ویسی: برای ماندن و نماندن نمی‌جنگم

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، عبدالله ویسی سرمربی پیکان تهران در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران درباره بازی فردا برابر نفت توضیح داد: بازی فردا شرایط خاصی برای ما دارد و هر سه امتیازش حیاتی است و حکم مرگ و زندگی را دارد. ما با تمام تلاشمان بازی میکنیم تا تلافی باختهای گذشته را هم بکنیم.

وی در ادامه درباره وضعیت خودش در پیکان نیز مطرح کرد: من برای ماندن یا نماندن نمی‌جنگم. وظایفم در قراردادم مشخص است و آن چیزی که باشگاه خواسته را عمل می‌کنم. در قراردادم از من خواسته شده تا جوان‌گرایی کنم، بازیکنان پایه را به تیم بیاورم، بدون دلالی تیم را ببندم، تیمم بازی خوبی انجام دهد و در لیگ بماند اما متاسفانه بعضی‌ها چهارتای اولش را رها کرده‌اند و به آخریش چسبیده‌اند. مدیریت هم جواب آن‌ها را داده و من در تیم هستم. من دیگر بزرگتر از رایکارد که نیستم. این مربی دو شب قبل عوض شد. من هم اگر خوب نباشم باشگاه می‌تواند تغییرات انجام دهد.

ویسی همچنین در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در اول فصل فکر می‌کرد تیمش به این حال و روز بیفتد تاکید کرد: فکر می‌کردم پیکان هم مثل صبا شود اما اشتباه بزرگم همین بود. صبای قم یک تیم لیگ برتری بود که چند بازیکن لیگ برتری خوبی داشت و من بازیکنان لیگ یکی به آن اضافه کردم اما پیکان یک تیم لیگ یکی بود و من اشتباها بازیکن لیگ یکی را به آن آوردم. این شد که الان پیکان انتظارات مردم و باشگاه را برآورده نکرده و خودم هم در کل راضی نیستم اما فکر نمی‌کنم رزومه کاری یک مربی با سه، چهار باخت رقم بخورد چون شخصیتی که من به فوتبال آورده‌ام و اخلاقی که به بازیکنانم القا کرده‌ام مهم‌تر است.

وی همچنین درباره علت اصلی ناکامی‌های پیکان افزود: تیم ما بسیار حساس بوده و از لحاظ روحی و روانی پایین است. بازیکنان چون من را خیلی دوست دارند زمانی که گل می‌خورند احساسی می‌شوند و در ادامه گل‌های بیشتری دریافت می‌کنند و ایراد کلی تیم ما این است که بازیکنانم حساسند.

ویسی که او را گواردیولای ایران می‌دانند، درباره بازگشت این مربی به دنیای مربی‌گری و شروع به کار در تیم بایرن مونیخ اظهار کرد: تمام دنیا به دنبال این بودند که گواردیولا برگردد و انتخاب بایرن مونیخ هم انتخاب مشکل‌پسندانه‌ای است اما به خاطر اعتقاداتی که داشت و فکر می‌کرد بایرن مونیخ مثل بارسلونا است به این تیم رفت و من خوشحالم که او برگشته و می‌توانم دوباره از آیتم‌هایش در تمرین دادن و مربی‌گری استفاده کنم!

ویسی همچنین درباره شروع به کار مهدی تاج در سازمان لیگ عنوان کرد: تاج یک شخص ورزشی و فوتبالی است و زمانی که من در سپاهان بازی می‌کردم مدیر بود و فرد لایق و شایسته‌ای است. آن موقع به صورت همزمان در ۹ جا مدیریت می‌کرد و فوتبال ما با بودن حاج آقا تاج پیشرفت زیادی خواهد کرد.

وی همچنین درباره وضعیت داوری افزود: عادت ندارم به داوری اعتراض کنم و آن‌ها زمانی که من کنار زمین هستم احساس آرامش می‌کنند اما این احساس آرامش به ضرر ما تمام می‌شود. بازی قبل و بازی با تراکتورسازی یک پنالتی برای ما نگرفتند و این دلیل نمی‌شود که چون ما اعتراضی نمی‌کنیم، سوت‌هایشان را اشتباه بزنند. امیدوارم داوران پیکان را هم دریابند و ما را مثل بقیه تیم‌ها نگاه کنند. ما که با آن‌ها همکاری می‌کنیم اما نمی‌خواهیم آن‌ها با ما همکاری کنند فقط خوب سوت بزنند.

ویسی در پایان نیز اضافه کرد: تیم ما غیر قابل پیشبینی است و خودم هم نمیدانم در آینده چه میشود! یک روز تراکتورسازی را با گلهای زیاد میبریم و یک روز هم با یک پنالتی به این تیم میبازیم بنابراین تیمهای روبهرو برای ما فرقی نمیکند چون نمیدانیم تیم خودمان چه کاره است! به هر حال ما فردا مقابل تیم آقای ابراهیمزاده بازی داریم و با نهایت احترامی که برای او قائلم مجبوریم تیمش را تسلیم کنیم