تساوی ایران و عربستان در تورنمنت غرب آسیا

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و عربستان در اولین مسابقه‌شان در تورنمنت غرب آسیا امروز(یکشنبه) از ساعت ۱۷:۵۵ به وقت ایران به دیدار هم رفتند که در پایان به تساوی بدون گل رسیدند.

ایران در ابتدا با ترکیب سوشا مکانی، میلاد نوری، قاسم دهنوی، امید نظری، میلاد فخرالدینی، شجاع خلیل‌زاده، مهرداد پولادی، یعقوب کریمی، پیام صادقیان، محمد خانزاده و مهرداد اولادی به میدان رفت. در نیمه دوم در دقیقه ۶۰ امید ابراهیمی با پیام صادقیان، در دقیقه ۶۹ احمد حسن‌زاده با یعقوب کریمی و در دقیقه ۸۲ مهدی نظری با مهرداد پولادی تعویض شدند.

دو تیم در هر دو نیمه بازی پایاپایی را انجام دادند و سرعت مسابقه هم قابل قبول بود. تیم ایران با وجود آنکه با ترکیبی نسبتا جوان و متفاوت از بازی‌های گذشته‌اش به میدان می‌رفت اما بازیکنان هماهنگی نسبتا خوبی با هم داشتند. در هر دو نیمه دو تیم صاحب فرصت‌های گلزنی شدند که از دست رفت. حملات تیم ایران بیشتر تا پشت محوطه جریمه پیش می‌آمد و به خاطر کم تعداد بودن بازیکنان از دست می‌رفت.

عربستانی‌ها در نیمه نخست صاحب موقعیت خطرناکی شدند که شجاع خلیل‌زاده دو مرتبه توپ را از دروازه بیرون آورد.

در نیمه دوم نیز این تیم در دقیقه ۶۳ فرصت گلزنی مسلمی را به دست آورد اما مهاجم این تیم آن را به هدر داد. ایران هم در دقیقه ۷۵ روی یک ضربه شروع مجدد موقعیت خوبی را به دست آورد که اولادی را به بیرون زد.

کاپیتان تیم ایران در این مسابقه مهرداد پولادی بود که پس از تعویض بازوبند را به مهرداد اولادی داد.

در این مسابقه هدایت ملی‌پوشان ایران را امید نمازی برعهده داشت که در کنار زمین دستورات فنی را به بازیکنان می‌گفت. مارکار آقاجانیان هم روی نیمکت او را کمک می‌کرد.

در تیم عربستان هم دستیار فرانک ریکارد سرمربی این تیم بازیکنان را هدایت می‌کرد. ریکارد البته در ورزشگاه حضور داشت که دوربین‌های تلویزیونی چند بار او را نشان دادند اما تصویری از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ایران و دن گاسپار مربی‌دروازه‌بان‌های تیم پخش نشد.

این مسابقه از گروه دوم بازی‌های غرب آسیا برگزار می‌شد و بازی دیگر را تیم‌های بحرین و یمن ساعتی دیگر انجام می‌دهند.

تعدادی از تماشاگران ایرانی به ورزشگاه آمده بودند که ملی‌پوشان را در این مسابقه تشویق می‌کردند هرچند استقبال خوبی از این بازی‌ها به عمل نیامده بود.

این مسابقه پانزدهمین نبرد ایران و عربستان بود که در ۱۴ بازی گذشته تاکنون ۵ برد از آن ایران شده و ۵ بازی هم به تساوی رسیده بود.