توکلیان: وزیر آرامش را به کشتی بازگرداند

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس،امیر توکلیان درباره صحبتهای منصور برزگر مبنی بر دلالی برخی مربیان در لیگ کشتی گفت: به هر حال هر جا که پول وارد شود اخلاق و ارزشها کمرنگ میشود. برزگر استاد من است و حتماً برای اثبات ادعای خود دلایلی دارد.

وی ادامه داد: شاید چنین موضوعی باشد، اما من تا به حال با چشم خودم ندیده‌ام. دوست ندارم زیاد وارد این مسائل شوم، اما نمی‌توان آن را انکار کرد. اگر کشتی به این سمت و سو برود ارزش‌ها در آن رنگ می‌بازد در حالی‌که باید به عنوان ورزش اول و الگوساز در جامعه مطرح باشد.

مربی سابق تیم ملی تصریح کرد: مطابق اساسنامه لیگ ۱۰ درصد از قرارداد کشتی‌گیران لیگ به هیئت‌های استانی می‌رسد که از این مقدار ۵ درصد به مربی کشتی‌گیر می‌رسد. متأسفانه این روزها حواشی در کشتی زیاد شده است که ممکن است دید مردم را نسبت به این رشته تغییر ‌دهد.

توکلیان با اشاره به حواشی بوجود آمده در این روزها پیرامون کشتی گفت: به عنوان یک گوش‌شکسته از وزیر ورزش درخواست می‌کنم با سپردن کشتی به اهالی و جامعه کشتی آرامش را به این رشته بازگرداند تا جامعه کشتی برای آن تصمیم بگیرند.

وی با انتقاد از نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ عنوان کرد: لیگ امسال در ۵۰ روز برگزار شد. اسم لیگ مشخص است؛ یعنی رفت و برگشت. به عنوان مثال اگر ۸ تیم حضور دارند ۸ دیدار رفت و ۸ مسابقه برگشت برگزار کنند یعنی ۱۶ دیدار.

سرمربی فولاد ماهان افزود: این موضوع باعثمی‌شود کشتی‌گیر نسبت به پولی که می‌گیرد کشتی بگیرد، حامیان مالی هم وقتی این پروسه طولانی می‌شود سود بیشتری می‌برند و تماشاگران هم مدت بیشتری درگیر مسابقات هستند. کشتی‌گیران ملی‌پوش هم زمان بیشتری برای استراحت دارند و تحت فشار قرار نمی‌گیرند.

توکلیان گفت: پولی که از لیگ وارد چرخه کشتی می‌شود باید به خوبی مدیریت شود تا تمام اهالی کشتی از آن منتفع شوند. روس‌ها لیگ ندارند، اما هر ماه یک تورنمنت خوب بین‌المللی را با جوایز دلاری مناسب برگزار می‌کنند. به عنوان مثال از فولاد ماهان بخواهیم به جای هزینه کردن پول در لیگ، متولی برگزاری یک تورنمنت شود. این موضوع به تمام کشتی‌گیران انگیزه می‌دهد.

وی افزود: در این لیگ نه استعدادها مشخص می‌شوند و نه برتری کشتی‌گیران نسبت به هم، چون برد و باخت‌ها اتفاقی است. بهتر است لیگ در فاصله بعد از مسابقات جهانی که معمولاً مهرماه برگزار می‌شود تا پایان سال یا از ابتدای سال تا پیش از مسابقات جهانی در حدود ۴ تا ۵ ماه برگزار شود.

دارنده مدال نقره جهان با آرزوی موفقیت برای تیمهای ملی کشتی در جام جهانی گفت: امیدوارم ملیپوشان با نتایج درخشان خود دل مردم را شاد کنند.