تمجید سانداکار طلایی ایران از مربیان خارجی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، عنوان اولین مدالآور ووشوی بانوان در بازیهای آسیایی را یدک میکشد. نماینده وزن ۵۲- کیلوی تیم ملی ایران، با برتری مقابل حریف فیلیپینی درگوانگجو، برای نخستینبار ووشوی زنان را صاحب مدال برنز کرد.

کار بزرگ او، در ادامه مسابقات به طلای خدیجه آزادپور منتهی شد و موتور مدال‌آوری زنان ووشو را در سطح آسیا روشن کرد.

او الهه منصوریان است، ‌ دختری باانگیزه و با اهدافی بزرگ.

الهه علاوه بر مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰، نقره جهانی و طلای جام‌جهانی ووشو را نیز در کارنامه افتخاراتش دارد.

گرچه ناکامی در مسابقات آسیایی هوشی‌مینه در سال ۲۰۱۲، برایش خیلی سنگین بوده، اما منصوریان این روزها به طلای بازی‌های آسیایی اینچئون فکر می‌کند.

مدال زرینی که دور از دسترسش نیست.

این سانداکار امسال در رقابت‌های لیگ برتر علاوه بر بازیگری، مربیگری هم می‌کند

مصاحبه خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با دختر کوشای ووشوی ایران در زیر می‌خوانید:

* تمریناتت برای حضور در هفته پایانی لیگ برتر به چه صورت است؟

اردوی تمرینی فشرده یک ماهه داشتم. در نظر دارم در اوزان مختلف رقابت کنم تا با همه حریفانم آشنا شوم. همچنین این آمادگی را داشته باشم تا در اوزان مختلف در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنم. در اوزان ۴۵،۵۲ و ۵۶ کیلو مسابقه داده‌ام. با توجه به اینکه مسابقات آسیایی در وزن ۵۲ و ۶۰ کیلو برگزار می‌شود قصد دارم در مسابقات جهانی در وزن ۵۲ کیلو شرکت کنم. برنامه ریزی کرده‌ام تا حریفانم را بشناسم و در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ نتیجه خوبی بگیرم.

* برنامه‌های تیم ملی به چه صورت است؟

در حال حاضر درگیر لیگ برتر هستیم که ۶ بهمن هفته پایانی مسابقات برگزار می‌شود. امسال در باشگاه فولاد ماهان هم مربی هستم و هم به عنوان سانداکار رقابت می‌کنم. حتی می‌خواهم در مسابقات قهرمانی کشور که اسفند برگزار می‌شود شرکت کنم تا آمادگی بیشتری داشته باشم. در همه برنامه‌هایم نگاهی به مسابقات آسیایی دارم.

* تاثیر مربیان خارجی برای رسیدن به اهدافت چقدر است؟ آیا در مدت حضورشان در ایران تاثیرگذار بوده‌اند؟

فکر می‌کنم مربیان خارجی باز هم بازگردند. اگر آنها نباشند از ووشوی روز دنیا عقب می‌مانیم. مربی ما هنگامی که به چین می‌رود و برمی‌گردد آموزش‌های جدیدی به ما می‌دهد. این مربیان حتما باید باشند در غیر اینصورت لطمه بزرگی به ما وارد می‌شود.



* این روزها بسیاری از ورزشکاران مشکلات مالی را مطرح می‌کنند که به نظر می‌رسد این مشکل در ورزش بانوان با توجه به نداشتن اسپانسر حادتر است، در ووشو وضعیت به چه صورت است؟

صندوق حمایت از ورزشکاران در این مدت حمایت کرده است. خوبی این صندوق این است که اگر ورزشکار دچار آسیب و یا مشکلی شود هزینه درمان برعهده آنها است. همچنین صندوق، ماهیانه به ما حقوق می‌دهد اما نمی‌توان به آن اکتفا کرد. حضور در لیگ و شرکت در رقابت‌های مختلف می‌تواند به ما کمک کند. فولاد ماهان امسال قرارداد خوبی با ورزشکاران امضا کرده و اسپانسرهای خوبی در بخش بانوان ورود کرده‌اند. پس از کسب مدال در رقابت‌های آسیایی گوانگجو در بخش بانوان این امکان برای ما فراهم شده تا حمایت بیشتری از بانوان ووشوکار صورت بگیرد.

در انتها نگاهی به مدال‌های کسب شده منصوریان می‌اندازیم.

*برنز بازی‌های آسیایی گوانگجو - ۲۰۱۰

*طلای مسابقات جام جهانی ساندا چین - ۲۰۱۰

*نقره مسابقات جهانی کانادا - ۲۰۰۹

*طلای مسابقات جام قفقاز - ۲۰۱۰

*نقره مسابقات آسیایی کره جنوبی - ۲۰۰۷

*طلای مسابقات آسیایی جوانان ماکائو - ۲۰۰۹

*برنز یازدهمین دوره رقابت‌های جهانی ترکیه - ۲۰۱۱

*کسب تندیس برترینهای اخلاق ورزشی