صدر: احتمال تساوی در دربی ۷۶

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، حميدرضا صدر در خصوص هفتاد و ششمين دربي پايتخت ضمن بيان مطلب فوق گفت: به نظر من پس از رفتن مانوئل ژوزه و آمدن يحيي گل محمدي به عنوان سرمربي پرسپوليس مشکل ذهني بازيکنان اين تيم تا حدود زيادي برطرف شده است و در مجموع تيم پرسپوليس به آرامش رسيده است.

وی در همین خصوص افزود: درست است که استقلال جزو تیم های صدرنشین جدول رده بندی لیگ است اما این تیم در نتایج خود نوسان زیادی داشته و برخی از بردهایی که به دست آورده خفیف بوده است. استقلالی ها نشان داده اند که مقابل تیم های جنگنده مانند بازی اخیر خود برابر ملوان مشکل دارند. بنابراین من با توجه به شرایطی که در هر دو تیم می بینم تساوی را نتیجه محتمل تری می دانم.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه پرسپولیس در میانه جدول قرار دارد آنها شانس زیادی برای قهرمانی در رقابت های لیگ برتر ندارند بنابراین شکست تیم استقلال می تواند ناکامی های آنها در لیگ را تا حدود زیادی جبران کند. بنابراین بردن تیم استقلال برای آنها اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: استقلالی ها نیز برای آنکه از کورس قهرمانی عقب نیفتند به سه امتیاز این بازی نیاز دارند. اما در مجموع دوست ندارند مقابل تیم پرسپولیس بازنده دربی باشند.

صدر تاکید کرد: در مجموع شاید شاهد یکی از خنثی ترین دربی ها باشیم. شما کافی است دربی های چند وقت اخیر را از نظر شور و هیجانی که هواداران دو تیم دارند با دربی هایی که در دهه های ۶۰،۷۰ و ۸۰ مقایسه کنید. می بینید که استقبال و شور و حرارت هواداران در هر دربی نسبت به دربی های قبل کمتر می شود.

وی افزود: این موضوع چند دلیل دارد مهمترین دلیل آن این است که فوتبال ایران به شکل اساسی چه در زمینه ملی و چه در زمینه حضور تیم های ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نزول کرده است که این موضوع بر روی استقبال تماشاگران از رقابت های لیگ برتر حتی بازی مانند دربی تاثیر گذاشته است.

صدر تصریح کرد: مسئله مهم دیگر که اهمیت دارد به موقعیت پرسپولیس در جدول رده بندی لیگ پس از رفتن افشین قطبی باز می گردد که همواره این تیم طی سه یا چهار سال اخیر جزو تیم های وسط جدول بوده است و نکته سومی که اهمیت زیادی دارد این است که اگر ستارگان دو تیم را از لحاظ محبوبیت با ستاره های دهه ۶۰،۷۰ و ۸۰ دو تیم در مقام مقایسه قرار دهید به جرات می توان گفت که به غیر از یک یا دو بازیکن از هر یک از دو تیم بقیه در رتبه های آخر این مقایسه قرار می گیرند.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: به همین دلیل است که هنوز هواداران دو تیم می خواهند که سرمربیان آنها از فرهاد مجیدی و علی کریمی که ۳۴ یا ۳۵ سال سن دارند در ترکیب تیم خود استفاده کنند. در حال حاضر اگر هم شور و هیجانی را می بینیم به خاطر نقش پررنگی است که رسانه ها در این خصوص ایفا می کنند.

هفتاد و ششمين ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس که از رقابت هاي هفته بيست و سوم ليگ داوزدهم محسوب مي شود، ساعت ۱۵ روز جمعه ۶ بهمن ماه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.