قلعه‌نویی: ‌ کاری کنیم هواداران لذت ببرند

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، امیر قلعهنویی پس از تمرین امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تمام پیشکسوتان تشکر میکنم که برای قوت قلب امروز به تمرین استقلال آمدند اما واقعیت این است که فوتبال در ۹۰ دقیقه بازی نتیجهاش مشخص میشود، شرایط ما خوب است اما باید ببینیم داخل زمین چه اتفاقی میافتد.

وی افزود: بازی را پیش‌بینی نمی‌کنم اما بسیار سخت است و برای ما حکم فینال را دارد، این بازی مثل بازی با مس و ملوان برای ما سخت و حساس است اما فقط ۳ امتیاز دارد. حواشی‌ها و حساسیت‌ها باعثشده تا این بازی بیش از اندازه حساس شود اما من امیدوارم یک فوتبال هوادارپسند و زیبا را ببینیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: همه باید از فوتبال زیبا لذت ببریم اما متأسفانه آنهایی که فوتبالی نیستند به این فوتبال آمده‌اند و اجازه نمی‌دهند که این لذت‌ها را ببریم. اگر همه از جنس فوتبال باشند، قطعا دیدن دربی‌ها لذت‌بخش‌تر می‌شود. اما متأسفانه برخی‌ها و بعضی آدم‌ها اجازه این کارها را نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم و تماشاگران باید از بازی‌ها لذت ببرند، با حضور در ورزشگاه‌ها بیشتر وارد فوتبال شوند اما متأسفانه ما مردم را از ورود به ورزشگاه‌ها و شاید تمرینات منع می‌کنیم و سپس آنها را به پارک‌هایی می‌فرستیم که جای خوبی نیست. در کل نتیجه دست خداست و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی در خصوص کناره‌گیری رحمتی نیز گفت: از بابازاده گلایه دارم چون باید با این سه نفر رابطه نزدیک داشته باشد تا اگر مشکلی بود اول به او بگویند و بعد به من و سپس تصمیم لازم را بگیریم، البته از کی‌روش هم توقع داشتم که زود موضع‌گیری نکند شاید این مشکل در خانواده خودشان حل می‌شد.

وی افزود: متأسفانه یکسری مشکلات و ذهنیت‌ها وجود دارد که جا دارد از همین جا از کفاشیان تشکر کنم. در اخبار امروز دیدم که او به این موضوع دخالت کرده کار قشنگی بود، البته مسئولیت فنی تیم با کی‌روش است اما مسئول فدراسیون هم خوب است دخالت کند، من هم در اول فصل شاید مسائلی با رحمتی و جباری بود اما با یک نشست همه را حل کردیم.

قلعه‌نویی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم فوتبال دست فوتبالی‌ها باشد و دست آنهایی نباشد که مردم را از تمرینات فراری می‌دهند و به جاهای دیگر دعوت می‌کنند. نسل جدید نیاز به فضای ورزشی دارد. در بازی‌های قبلی شاید ۱۵۰ هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمدند اما الآن ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند، منظور من مسئله کلی فوتبال است و باید کاری کنیم که جنس فوتبال در این رشته باشد تا همه لذت ببرند. مثلاً در برنامه ۹۰ سه تا مدیرعامل را رودرروی همدیگر قرار می‌دهند و این مربی را به جان آن یکی می‌اندازند و آن یکی را به جان فرد دیگر. عقبه برخی‌ها در این فوتبال هویت ندارد و باید زودتر بروند.

سرمربی استقلال در پایان خاطرنشان کرد: هواداران از ما جلوتر هستند ولی از آنها خواهش میکنم با انرژی تیم خود را تشویق کنند، اگر خدا بخواهد در دربی ۷۶ نتیجه خوبی میگیریم اما شاید ۱۰۰۰ دربی دیگر برگزار شود ولی مهم این است که روح و نفس آن فوتبالی جوانمردانه باشد، برد و باخت در این فوتبال و دربیها وجود دارد.