ای کاش والیبال هم یک برنامه ۹۰ داشت

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، محمد موسوی عراقی اظهار کرد: متاسفانه در جریان بازی تیم‌های کاله و شهرداری ارومیه تماشاگران به ما فحاشی می‌کردند و با پرتاب اشیا و استفاده از لیرز کاملا تیم کاله را تحت فشار قرار می‌دادند. من از ناظر بازی انتظار داشتم که جریان بازی را متوقف می‌کرد و به تماشاگران تذکر می‌داد.

وی با گلایه از مصاحبه منتشر شده از سوی یگانه مجد، دبیر سازمان لیگ خاطر نشان کرد: او نباید از دست من یا هر کس دیگری عصبانی می‌شد. او ناظر بازی بوده و موظف است وقایع بازی را همان طور که رخ داده به فدراسیون منعکس کند. متاسفانه اطلاع دارم که اصلا واقعیت‌ها را در گزارش خود قید نکرده است.

موسوی اضافه کرد: یگانه مجد می‌گوید قبل از این که موسوی توپ را شوت کند، هیچ حاشیه‌ای وجود نداشته، هیچ فحاشی رخ نداده و هیچ شیی هم به داخل زمین پرتاب نشده بود، اما شفق(ناظر دوم) که یک چهره فرهنگی و معلم است همه حقایق را رک و راست اعلام کرد. جالب است که یگانه در زمان سنگ پراکنی ها از تیم ما خواست که زمین را ترک کنیم. فیلم این موضوع موجود است. بعد از چند دقیقه همین شخص داخل رختکن ما شد و با داد و فریاد خواست به زمین مسابقه برگردیم و تاکید کرد که من نگفتم زمین مسابقه را ترک کنید!

ملی‌پوش کاله ادامه داد: فردی که طی چند دقیقه حرف خود را مقابل این همه آدم عوض می‌کند آیا واقعا می‌تواند درباره یک بازیکن صحبت کند و بگوید فلانی تافته جدا بافته است؟ رفتار یا شخصیت فردی من که به وی ربطی ندارد. او می‌تواند درباره رویدادهای بازی اظهارنظر کند. او باید وقایع بازی را همان طور که رخ داده رسانه ای کند. نباید به من بازیکن، نسبت‌های ناروا بدهد. اگر یک پیشکسوت یا مربی خاک خورده والیبال این حرف‌ها را می‌زد تا این حد ناراحت نمی‌شدم. نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را علیه من مطرح می‌کند و چه منظوری از این کارها دارد. نمی‌دانم این جریان سازی‌ها از کجا آب می‌خورد و چه هدفی از این کارها دارند.

ملی‌پوش تیم والیبال کاله با گلایه از عملکرد ناظران، گفت: وقتی که حاشیه‌های بازی‌های مختلف منعکس نمی‌شود و ناظران بازی‌ها به هر دلیلی بداخلاقی‌ها را گزارش نمی‌کنند، همین می‌شود که تماشاگران شهرهای مختلف به خود اجازه هر نوع فحاشی و بی احترامی نسبت به تیم حریف را می‌دهند. حالا در حاشیه‌های رخ داده در جریان بازی کاله و شهرداری می‌خواهند من بازیکن را محکوم کنند و به تماشاگران بابت پرتاب اشیا به داخل زمین حق دهند. من قبول دارم که اشتباه کردم، اما اصلا قصد نداشتم به هواداران تیم ارومیه توهین کنم و اصلا هم این کار را نکردم. به هر حال در آن هجمه‌ای که از سوی تماشاگران وجود داشت و فحاشی‌ها و پرتاب اشیا و لیزر به داخل زمین برای لحظه‌ای نتوانستم عصبانیت خود را کنترل کنم و توپ را شوت کردم. چون از دست خودم عصبانی بودم این کار را کردم و باز هم می گویم قصد توهین به کسی را نداشتم. بالاخره ما هم آدم هستیم و ممکن است اشتباه کنیم. اما بر فرض که رفتار من هم درست نبوده باشد، باید سنگ پراکنی شود؟

موسوی با اظهار نگرانی از سلامت بازیکنان والیبال در سالن‌های مختلف گفت: اگر خدای نکرده یکی از آن اشیا به چشم یکی از بازیکنان می‌خورد و اتفاق ناراحت کننده‌ای رخ می‌داد چه کسی پاسخگو بود. خدا شاهد است که یک سنگ از بغل چشم فرهاد قائمی گذشت و دست و پای او شل شد و حتما باید اتفاق ناگواری رخ دهد تا آقایان ناظر به خودشان بیایند! آیا با محکوم کردن من موسوی همه چیز حل می‌شود؟

بازیکن تیم والیبال کاله، ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم فقط در شهر ارومیه چنین شرایطی وجود دارد. چه کسی می‌تواند بگوید بازیکنان تیم کاشان، این هفته‌ در آمل امنیت دارند! به خدا تماشاگران می‌گویند چون در فلان شهر بازیکنان تیم ما را اذیت کردند، حالا ما تلافی می‌کنیم. این اصلا درست نیست. باید شرایط کنترل شود. اگر شرایط بازی میزبان و ارومیه کنترل می‌شد و رسانه‌ها به حاشیه‌های آن می پرداختند هفته بعد این مسایل در بازی تیم ما تکرار نمی‌شد. من از شما خبرنگاران جوان تشکر می‌کنم که این مسایل را پوشش رسانه ای می‌دهید. کاش ما هم در والیبال یک برنامه ۹۰ داشتیم.

بازیکن تیم والیبال کاله در پایان گفت: امیدوارم کمیته انضباطی طوری تصمیم بگیرد تا دیگر چنین حاشیههایی رخ ندهد. آنقدر سختگیرانه عمل کنند که دیگر چنین اتفاقهایی رخ ندهد، چرا که اگر خدای نکرده اتفاق جبران ناپذیری بیفتد همه ما تا آخر عمر پشیمان میشویم