نبی: کی روش در تحریم ها ورود نمی کند

سرویس ورزشی افکار نیوز - محمدمهدی نبی در گفتوگو با رادیو جوان درباره کاهش احتمالی محرومیت ۲ جلسهای فیفا برای کارلوس کیروش، بیان کرد : ما وکیل ماهر سوئیسی را گرفتیم تا پیگیر این مسئله باشد و اکنون پرونده در مرحله تجدید نظر در فیفا است .

وی افزود: ما مدارک و مستندات را که شامل فیلم بازی و صحبت کی‌روش با بازیکن کره‌ای و اینکه در چه دقیقه‌ای این اتفاق افتاده است را به فیفا ارسال کرده‌ایم. و در گزارش ارسالی خودمان به این موضوع اشاره کرده ایم که گزارش ارسالی داور بازی ناصحیح است.


وی در پاسخ به این سوال که مطرح شده که اگر کی روش سابقه ی بخشیده شدن نداشته باشد می توان کاری کرد در غیر این صورت کاری از دست وکیل هم برنمی آید گفت: این مساله به لحاظ قانونی درست است اما اگر ما اثبات کنیم که گزارش ناظر بازی درست نبوده می شود کاری کرد.


نبی تاکید کرد: فیلمی که ما به کمیته تجدید نظر فیفا ارسال کردیم کاملا نشان می دهد که گزارش داور به هیچ وجه صحت ندارد در واقع این فیلم نشان می دهد که گزارش داور با نوع رفتار کی روش مغایرت دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان اعمال نفوذ قطری ها برای تغییر نکردن رای کمیته انضباطی فیفا وجود دارد، گفت: اعضای کمیته تجدید نظر فیفا از کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده و از کشورهای عربی نیستند که این موضوع باعثمی شود تا احتمال اعمال نفوذ قطری ها در خصوص این پرونده به حداقل برسد. بعید می دانم کمیته انضباطی فیفا و اعضای آن چنین کاری انجام بدهند.

دبیر فدارسیون فوتبال در مورد خداحافظی سید مهدی رحمتی از تیم ملی گفت: رحمتی قاعدتا باید قبل از رسانه‌ای کردن کناره‌گیری خود این مسئله را با کی‌روش مطرح می‌کرد. قاعدتا انتشار این گونه مطالب بدون آنکه قبل از آن صحبتی با مسئولان فدراسیون یا سرمربی تیم ملی شده باشد، کار پسندیده‌ای نبوده است.

وی ادامه داد: همانطور که کفاشیان اعلام کرده با کی‌روش در این مورد صحبت می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد نظر او را جلب کنیم تا این موضوع حل شود و مشکل خاصی وجود نداشته باشد. بازیکنان تیم ملی هر چقدر با تجربه‌تر می‌شوند باید بدیهیات را رعایت کنند. رحمتی باید قبل از رسانه‌ای شدن این موضوع با سرمربی تیم مشورت می‌کرد.


مهدی محمد نبی در مورد حضورش به عنوان سرپرست تیم ملی گفت: ‌من در بازی‌های غرب آسیا این مسئولیت را پذیرفتم تا خللی در امور به وجود نیاید و تا زمانی که سرپرست جدید را مشخص کنند، قاعدتا این مسئولیت را بر عهده دارم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این انتخاب برای کی روش تحمیلی بوده است؟ گفت: نخیر اقای کی روش به هیچ وجه در بحث ترحیم ها ورود نمی کنند

مجری برنامه با تاکید دوباره سوال اش را پرسید پس این انتخاب تحمیلی بود؟؟ وی در جواب گفت: بله ایشان یکی از خصوصیات شان این است که در تحریم ها شرکت نمی کند، نخیر این انتخاب هم تحمیلی نبوده است بین فدراسیون و ایشان تعاملی خوبی برقرار است.