به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، امین منوچهری اظهار کرد: من با مسئولان باشگاه صحبت‌هایی کرده بودم که قراردادم را با استقلال فسخ کنم و به نفت تهران بروم. من می‌خواستم که به استقلال کمک کنم و حالا هم اگر رفتن من به تیم کمک می‌کند این کار را می‌کنم. البته هنوز چیزی قطعی نشده و از طرف باشگاه کسی با من تماس نگرفته است. من هم استقلال را دوست دارم و هم قلعه‌نویی را.

وی درباره احتمال حضورش در نفت تهران و تعویضش با ایمان موسوی گفت: نفت جزو باشگاه‌های خوب و باثبات است و بازی کردن در این تیم آرامش زیادی دارد. این تیم شرایط خوبی پیش از پیشرفت من فراهم می‌کند. ضمن اینکه مربی تیم از باشگاه مهم‌تر است. منصور ابراهیم‌زاده یکی از بهترین مربیان ایران است که به فوتبال من هم علاقه دارد. ویژگی او احیای بازیکنان جوان است و من امیدوارم با تلاش زیاد و کمک ایشان به روزهای اوجم بازگردم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که دلایل افت خود را در استقلال چه می‌داند، به ایسنا گفت: شاید برای بهتر بازی کردن زمان بیشتری نیاز داشته‌ام. البته استقلال تیمی نیست که بتواند روی یک بازیکن مکثکند. وقتی در سایپا بودم اگر دو بازی خوب ظاهر نمی‌شدم در بازی سوم هم کادر فنی صبر می‌کرد و این کارشان باعثمی‌شد که من به شرایط خوب بازگردم اما در استقلال شرایط این گونه نیست و تیم باید در هر بازی نتیجه بگیرد و همه بازیکنانش خوب باشند. اگر من هم جای قلعه‌نویی بودم و بازیکنم دو بازی خوب کار نمی‌کرد، در بازی سوم روی او مکثنمی‌کردم. امیدوارم از تجربیاتی که در استقلال پیدا کردم، در صورت ماندن در همین تیم و در غیر این صورت در تیم آینده‌ام استفاده کنم.

منوچهری در ادامه و در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است با حضور در تیمی مانند نفت تهران مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار بگیرد، اظهار کرد: رسیدن به تیم ملی جزو آرزوهای همیشگی من است. اگر نتوانم پیراهن تیم ملی را بپوشم و برایش مثمرثمر باشم هیچ کاری در فوتبال نکرده‌ام. من ۶ – ۷ سال در سایپا بودم که شرایطش خیلی شبیه نفت است. فکر نمی‌کنم رفتنم به آنجا مشکلی برایم ایجاد کند و شاید حتی بهتر دیده شوم. من کار را به خدا سپردم و او هرچه صلاح بداند همان می‌شود.

منوچهری با حضور در استقلال از شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا برخوردار بود و در صورتی که از این تیم جدا شود، این فرصت را از دست خواهد داد. وی در این رابطه به ایسنا گفت: بزرگ‌ترین حسرتی که دارم از دست دادن مکه‌ای است که می‌توانستم با استقلال بروم و از این بابت خوشحال بودم. من هنوز برای حضور در تیم ملی و شرکت در لیگ قهرمانان آسیا وقت دارم اما دوست داشتم که امسال با استقلال به خانه خدا بروم. تلاش می‌کنم که روزی با قدرت کامل به استقلال بازگردم و دل مردم را شاد کنم و به استقلالی بودنم افتخار کنم.

وی ادامه داد: استقلال جزو تیم‌های باشخصیت لیگ است که با بازگشت مصدومانش به ویژه مجتبی جباری و خرید بازیکنان جدید می‌تواند در نیم فصل دوم بسیار بهتر ظاهر شود و به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی دست پیدا کند. همچنین با وجود اینکه گروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بسیار سخت است، اما اگر بازیکنان یکدل باشند، استقلال می‌تواند به راحتی از گروهش صعود کند.

منوچهری در پایان گفت: همه باید کمک کنند که بازیکنان جوان در اوج باشند چون در این صورت فوتبال ما پیشرفت میکند و در جام جهانی هم نتیجه میگیرد، نه اینکه فقط در این جام شرکت کند و پس از سه بازی به خانه بازگردد.