محرومیت افشین نوروزی منصفانه است؟!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، ذات رقابت و میدان مسابقه به گونه ای است که نمی توان حاشیه را از آن جدا کرد و این حواشی گاهی آنقدر پررنگ میشود که رنگ و بوی تخلف و حتی جرم به خود میگیرد. براساس قانون اگر در ورزش و در بین ورزشکاران تخلفی انجام شود کمیته انضباطی به آن رسیدگی می کند اما اگر رفتاری شکل مجرمانه به خود بگیرد در این صورت در دستگاه قضایی به آن رسیدگی خواهد شد. در ورزش، موضوعات جنجالی با احکام سختگیرانه آنقدرها هم کم نیستند اما این روزها پینگ پنگ با مصاحبه ملی پوش خود و احضارش به کمیته انضباطی و محرومیت پس از آن خبر ساز شده است.

ماجرا از یک مصاحبه آغاز شد مصاحبه ای که در آن افشین نوروزی یکی از شش پینگ پنگ باز المپیکی تاریخ ورزش ایران انتقاداتی را نسبت به فدراسیون مطرح کرد و در بخشی از صحبت های خود از همکاری برخی منتقدان در کمیته های مختلف انتقاد کرده بود. این انتقاد واکنش رییس فدراسیون را به همراه داشت به طوری که پیش از آن که وی برای این مصاحبه به کمیته انضباطی فرا خوانده شود از اردوی تیم ملی اخراج شد.

حضور نوروزی در کمیته انضباطی هم در نهایت یک سال محرومیت قطعی از تمامی فعالیتهای ورزشی، یک سال محرومیت تعلیقی از تمامی فعالیت های ورزشی و دومیلیون تومان جریمه نقدی را به همراه داشت. حکمی که حرف و حدیثهای زیادی را به همراه داشت و مهر سخت گیرانه بودن از سوی رسانه ها، کارشناسان و برخی از اهالی پینگ پنگ بر آن زده شد.

قدوسی: حکم کمیته انضباطی درباره نوروزی متناسب با تخلفش بوده است

محمدعلی قدوسی مسئول کمیته انضباطی فدراسیون پینگ پنگ درباره حکم محرومیت نوروزی به خبرنگار ایسنا گفت: تخلفاتی منتسب به افشین نوروزی به کمیته انضباطی گزارش شد که این تخلفات درباره صحبت‌ها و مصاحبه وی با رسانه‌ها بود و این مطالب متضمن معنای اهانت به دبیر و رییس فدراسیون و همچنین نشر مسائل خلاف واقع بود که موجب تشویش اذهان عمومی در بین جامعه ورزشی و ورزشکاران می‌شد. این بازیکن بیش از دو سه مورد مصاحبه در این باره داشت که این مصاحبه‌ها از ۲۶ دی ماه آغاز شده بود.

وی افزود: پس از فراخواندن نوروزی به کمیته انضباطی این بازیکن با کمال تواضع در جلسه حاضر شد و در حضور اعضای کمیته انضباطی و چهار نماینده از وزارت ورزش تخلفات وی تفهیم شد و نوروزی هم با کمال احترام و ادب به مسائل مطرح شده پاسخ داد و در این بین سوال و پرسشی هم انجام شد.

قدوسی ادامه داد: افشین نوروزی در رابطه با این که عنوان کرده بود برخی افراد در فدراسیون بدون تخصص هستند عذرخواهی کرد اما زمانی که از او خواسته شد تا با متانت از افرادی که نسبت به آن‌ها موضوعاتی را مطرح کرده به صورت رسمی و درهمان رسانه ها عذرخواهی کند یا آنکه اگرمطالب عنوان شده از سوی او نیست آن را تکذیب کند، این موضوع را نپذیرفت و در نهایت پس از دو ساعت بررسی، اعضای کمیته انضباطی تصمیم گرفتند با توجه به اجرای نظم و رعایت عدالت و همچنین پیشگیری از بروز مجدد چنین مسائلی از سوی این بازیکن، حکم مورد نظر را اعلام کند. البته نوروزی می‌تواند از زمان ابلاغ حکم تا ۹ روز نسبت به آن اعتراض کند.

