رویانیان جای کفاشیان می‌نشیند؟
افکارنیوز گروه ورزشی:

فرهاد فخرآبادی / اواخر تابستان ۱۳۹۰ بود که پر طرفدارترین تیم آسیا پس از مدتها اداره شدن توسط سرپرست موقت صاحب مدیر عامل شد و رئیس ۵۱ ساله ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت توسط محمد عباسی وزیر ورزش بر صندلی ریاست پرسپولیس رسید. باز هم یک غیر فوتبالی دیگر با انتخاب وزارت ورزش سکان هدایت باشگاهی بزرگ را بر عهده گرفت، انتخابی که با انتقادهای فراوانی همراه بود.

فرمانده پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی در ابتدای ورودش چندان به دل فوتبالی ها ننشست و با گاف های هر از چند گاهی که بر اثر عدم آشنائیش با فوتبال می داد در ابتدای کار هوادران پرسپولیس را نگران کرده بود. اما در فاصله کمتر از هشت ماه از رسیدن به ریاست؛ مدیر مازندرانی پرسپولیس با خریدهایی که انجام داد به محبوبیتی شایان توجه بین هوادران سرخ رسید و از دیگر سو با اقداماتی که در مدیریت پرسپولیس انجام داد تحسین برخی مدیران کاربلد فوتبالی مانند امیر عابدینی را برانگیخت. اقداماتی چون بازگردانی برند پرسپولیس پس از نزدیک به سی سال و یا همین چند وقت پیش قرارداد با باشگاه بزرگ آ. ث. میلان.

اما در حوالی باشگاه پرسپولیس روز گذشته اتفاقی افتاد که می تواند معادلاتی را در ذهن تداعی کند که بسیار شبیه به واقعیت باشد. پرسپولیس پس از صد و شصت و پنج روز کار بدون قائم مقام جانشین جمشید زارع را شناخت و بهروز منتقمی به این سمت منصوب شد تا عملا دست راست محمد رویانیان در امور مدیریتی پرسپولیس باشد.

انتخاب بهروز منتقمی به عنوان قائم مقام مدیرعامل پرسپولیس نوعی شوک بود. او کسی است که در انتخابات فدراسیون فوتبال برای نایب رئیسی در لیست های گوناگونی قرار داشت و حتی کفاشیان به عنوان نامزد مستقل آن انتخابات هم نام وی را به عنوان نایب رییس دوم قید کرده و بعدها اعلام کرد او را آورده بودم تا حمایت وزارت ورزش را داشته باشم حالا به باشگاه پرسپولیس رفته است. این اتفاق ساده ای نیست.

وقتی منابع آگاه حتی از درون فدراسیون خبر می دهند که قرار است در مجمع بهمن ماه تغییراتی در فدراسیون فوتبال روی دهد و حتی در بین گزینه های جدی جانشینی کفاشیان، انگشت اشاره را به سمت رویانیان می گیرند می توان حدس زد که سردار قرار است از کوچه پانزدهم خیابان شیخ بهایی شمالی به کوچه های پایین تر در سمت مقابل نقل مکان کند و ساکن کوچه سوم شود.

همه چیز فعلا در حد حدس و گمان است. اینکه رویانیان رییس فدراسیون می شود و تاج را هم با خود از هیئت مدیره پرسپولیس به فدراسیون می برد تا نایب رییس دوم او باشد و کمی پایین تر، از پلاک ۱۶ نبش میدان شیخ بهایی(ساختمان اتحادیه باشگاهها) هم عزیزمحمدی را برای نایب رییسی دوم خود برمی گزیند شاید در حال حاضر از حد یک گمانه زنی فراتر نرود اما آمدن منتقمی به پرسپولیس سرآغاز یکسری تغییرات جدید خواهد بود.

به نظر می رسد منتقمی آمده است که طی مدت زمان باقی مانده تا برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال با جو باشگاه پرسپولیس آشنا شود، تا بتواند به راحتی سکان هدایت باشگاه پرسپولیس را بدست گیرد. از سوی دیگر رویانیان که توسط محمد عباسی مدیرعامل پرسپولیس شد هم توانسته است طی مدت حضورش در فوتبال نظرهای مثبتی را جلب کند و کنار دستش در هیئت مدیره فردی را دارد که همه می دانند در دوره اول ریاست کفاشیان نقشی به سزا در تصمیمات کلان داشت و بدین صورت وی برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال برای کسب رای اعضا مجمع کار سختی پیش رو نخواهد داشت.

معادله احتمالی بسیار راحتی پیش روست. رویانیان رئیس فدراسیون می شود و منتقمی مدیرعامل پرسپولیس؛ بدین صورت فدراسیون فوتبال باز هم در اختیار وزرات ورزش قرار خواهد گرفت تا عمر مستقل بودن این نهاد به یکسال هم نیانجامد.