برخی جریانات داخلی از تعلیق ورزش ایران خوشحال می شوند
افکارنیوز گروه ورزشی:

محمد اسماعیل سعیدی درباره شرایط فعلی ورزش کشور گفت: " مشکل اصلی در‌حال حاضر این است که بعضی رشته های ورزشی مورد غفلت قرار گرفته‌اند و برخی دیگر آنطور که حقشان نیست روی بورس رفته‌اند. مسئولانی که وظیفه سیاست‌گذاری ورزش را دارند طی این مدت بیشتر گرفتار برنامه های اجرائی شده‌اند و به دلیل همین مشغله‌ها ضعف‌هایی احساس می شود. "

وی ادامه داد: " از زمانی که پول بطور جدی وارد ورزش شده است یک سری رشته‌هایی در این ارتباط مظلوم واقع شده‌اند و اکثر پول ها صرف چهار الی پنج باشگاه خاص می شود. "

نماینده مردم تبریز درباره شایعه اختلاف نظر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اینگونه توضیح داد: " مشکل هم در وزارت ورزش است و هم کمیته ملی المپیک؛ اما باید پذیرفت که وزارت ورزش و جوانان بیشتر در این اتفاقات مقصر است. شعار اصلی ورزش که " تندرستی و نشاط برای جامعه " است تقریبا فراموش شده است و تمام نگاه‌ها روی ورزش های پرطرفدار به خصوص فوتبال متمرکز شده است. این در حالی است که رشته های مدال آور ما در المپیک رشته هایی هستند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. "

وی افزود: " مسئولان باید هر چه سریعتر این تهدیدها را برطرف کنند، مردم ایران ورزش را دوست دارند و همین مردم هستند که برای ما افتخار آفرینی می کنند و با تمام بی مهری ها ورزشکاران ما را حمایت می کنند. این تعلیق هایی که پیش آمده است یک نوع سرخوردگی برای مردم ایجاد کرده است. "

سعیدی همچنین درباره احتمال تعلیق کامل ورزش ایران گفت: " مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید دست به دست هم بدهند و به این تهدیدات پایان بدهند. این درست نیست که هر چند وقت یکبار تعلیق یکی از رشته های ورزشی مطرح شود، البته این را هم نباید نادیده گرفت که برخی جریانات داخلی از تعلیق ورزش ایران خوشحال می شوند. ورزش نباید سیاسی باشد و سیاستمداران نباید در ورزش دخالت کنند، ورزش برای مردم است و همین مردم هستند که باید آن را اداره کنند. "

وی درباره حضور هفته آینده وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی گفت: " کارت زرد قبلی مجلس به آقای عباسی مربوط به بخش جوانان وزارت خانه بود و با توضیحاتی که جناب وزیر به نمایندگان دادند در نتیجه مجلس قانع نشد و ایشان کارت زرد اول را دریافت کرد. وزارت ورزش و جوانان رسالتی بزرگ بر عهده دارد و معتقدم باید هر چه سریعتر این وزارت خانه با ایجاد تعامل با مجلس و علی الخصوص فراکسیون ورزش مشکلات را حل کند. "

سعیدی در پایان افزود: " با طرح سوال و استیضاح وزیر هیچ چیز درست نمی شود، باید فکری اساسی به حال ورزش کرد که دیگر کار به این سرخوردگی ها برای مردم ورزش دوست ایران نیانجامد."