وی در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد حکم صادر شده از سوی کمیته انضباطی سنگین‌تر از تخلف صورت گرفته از سوی این بازیکن است گفت: در بحثمجازات و جرم یا تنبیه و تخلف بحثتناسب وجود دارد و کمیته انضباطی هم بر اساس صحبت‌هایی که این بازیکن در مصاحبه خود داشته و متضمن افترا و نشر اکاذیب در حد وسیعی بوده چنین حکمی را صادر کرده است.

قدوسی درباره اینکه آیا پیش از این افشین نوروزی سابقه تخلف یا بی‌انضباطی در پرونده خود داشته؟ گفت: این بازیکن در سال ۸۹ سابقه تخلفی را در پرونده خود داشته که کمیته انضباطی به او اخطار کتبی داده بود.


وی در پاسخ به اینکه حکم تعیین شده بر اساس چه آیین‌نامه‌ای است؟ گفت: آیین‌نامه فدراسیون تنیس روی میز بر اساس آیین‌نامه انضباطی مسابقه‌های ورزشی است که زیر نظر وزارت ورزش و مصوب ۱۳۷۴ است و در این آیین‌نامه وقسمت تنبیهات جزای نقدی و محرومیت موقت و دائم هم قید شده است.

مسوول کمیته انضباطی فدراسیون پینگ پنگ خاطرنشان کرد: حکمی که برای نوروزی صادر شده موقت است و هنوز به صورت قطعی نیست و این بازیکن حق دارد نسبت به آن اعتراض کند.

قدوسی درباره اینکه تاکنون در فدراسیون پینگ‌پنگ پرونده‌ای که به این اندازه محرومیت طولانی مدت به همراه داشته باشد، مورد رسیدگی قرار گرفته است گفت: ما پرونده‌هایی راداشته‌ایم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی یکی از ورزشکاران شناخته شده در آن حضور داشته است. البته تنبیه این ورزشکار خاطرم نیست اما حکم او هم سنگین بوده است.

کارشناس امور اساسنامه فدراسیون ها: این رای غیر منصفانه به نظر می‌رسد

هر چند مسوول کمیته انضباطی فدراسیون پینگ پنگ عنوان کرده که رای صادر شده با توجه به تخلف افشین نوروزی غیرعادلانه نبوده است اما هوشنگ نصیرزاده، کارشناس امور اساسنامه فدراسیون‌ها در این باره عنوان کرد که به نظر می رسد این رای غیر منصفانه است.

وی به ایسنا گفت: این رای غیر منصفانه به نظر می‌رسد چون معمولا احکام طولانی مدت برای درگیری و یا مصدوم کردن افراد است و معمولا چنین احکامی برای یک مصاحبه در نظر گرفته نمی‌شود بلکه جریمه نقدی یا محرومیت از چند بازی برای بازیکنان مد نظر قرار می‌گیرد.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: باید این حکم مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا بر اساس آیین‌نامه انضباطی چنین تصمیمی گرفته شده یا خیر. عقیده من این است که چنین حکمی برای اقدام این بازیکن سنگین است چون اگر تخلفی که در نظر گرفته شده بحثمجرمیت دارد باید به دادگاه برود در غیر این صورت معمولا محرومیت‌ها برای تخلفاتی از این دست تنها برای چند جلسه است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد که این حکم به صورت قطعی نیست و احتمال آنکه در آن بازنگری شود هم وجود دارد.

کارشناس امور اساسنامه فدراسیون‌ها درباره این که فدراسیون ها معمولا آیین نامه های انضباطی خود را بر چه اساسی تعیین می کنند؟ گفت: فدراسیون‌های جهانی دارای یک آیین‌نامه انضباطی هستند که معمولا پیشنهاد می‌شود فدراسیون‌های مربوطه هم در کشورهای مختلف از این آیین‌نامه الگوبرداری کنند. البته در حال حاضر بیشتر فدراسیون‌ها در حال تقلید از آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال هستند. در حالی که قوانین مربوط به امور انضباطی باید با توجه به قوانین مدون و بین‌المللی هر رشته نوشته شود.

زارع پور: دریچه انتقاد در فدراسیون بسته نیست / اجازه دخالت در امور اجرایی فدراسیون را نمی دهیم

محرومیت قطعی یکساله برای افشین نوروزی ممکن است فضای بسته ای را برای سایر بازیکنان پینگ پنگ ایجاد کند تا دیگر ورزشکاری جرات انتقاد از شرایط ورزشی خود را هم نداشته باشد و شاید به نوعی روح دیکتاتوری بر این ورزش حاکم شود. هر چند محمد زارع پور با صراحت عنوان کرده که فدراسیونش ازانتقادپذیرترین فدراسیون های ایران است و حتی مصاحبه های انتقادی را هم در سایت این فدراسیون قرار می دهد.

