چند کلمه با امیر قلعه نوعی
افکارنیوز گروه ورزشی:

چیا فوادی / یک - مطمئنا از اتفاقاتی که روی آنتن برنامه نود بین فتح الله زاده و فردوسی پور افتاد خوشحال نیستی. حتما آن روزها که هواداران استقلال، دل شکسته از شکست سه بر دو مقابل پرسپولیس باهت تریک ایمون زاید، روی سکوها اشک می ریختند و نامت را فریاد زدند به یاد داری. می گفتند تیم اگر دست تو بود و دو گل از پرسپولیس جلو، هرگز سه گل نمی خورد.

همان روز پرویز مظلومی برای عده بسیاری از هواداران استقلال تمام شد. اما استقلال به خاطر اینکه خوب بسته شده بود درکورس قهرمانی قرار گرفت. اواخر فصل اما ماجرا برعکس شد و جریانی راه افتاد که در بازیهای استقلال با بنر شمارش معکوس بازگشت تو به استقلال، از قهرمان شدن پسران آبی جلوگیری کرد. آنقدر امیرخان امیرخان کردند تا تو به استقلال برگشتی و گفتی تیم را جوان می کنم و مهاجمان جوان می آورم و کادرفنی جوان می آورم. مهاجمانی که هر بازی ۴ گل بزنند و استقلال را قهرمان کنند. یادت هست که استاد!

دو - فرهاد مجیدی را که سر ماجرای بازوبند نخواستی. بعد هم بازوبند را به مهدی رحمتی دادی و نکونام ندادی. دو مربی دروازه بان را به کادرآوردی. مجید صالح که هرگز استقلالی نبوده را دستیار اول کردی تا نشان دهی که به دانش فکر می کنی. آندرانیک تیموریان که هنوز جایش پرنشده را پول پرست دانستی و شریفات تکنیکی که این روزها در فولاد خوزستان کولاک می کند را رد کردی و یرکوویچی که از امین منوچهری و برهانی و میداوودی بهتر گل می زد و گل می ساخت نخواستی و دوستان با مرام و معرفتت را آوردی.

تیم شد تیم رفقای با معرفت و با مرام شما، سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی و میثم بائو و هاشم بیگ زاده. کسی ندانست که چرا محمد انصاری و آرمن طماسیان از کجا و با چه فرایندی در لیست بازیکنان اصلی قرار گرفتند. زندی و توزی و جان واریو هم از لیست خارج شدند. همه را دلخوش به مجتبی جباری کرده ای که چه بشود؟ سال گذشته هم مجتبی یکی در میان و دو تا در میان بازی نمی کرد اما استقلال وضعیتش اینطور بود؟ آن وقت باید بهترین بردهای استقلال امیرقلعه نویی دو بر صفر باشد؟ کجاست آن خط حمله ای که قولش را می دادی؟

سه - قبول کن که استقلال فصل پیش بهتر و هجومی تر بازی می کرد مردم را به ورزشگاه می کشاند، مربی اش شکست ها را گردن هواداران نمی انداخت و اهالی کوفه خطابشان نمی کرد. برنامه داشت، دنبال سانتر از گوشه ها نبود، روی زمین خوب بود، کیفیت تیم بهتر بود، نبود؟

امسال امیر قلعه نویی می گوید تیم مصدوم داده که اینطور بازی می کند اما مگر پارسال تیم مصدوم نداد؟ سال گذشته هم جاسم کرار، ولید علی و فرهاد مجیدی از استقلال رفتند و مجتبی جباری و آندو تیموریان و خسرو حیدری و کیانوش رحمتی و فریدون زندی مصدوم شدند و چند وقتی نبودند اما استقلال بازهم اینطور بازی نمی کرد. اگر به دنبال جوانگرایی هستی پس چرا با عنایتی و سیدصالحی تماس گرفته می شود؟ چرا اشجاری به تیم می آید و جمشیدیان به استقلال نزدیک می شود؟

چهار - آقای قلعه نویی، سال گذشته استقلال در نیم فصل با ۳۰ گل زده ۳۶ امتیاز داشت و قهرمان نیم فصل شد و در نهایت قهرمان نشد. یعنی نگذاشتند که بشود. امسال با ۱۸ گل، بله ۱۸ گل! و ۳۱ امتیاز در رده دوم جدول است. آقای قلعه نویی، استقلال در داربی مقابل پرسپولیسی که وضعیت درست و درمانی نداشت و الان هم ندارد حتی یک موقعیت گل صدرصد نداشت، اما پرویز مظلومی چهارداربی را پشت سر هم برد و یک داربی را فجیع باخت تا حذف شود. آقای قلعه نویی، اول فصل چرا تیم را طوری بستی که حالا اعلام کنی باید ۶-۷ بازیکن بگیری؟ آقای قلعه نویی، پر افتخارترین مربی دهه ۸۰ ایران و لیگ برتر، با واقعیات روبرو شو و فکری کن برای روزهای آینده. استقلال تو در صدر جدول به زور ۵۰۰۰ نفر را به ورزشگاه می کشاند. کجاست استقلالی که به فکر شکستن رکورد گلزنی بارسلونا بود؟

پنج - راستی اگر مهدی رحمتی دروازه بان استقلال نبود و پژمان منتظری همه کاره خط دفاعش الان استقلال کجای جدول رده بندی بود؟ می خواهیم بدانیم با این اوصاف بازهم به فکر سرمربیگری تیم ملی هستی؟