دایی: راه‌آهن می‌تواند آسیایی شود

به گزارش افکارنیوزبه نقل از گل، علی دایی می‌گوید، راه‌آهن می‌تواند در پایان فصل جاری لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر نفت تهران از هفته هجدهم لیگ برتر اظهار کرد: " فردا برای سه امتیاز به میدان می‌رویم. با توجه به شرایط دو تیم در جدول طبیعی است که نفت هم برای پیروزی در این بازی به زمین ما می‌آید. در دو، سه روز آخر فصل نقل‌وانتقالات دو سه بازیکن گرفتیم که البته خیلی نتوانستیم همه بازیکنان را کنار هم تمرین دهیم. امیدوارم با سه امتیاز این بازی بتوانیم به بالای جدول برسیم. بدون شک در نیم فصل دوم همه تیم‌ها کار سخت‌تری خواهند داشت؛ چرا که شناخت تیم‌ها از هم بیشتر شده و آمادگی تیمی هم بالاتر رفته است. در نیم فصل اول خدا به ما لطف داشت و نتایج خوبی گرفتیم. سعی می‌کنیم در ادامه بازی‌ها با بازیکنان جدید رتبه بهتری کسب کنیم. "


دایی با اشاره به این‌که کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای راه‌آهن دور از دسترس نیست، گفت: " با تمام مشکلاتی که وجود دارد، به نظرم می‌توانیم به لیگ قهرمانان صعود کنیم. بازیکنان ما توانایی این کار را دارند و با کمی تلاش و کار تیمی بیشتر می‌توانیم به این هدف برسیم. "



سرمربی راه‌آهن در پاسخ به این سوال که از عملکرد تیمش در نقل‌وانتقالات نیم فصل راضی است یا خیر، گفت: " شکر خدا در روزهای آخر توانستیم یکی، دو بازیکن بگیریم. متاسفانه روی هر بازیکنی دست می‌گذاشتیم، باشگاه‌ها آن بازیکن را به ما نمی‌دادند و هر طور مکاتبه کردیم، موفق به جذب آنها نشدیم اما از بازیکنانی که گرفته‌ایم، راضی‌ام و حتما صلاحی در کار بوده است. بازیکنانی که در نیم فصل اول بودند هم خیلی تلاش کردند و امیدوارم با بازیکنان جدید مجموعه خوبی را تشکیل داده و بهتر از نیم فصل اول باشیم. "



علی دایی درباره جذب سامان آقازمانی و حمیدرضا علی‌عسگر از پرسپولیس هم گفت: " متاسفانه پرسپولیس در روز آخر این دو بازیکن را نخواست و از آنجا که آنها یک سال و نیم شاگرد خودم بودند، شناخت خوبی از آنها داشتم. خوشحالم که دوباره شاگردان خودم را در کنار خودم می‌بینم. آنها به اضافه کاسترو می‌توانند به راه‌آهن کمک کنند. "



وی درباره حذف تیمش از جام حذفی هم گفت: " بدون شک راه‌آهن شانس صعود به مراحل بالاتر جام حذفی را داشت. در بازی با نفت آبادان در همان نیمه اول می‌توانستیم با نتیجه ۴ بر یک بیرون بیاییم. در نیمه دوم هم دو موقعیت خیلی خوب داشتیم. متاسفانه اکثر فوتبالیست‌های ما فکر می‌کنند که فیرپلی یک قانون است اما اصلا این گونه نیست. در آن بازی توپ را به بیرون زدیم اما حریف توپ برگشتی را به ما نداد و همان توپ به دروازه ما رفت و باعثشد نتیجه بازی تغییر کند. هرچند در وقت اضافه هم موقعیت‌های خوبی داشتیم و می‌توانستیم نفت را ببریم اما همه اینها خواست خدا بود و امیدوارم در ادامه کار با قدرت ظاهر شویم. "



دایی درباره جنجال‌های نشست خبری قبل از بازی راه‌آهن و نفت آبادان هم گفت: " ممکن است بعضی مواقع جواب خبرنگاران را ندهیم اما هیچ احدی نمی‌تواند بگوید که به خبرنگاران توهین کرده‌ام. متاسفانه برخی خبرنگاران جو خیلی بدی را در کنفرانس قبل از بازی ایجاد کردند. عکاس ما و یک خبرنگار را تهدید کردند اما در بازی دو بر صفر جلو بودیم و در پایان باختیم. اتفاقاتی که در نشست خبری افتاد، ارتباطی به نتیجه بازی نداشت. "



علی دایی در پایان درباره مشکلات گلزنی تیم ملی گفت: "این مشکل را در بازیهای مقدماتی جام جهانی هم داشتیم. مربیان تیم ملی خیلی بهتر از من میتوانند این مشکل را برطرف کنند و سیستم هجومی تیم را با ترکیب بهتری بچینند. امیدوارم مربیان تیم ملی با تصمیماتی که میگیرند، این مشکل را رفع کنند."