او گفته بود که تا کنون هم هیچ برخوردی را با کسانی که از این فدراسیون انتقاد کرده اند نداشته است و از سوی دیگر تاکید کرده بود که اجازه دخالت به فردی را در امور اجرایی فدراسیون نمی دهد.

زارع پور در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید با این حکم برای نوروزی فضای انتقاد در فدراسیون بسته شود؟ گفت: ما تاکنون فضای انتقاد را در فدراسیون نبسته‌ایم اما اجازه دخالت در کار اجرایی را به هیچ کس نمی‌دهیم. حالا آن فرد هر کسی که می‌خواهد باشد. اگر بازیکنی انتقاد دارد می‌تواند بیاید و پیشنهادش را بدهد و انتقاد دریچه‌اش بسته نیست اما اجازه نمی دهیم که کسی بگوید از چه افرادی در فدراسیون استفاده کنیم یا نکنیم.

وی گفت: ما با کسی مشکلی نداریم و بازیکنان هم اگر درخواستی دارند، باید پیشنهاد خود را مطرح کنند و هر کسی هر سوالی دارد در خدمتش هستیم. اگر به پیشنهادات و صحبت بازیکنان توجهی نشد آن وقت موضوع را رسانه‌ای کنند و محدودیتی هم برای این موضوع وجود ندارد.

زارع‌پور در پاسخ به اینکه آیا حکم صادر شده برای افشین نوروزی را سنگین نمی دانید؟ گفت: این تشخیص کمیته انضباطی است و نمایندگان وزارت ورزش هم در این جلسه حضور داشتند. من هم چون در این جلسه حضور نداشتم دخالتی نمی‌کنم و اظهار نظری در این باره ندارم!

باقری: صدور چنین حکمی نباید احساسی سنجیده شود / نوروزی متنبه هم نیست

احسان باقری دبیرجدید فدراسیون پینگ‌پنگ از جمله افرادی است که حضورش در فدراسیون مورد انتقاد بازیکن ملی پوش پینگ پنگ قرار گرفته بود. باقری درباره سنگین بودن حکم صادر شده برای افشین نوروزی به ایسنا گفت: صدور چنین حکمی نباید با احساس سنجیده شود که بگوییم سنگین بوده یا خیر.

وی افزود: ورزشکاران باید از مسیر درست انتقاد کنند نه اینکه درباره مجموعه‌ای که در آن حضور دارند هرچه بخواهند بگویند. ما به دنبال آن نیستیم که کسی را محدود کنیم اما وقتی شخصی عملکردی دارد اقدامش آثار و تبعاتی را هم در پی خواهد داشت و این موضوع تنها مربوط به پینگ پنگ نیست

باقری گفت: تصمیم گرفته شده بر اساس خرد جمعی بود و چهار نماینده از وزارت ورزش هم در این جلسه حضور داشتند. این در شرایطی است که آقای نوروزی هم خطاهای مطرح شده در کمیته انضباطی را هم نپذیرفته است.

وی درباره این که پیش از این کمیته انضباطی درباره آقای نعمتی که تخلفی را در حین مسابقه‌های جام فجر داشت، که کمیته انضباطی رای به یک جلسه محرومیت، ‌ دو جلسه تعلیق و یک میلیون تومان جریمه نقدی داد اما در مورد مصاحبه نوروزی چنین نبوده است، گفت: آقای نعمتی به صورت کتبی و رسمی از رفتار خود عذرخواهی کرده بود و حتی پیش از برگزاری کمیته انضباطی عنوان کرده بود که اشتباه کرده و پشیمان است اما نوروزی حتی متنبه هم نیست. حتی نماینده وزارت هم با او صحبت کرده و گفته که چنین موضوعی در شان شما نیست اما نوروزی گفته که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی در پاسخ به این که آیا صدور چنین حکمی در رشته‌های دیگر ورزشی هم سابقه داشته است گفت: حتی بسیاری از باشگاه‌های فوتبال، ورزشکاران خود را ممنوع‌المصاحبه می‌کنند. هرچند قیاس کردن یک رشته با رشته دیگر درست نیست چون هر رشته ای از نظر ابعاد، مخاطب و حتی موضوع‌های مطرح شده با رشته دیگر متفاوت است.

