به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، سید حسین موسوی شفیق، رئیس انجمن فوتوالی با اعلام این خبر اظهارداشت: بنا به دعوت فدراسیون جهانی فوتوالی، تیم ملی ایران اسفند ماه سال جاری عازم مسابقات جهانی این رشته در ریودوژانیرو می‌شود. به همین دلیل در صدد برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتوالی قهرمانی کشور جهت آماده سازی ملی‌پوشان هستیم.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی فوتوالی کشور سه شنبه ۵ دی ماه سال جاری در مجموعه ساحلی غدیر استان هرمزگان برگزار می‌شود تا در پایان، نفرات برتر و حرفه‌ای منتخب و به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

موسوی شفیق تصریح کرد: این مسابقات نخستین قدم انجمن فوتوالی برای پیشرفت و ارتقای سطح فنی ورزشکاران این رشته است ضمن اینکه قرار است با شناسایی و جذب کشف و پرورش استعدادهای جدید و مستعد، از آنها در عرصه‌های مهم بین‎المللی و همچنین مسابقات جهانی برزیل استفاده نماییم.

رئیس با بیان اینکه برزیل میزبان پانزدهمین دوره مسابقات جهانی خواهد بود، افزود: از این رو فدراسیون جهانی فوتوالی علاوه بر دعوت از تیم ملی ایران، از ۶ کشور در حال توسعه دیگر نیز برای حضور در مسابقات برزیل دعوت کرده است.

موسوی شفیق تصریح کرد: مسابقات جهانی فوتوالی در سطح بسیار بالا برگزار خواهد شد در نتیجه حضور ملی پوشان ایرانی در این مسابقات علاوه بر کسب تجربه، سبب ارتقای سطح فنی و بالا رفتن حس اعتماد به نفس و خودباوری آنها می‌شود. از این رو امیدواریم موانع عدم حضور تیم ملی در مسابقات برزیل برطرف شده و ملی پوشان با آرامش و تمرکز کافی به مصاف حریفان پرقدرت جهانی روند.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین دوره مسابقات جهانی فوتوالی طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه در ریودوژانیرو برزیل برگزار میشود