتوان به آن شهر گفت اما خیلی تلاش کردم. مربیان و فدراسیون هم از من حمایت کردند و سنگ تمام گذاشتند. همه امکانات را به شهر محل سکونتم آوردند. همین مسئله هم باعث پیشرفتم شد و توانستم برای کشور افتخار کسب کنم. همیشه اعتقاد دارم که خواستن توانستن است و انسان تا خودش حرکت نکند کسی به منزلش نمیآید که او را ترغیب کند. معلولان از خانههایشان بیرون بیایند