باقری درباره این که آیا فدراسیون پینگ‌پنگ آیین‌نامه انضباطی دارد گفت: مگر می‌شود که فدراسیون پینگ‌پنگ آیین‌نامه انضباطی نداشته باشد. در واقع اساس آیین‌نامه ما مبنی بر آیین‌نامه انضباطی وزارت ورزش است.

بابادی وند: مصاحبه نوروزی را تایید نمی کنم اما حکم هم عادلانه نیست

به گزارش ایسنا، هر چند دبیر فدراسیون و مسوول کمیته انضباطی رای صادر شده برای نوروزی را نتیجه خرد جمعی و متناسب با تخلفات این بازیکن می دانند اما برخی از مربیان و حتی مسوولان اجرایی فدراسیون نظری متفاوت در این باره دارند.

مهرداد بابادی وند مدیر تیم‌های ملی در این باره به خبرنگار ما گفت: بالاخره سیستم کمیته انضباطی به نوعی یک سیستم قضایی محسوب می‌شود و باید حکم متناسب با جرم و تخلف باشد اما فکر می‌کنم که این حکم اصلا عادلانه و منصفانه نبوده و جریمه سنگینی برای نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که معتقدم نوروزی هم در مصاحبه خود تندروی کرده بود اما پیش از این هم انتقادهایی از سوی ورزشکاران صورت می‌گرفت، افزود: حکم صادر شده را عادلانه نمی‌دانم و باید در رابطه با آن تجدید نظر صورت گیرد چون نوروزی از ۶ سالگی در پینگ پنگ است و ۲۱ سال به صورت مستمر در ورزش بوده است. او در این مدت حتی یک مورد مسئله انضباطی و غیر اخلاقی نداشته است. بالاخره باید در هنگام صدور حکم به سابقه ورزشکاران هم نگاه کنند و نباید برخوردی غیر منصفانه و ناعادلانه داشته باشند.

بابادی وند گفت: در رشته‌های دیگر مانند فوتبال حرکات غیر ورزشی و غیراخلاقی حتی از صداوسیما پخش هم می‌شود اما رایی که از سوی کمیته انضباطی در این رشته‌ها صادر می‌شود، بسیار سبک تر از آن چیزی بوده که برای نوروزی از سوی کمیته انضباطی در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید صدور چنین احکامی باعثشود فضای انتقاد در فدراسیون بسته شود، گفت: نباید فضایی ایجاد شود که باب انتقاد بسته شود چون ما از این انتقادات می‌توانیم نقطه ضعف‌های خود را بشناسیم و آن را برطرف کنیم. البته چنین فضایی در فدراسیون وجود ندارد و پیش از این هم بازیکنان دیگری داشته‌ایم که انتقاداتی را نسبت به فدراسیون داشته‌اند. هرچند نوروزی از خط قرمزها رد شد و من مصاحبه‌ی او را تایید نمی‌کنم.

بابادی وند گفت: فدراسیون نمی‌خواهد رعب و وحشت ایجاد کند و چنین اتفاقی هم تاکنون نیفتاده است. بالاخره باید کسی که مصاحبه می‌کند در حیطه ورزشی خود اظهار نظر کند که نوروزی چنین کاری را نکرده است.

پسران: محرومیت یک ساله برای یک مصاحبه بی سابقه است

همچنین، محمدباقر پسران سرمربی تیم دانشگاه آزاد و پیشکسوت پینگ‌پنگ هم در این باره معتقد است که نوروزی کاری نکرده که بخواهد به این شدت محکوم شود.

وی به خبرنگار ایسنا گفت: حکم صادر شده نظر نمی‌خواهد چون من نمی‌دانم که بر چه اساسی چنین حکمی صادر شده است و تا حالا چنین موضوعی سابقه نداشته است. نوروزی کاری نکرده که بخواهد به این شدت محکوم شود و بی‌ادبی و حرف بدی هم در مصاحبه‌اش نبوده است. اگر حرفی که زده خلاف واقع بوده، می‌توانستند بگویند که اشتباه یا دروغ گفته است اما اینکه برای یک مصاحبه بازیکنی را یک سال محروم کنند، بی‌سابقه است.

