پیروزی غول های شهر منچستر

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، با انجام هفت دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس آغاز شد.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها منچستر یونایتد صدرنشین جدول رده‌بندی با درخشش هرناندز و فان پرسی با چهار گل ویگان را در هم کوبید و به یکه تازی خود در صدر جدول رده‌بندی تداوم بخشید.

در این دیدار که در ورزشگاه ویگان برگزار شد، در ۳۰ دقیقه اول دو تیم بازی پایاپایی را ارائه دادند البته بازیکنان ویگان صاحب یکی، دو موقعیت خوب گلزنی شدند، اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. رفته‌رفته شاگردان فرگوسن بر بازی مسط شدند و در دقیقه ۳۶ هرناندز گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

هفت دقیقه بعد فان پرسی، مهاجم آماده شیاطین سرخ گل دوم تیمش را به زیبایی هر چه تمامتر وارد دروازه الحبسی، دروازه‌بان عمانی ویگان کرد.

با شروع نیمه دوم بازیکنان میزبان برای جبران نتیجه‌ به بازی رو به جلو روی آوردند و حملاتی را بر روی دروازه‌ شیاطین سرخ ترتیب دادند، ‌ اما شاگردان فرگوسن با تجربه بالای خود بر بازی مسلط شدند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند.

در دقیقه ۵۹ ارونا کونه، مهاجم آفریقایی تبار ویگان دروازه‌ دِخیا را باز کرد، اما داور به بهانه آفساید این گل را مردود اعلام کرد. اگر چه تصاویر تلویزیونی این صحنه را مشکوک نشان داد.

بعد از دقیقه ۶۰ بازیکنان منچستر برای زدن گل سوم خود بر روی دروازه‌ حریف فشار آوردند تنها سه دقیقه بعد هرناندز گل دوم خود و سوم تیمش را وارد دروازه‌ حریف کرد.

با دریافت این گل بازیکنان میزبان که از حمایت ۲۰ هزار تماشاگر برخوردار بودند، عملا بازی را رها کردند و تنها به قصد رفع تکلیف به توپ ضربه می‌زدند.

فرگوسن برای حفظ نتیجه‌، اسمالینگ کاگاوا و دنی دلبک را به جای فردیناند کریک و اشلی یانگ به میدان فرستاد. تغییر ترکیب فرگوسن جواب داد و بازیکنان جایگزین مانع از تهدید دروازه‌ دِخیا شدند.

در حالی که همگان منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، فان پرسی بهترین گلزن فصل جاری لیگ برتر گل چهارم تیمش را در دقیقه ۸۸ به ثمر رساند.

منچستر یونایتد با این پیروزی ۵۲ امتیازی شد و به صدرنشینی خود تداوم بخشید.

در دیگر دیدار حساس منچسترسیتی تیم دوم جدول رده‌بندی که در ورزشگاه اتحاد به مصاف استوک سیتی رفته بود، کار آسانی پیش‌رو داشت و موفق شد با سه گل مقابل میهمانش به پیروزی برسد.

گل‌های فیروزه پوشان را در این دیدار پابلو زابالتا(۴۳)، ادن ژکو(۵۶) و سرخیو آگرو در دقیقه ۷۴ از(روی نقطه پنالتی) به ثمر رساندند.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس فولام که در ورزشگاه خانگی وست برومویچ به مصاف این تیم رفته بود دست به کار بزرگی زد و موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک به پیروزی برسد.

در این دیدار اشکان دژاگه ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفت و نمایش بسیار خوبی داشت. گل اول ویگان توسط برباتوف روی پاس عرضی زیبای اشکان دژاگه رقم خورد.

فولام با این پیروزی ۲۴ امتیازی شد و به رده سیزدهم جدول رده‌بندی صعود کرد.

تاتنهام هم که در ورزشگاه وایت هارت لین به مصاف ردینگ رفته بود با نتیجه‌ سه بر یک به پیروزی رسید و با توجه به تساوی آرسنال به رده سوم جدول رده‌بندی صعود کرد.

در آخرین بازی هم ساوتهمپتون که در ورزشگاه خانگی خود از آرسنال پذیرایی کرد موفق شد با تساوی یک بر یک این تیم لندنی را متوقف کند.

در این دیدار ابتدا رامیرس در دقیقه ۳۵ برای بازیکنان میزبان موفق به گلزنی شد، اما شش دقیقه بعد دوپرادو بازیکن ساوتهمپتون به اشتباه دروازه‌ خودی را باز کرد تا دو تیم به یک امتیاز رضایت دهند.

هفته‌ بیست و یکم امشب(چهارشنبه) با انجام سه دیدار به پایان می‌رسد.

** برنامه و نتایج بازی‌ها

* وست برومویچ یک – فولام ۲

* منچسرسیتی ۳ – استوک سیتی صفر

* ویگان صفر - منچستر یونایتد ۴

* تاتنهام ۳ – ردینگ یک

* وستهام ۲ – نوریچ سیتی یک

* سوانسی ۲ – استون ویلا ۲

* ساوتهمپتون یک – آرسنال یک

چهارشنبه

* چلسی – کوئینز پارک رنجرز

* لیورپول – ساندرلند

* نیوکاسل – اورتون

** جدول رده‌بندی

۱ - منچستر یونایتد ۵۲ امتیاز

۲ - منچسترسیتی ۴۵ امتیاز

۳- تاتنهام ۳۹ امتیاز