به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، امیرعلی اکبری قهرمان رقابتهای جهانی ۲۰۱۰ مسکو که پیش از این موفقیت بزرگ، مدال برنز رقابتهای جهانی ۲۰۰۹ دانمارک و دو مدال طلای قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه داشت، پس از دادخواهی و انتقاد به وضعیت نابسامان قهرمانان کشتی فرنگی، منتظر رسیدگی به مشکلاتش بود که در کمال تعجب با واکنش احساسی و دور از انتظار متولیان فدراسیون کشتی روبرو شد.

قهرمان پیشین کشتی جهان که مدتهاست پیشنهاد وسوسه انگیزی از سوی مسئولان کشتی آذربایجان دارد، پیش از رفتن به کشور رقیب، برای آخرین بار با متولیان کشتی کشورمان اتمام حجت کرد و برای اینکه وطن فروش خوانده نشود، از آنان خواست با حل مشکلات مالی و معیشتی اش از رفتن او جلوگیری کنند اما نه تنها باری از دوش وی برداشته نشد بلکه در اقدامی عجیب و احساسی از سوی فدراسیون کشتی نام امیرعلی اکبری از جمع اردونشینان تیم ملی کشتی فرنگی نیز خط خورد!

فرنگی کار سنگین وزن کشورمان که با پیشنهادات میلیونی کشور رقیب مواجه است، با توجه به اصل معرفت و وفاداری همیشگی اهالی کشتی در نظر داشت تا قبل از رفتن فرصت دیگری به متولیان ورزش دهد تا برای حفظ قهرمانان ملی خود وارد گود شوند اما انگار مسیر جلای وطن هموارتر از ماندن و افتخارآفرینی برای کشورمان شده است. بطوریکه در حال حاضر علاوه بر امیرعلی اکبری اخبار ضد و نقیضی از مذاکرات غیرعلنی مسئولان کشتی آذربایجان با فرنگی کاران عنوان دار کشورمان به گوش می رسد که به هر طریق قصد دارند مهره های کارآمد و آینده دار کشتی ایران را جذب کنند.

بنابراین گزارش اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در حالی از روز ۲۳ دیماه در خانه کشتی تهران آغاز شده که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نفراتی همچون بشیر باباجان‌زاده، امیر قاسمی منجزی، بهنام مهدیزاده، بهنام شجعی، مهدی نوری و محمد مدرسی به این اردو دعوت شده اند و خبری از امیرعلی اکبری اصلی ترین مدعی این وزن دیده نمی شود.

امیر علی اکبری در حالی از اردوی تیم ملی خط خورد که قبل و بعد از المپیک از سوی فدراسیون کشتی به مراحل آماده سازی تیم ملی دعوت می شد اما این بار و پس از مصاحبه تندی که وی با خبرگزاری مهر داشت و از رفتنش به کشوری دیگر خبر داد، مورد بی مهری قرار گرفت و از فهرست حاضرین در اردوی تیم ملی نیز کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر دوران محرومیت امیرعلی اکبری تیرماه سال آینده به اتمام می رسد و متولیان فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی می توانستند با توجه به تمرینات منسجم و آمادگی جسمانی بالای وی، حساب ویژه ای برای درخشش این فرنگی کار عنوان دار برای حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ مجارستان باز کنند.

به هر حال این اتفاق رخ نداد و بی توجهی متولیان امر و عدم رسیدگی به مشکلات قهرمانان کشتی باعث شد، اصلی ترین مدعی سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز در آینده ای نزدیک با دوبنده تیم کشور رقیب در رقابتهای جهانی به میدان برود