وی با تاکید بر اینکه حکم داده شده برای افشین نوروزی منطقی نیست افزود: من نمی‌دانم که چه کسانی در کمیته انضباطی هستند و چگونه به این موضوع‌ها رسیدگی می‌کنند اما بعید می‌دانم که آیین‌نامه مدونی وجود داشته باشد که حکم بر اساس آن صادر شود.

پسران به تخلفات در سایر رشته های ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: به طور مثال در رشته‌های دیگر مانند بسکتبال زمانی که در حین بازی درگیری پیش می‌آید و مربی یک تیم را بیرون می‌کشد کمیته انضباطی تشکیل شده و بر اساس آیین‌نامه‌ای که وجود دارد رای صادر می‌شود. رییس فدراسیون هم عنوان می‌کند که من در تصمیم گرفته شده کاره‌ای نیستم اما حالا در پینگ پنگ بازیکنی مصاحبه‌ای را انجام می‌دهد و از سوی رییس فدراسیون با او برخورد می‌شود. در صورتی که درستش این بود پس از حضور نوروزی در کمیته انضباطی با او برخورد می شد نه اینکه او را از اردوی تیم ملی بیرون کنند.

پسران گفت: نوروزی بازیکن محجوبی است و تاکنون مشکل اخلاقی نداشته و توهینی هم نکرده است. بالاخره خبرنگاری از او نظری خواسته و او هم در این باره صحبت کرده است. صدور چنین احکامی بر روحیه ورزشکاران تاثیر می‌گذارد و در شان فدراسیون و بازیکنان ملی‌پوش نیست.

پیمان حسنی: تلاش می کنم حکم نوروزی سبک‌تر شود


یکی از دیگر از افرادی که در مصاحبه نوروزی انگشت انتقاد به سویش دراز شد، پیمان حسنی است که در حال حاضر رییس کمیته مربیان فدراسیون است. او درباره مباحثمطرح شده مبنی بر حضور منتقدان در فدراسیون معتقد است که ترجیحش این است با بدنه فدراسیون کار کند و اگر انتقادی هم هست به صورت پیشنهاد با فدراسیون مطرح کند.

وی در این باره به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: من سال گذشته در جریان اتفاقاتی که در پینگ‌پنگ پیش آمده بود و همین بازیکنان هم جزو منتقدان بودند، انتقاداتی را در یک سری از مسائل نسبت به فدراسیون داشتم و فکر می‌کنم که بسیاری از موضوعات برطرف شده است. البته در یکی دو بخش مانند موضوع تغذیه یا اعزام‌های برون مرزی اشکالاتی وجود دارد که امیدواریم در آینده برطرف شود.

وی ادامه داد: اینکه این بازیکن در رابطه با حضور من در فدراسیون صحبت‌هایی را داشته، باید بگویم در جایگاهی نیست که بخواهد عنوان کند چه کسی به فدراسیون بیاید و یا چه کسی نیاید. من حدود یک سال است که صحبت یا انتقادی را در رسانه‌ها نداشته‌ام و ترجیح داده‌ام که کارم را در بدنه فدراسیون انجام دهم. حتی در این مدت چندین پیشنهاد به نایب رییس و رییس فدراسیون همچنین مدیر تیم‌های ملی داده‌ام و صحبت‌هایی که بوده از سوی فدراسیون لحاظ شده است.

وی افزود: به طور مثال مردادماه سال گذشته پیشنهاد دادم که نوشاد عالمیان به مسابقه‌های تورهای جهانی آلمان و لهستان اعزام شود چون این رقابت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بود که فدراسیون هم با تمام مشکلات مالی که وجود داشت با این پیشنهاد موافقت کرد و نوشاد هم توانست نتیجه خوبی را در این رقابت‌ها بگیرد. حتی در حوزه بانوان هم مسائل دیگری بود که با خانم پوستین‌دوز مطرح کردم و در این باره بحث‌هایی هم صورت گرفت.

حسنی گفت: من به این نتیجه رسیدم که اگر به فدراسیون برگردم بیشتر به نتیجه خواهم رسید و بهتر می‌توانم به جامعه پینگ‌پنگ کمک کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا حالا هم از برخی از موضوعات در فدراسیون انتقاد می‌کنید؟ گفت: انتقادهایم را در جلسات فنی مطرح می‌کنم که آخرین موضوع هم مربوط به صحبت‌های احتشام‌زاده در رابطه با برخی بازیکنان بود چون معتقدم نباید بر علیه ورزشکاران انتقادات غیر منطقی انجام شود و در این باره جلسه‌ای گذاشته شد و تا حدوی هم مشکل برطرف شد.

