تکذیب محرومیت میراسماعیلی توسط فدراسیون جودو

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا،محمدعلی رستگار اظهار کرد: در این باره مطلب بیشتری نمیتوانم بگویم، چرا که نامهای به صورت کتبی به ما نرسیده است. تنها این را میتوانم بگویم که درخشان به عنوان رییس کوراش آسیا در این جلسه حضور داشت و اعلام کرده که این پرونده هنوز در حال بررسی بوده و چیزی قطعی نشده است.

وی افزود: نمی‌دانم این اخبار از کجا نشات می‌گیرد، اما ما حق اعتراض هم داریم. باید منتظر باشیم ببینیم چه می‌شود.

رییس فدراسیون جودو با تاکید بر این که برخی عوامل داخلی دلیل اصلی بروز چنین مشکلی هستند، یادآور شد: قبل از جریان استیضاح وزیر ورزش و جوانان بود که رضا نصیرنژاد به فدراسیون آمد و از من خواست به علی آبادی، رییس کمیته ملی المپیک بگویم میراسماعیلی را کنار گذاشتم تا این مشکل حل شود. وقتی دلیلش را پرسیدم نصیرنژاد گفت در جلسه چین تایپه حضور داشته، فیلم و اسناد محکمی درباره پرداخت رشوه توسط یکی از مسئولان ایران به نمایش در آمده و به همین خاطر فدراسیون ایران را تعلیق کرده‌اند.

وی ادامه داد: زمانی که من به ابوظبی رفتم، رییس فدراسیون ازبکستان هم این مساله را پیشنهاد کرد و به من گفت که پخش اشتباه سرود ملی ایران و اعتراض سفیر ایران و میراسماعیلی برایش گران تمام شده و از من خواست که میراسماعیلی را کنار بگذارم. رییس کنفدراسیون آسیا هم چنین درخواست مشابهی را داشت که پس از تشریح وضعیت جودوی ایران توسط من، آقای العنزی تصمیم بسیار خوبی گرفت و تعلیق جودوی ایران را لغو کرد. من هم از این دید از او تشکر کردم و در بازگشت به ایران هم بارها این مساله را گفتم.

رستگار یادآور شد: در همان جلسه ابوظبی و پس از پیگیری‌های لازم متوجه شدم که در چین تایپه هیچ فیلم یا سندی ارائه نشده است و تنها یک گزارش مطرح شده که آن هم رییس فدراسیون ازبکستان خوانده است. متاسفانه این عوامل داخلی علی‌رغم نبود مدارک کافی این ادعا را به سمت نمایندگان مجلس هم کشاندند و یکی از آنها این مساله اثبات نشده را در مجلس مطرح کرد. مجموع این حرکات به ضرر جودوی ایران تمام شد.

رییس فدراسیون جودوی ایران با تاکید بر این که میراسماعیلی همچنان نایب رییس فدراسیون است و به کارش ادامه می‌دهد، گفت: مطمئنم این موضوعات را برای او ساخته‌اند تا جلوی کارش را بگیرند. البته انگیزه های متعدد و افراد مختلفی وجود دارند که این کارها را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی از ایران در اجلاس کنفدراسیون آسیا در کویت حضور داشت؟ گفت: محمد درخشان ، رییس اسبق فدراسیون و رییس کوراش آسیا در این جلسه بود. رضا نصیرنژاد هم به دلیل نداشتن مجوز شورای برون مرزی به آن جلسه نرفت