رییس کمیته مربیان فدراسیون پینگ‌پنگ با بیان اینکه در داخل فدراسیون می‌توان کمک بیشتری به پینگ‌پنگ کرد افزود: البته هر کسی یک دیدگاهی دارد و دوستانی که خارج از این فضا انتقاد می‌کنند هم نظرخود را دارند. من در برخی از موارد پیشنهاداتی را به فدراسیون داده‌ام که اجرایی نشده است و چون مطلع نبوده‌ایم که شرایط اجرای آن پیشنهادها وجود نداشته به همین دلیل شاید گله‌مند هم شده‌ایم.

وی گفت: هرچند نمی‌خواهم به صورت شخصی درباره آن مصاحبه‌ای که نوروزی داشته صحبت کنم اما حتی اگر انتقاداتی هم نسبت به شرایط داریم نباید از فدراسیون دور شویم چون این فدراسیون برای شخص آقای زارع‌پور نیست بلکه فدراسیون پینگ‌پنگ است و من حدود ۱۱ سال با فدراسیون پینگ‌پنگ کار کرده‌ام و اینجا را خانه خودم می‌دانم. حتی در فدراسیون آقای شهنازی هم دوبار استعفا دادم اما باز هم برگشتم.

حسنی اضافه کرد: صحبت‌هایی که نوروزی داشته خارج از برنامه و وظیفه‌اش بوده و یکی از دلایل محرومیت اوست. بسیاری از بازیکنان در این چند وقت مصاحبه‌هایی را داشته و انتقاداتی را هم مطرح کرده‌اند و این انتقادات حتی به جا هم بوده است اما اینکه بازیکنی بیاید و توهین‌آمیز صحبت کند، موضوع دیگری است چون عملکرد کمیته‌های تخصصی فدراسیون و… ربطی به بازیکنان ندارد. همان طور که اگر مشکلی در روند اجرایی فدراسیون پیش بیاید، همه رییس فدراسیون را مسئول می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند من عضو یکی از اعضای کمیته انضباطی بودم اما با توجه به اینکه یکی از افرادی بودم که نوروزی در مصاحبه‌اش به آن اشاره کرده بود، ترجیح دادم که در این جلسه حضور پیدا نکنم و آقای علیپور را به عنوان نماینده کمیته مربیان در این جلسه معرفی کردم و به همین دلیل در جریان جزئیات آن نیستم اما تا آنجا که اطلاع دارم آقای نوروزی آنجا هم روی صحبت‌های خود پافشاری داشته است.

وی افزود: ‌ من اطلاعی از بحثحقوقی کمیته انضباطی ندارم. هرچند تا آنجایی که اطلاع دارم تاکنون سابقه نداشته که چنین حکمی در پینگ پنگ برای بازیکنی صادر شود و فکر می‌کنم اگر نوروزی روی برخی از موارد مطرح شده کوتاه می‌آمد، حکم با تخفیف بیشتری اعلام می‌شد.

حسنی افزود: من هم از حکم صادر شده ناراحت هستم و شاید تلاش کنم که کمی این حکم سبک‌تر شود اما اینکه بگویم حکم صادر شده حق این بازیکن بوده یا خیر نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم چون خودم در جلسه نبودم.

به گزارش ایسنا، هر چند فرصت اعتراض برای افشین نوروزی به حکم کمیته انضباطی هنوز باقی است و ممکن است در جلسه استیناف تخفیفی برای این ورزشکار در نظر گرفته شود اما یادآوری این نکته هم لازم است که در بین بداخلاقی های امروز ورزش، مصاحبه و انتقاد هر چند غیر مرتبط یا اشتباه هم می تواند برخوردی غیر از دور کردن یک ورزشکار با سابقه از زندگی ورزشی اش داشته باشد. آیا جریمه هایی همچون جریمه نقدی یا محرومیت موقت از حضور در مسابقات داخلی یا خارجی آنقدر بازدارندگی نداشته که با تابلوی ایستی به این بزرگی سعی داریم بازیکن ملی خود را متوجه تخلف خود کنیم؟