باره‌سی: ۱۲۰ هزار نفر در دربی خارق‌العاده است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، فرانکو بارهسی پس از دیدار با برخی مسئولان باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عشق و علاقه مردم ایران به فوتبال بسیار زیاد است و این موضوع را در چند مدت گذشته متوجه شدم. من در دربیهای بزرگی مثل بازی آث میلان و اینترن حضور داشتم ولی ۱۲۰ هزار هوادار را ندیدم و این تقریبا خارقالعاده است.

وی افزود: این موضوع مهمی است که این همه هوادار برای یک بازی به ورزشگاه می‌آیند و امیدوارم ایران را در برزیل و جام جهانی ببینم.

باره‌سی ادامه داد: سعی می‌کنم تمام تجاربم را در اختیار باشگاه پرسپولیس بگذارم. به نظر من حضور این همه هوادار در یک دربی که می‌گویند حدود ۱۲۰ هزار نفر است، انگیزه بازیکنان را چند برابر می‌کند. این دربی یکی از ۳ دربی بزرگ فیفا نامگذاری شده و در جهان نیز نامش را اعلام کرده‌اند و قطعا بازی بزرگی است.

مدافع سابق آث‌میلان ایتالیا یادآور شد: سعی می‌کنم از آکادمی و امکانات پرسپولیس دیدن کنم و قطعا در دیدارم با مسئولین پرسپولیس در خصوص مسائل مختلف و فاکتورهای لازم برای گسترش آکادمی این تیم صحبت‌های لازم را داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: واقعا از نگاه مدیرعامل پرسپولیس که به تیم‌های پایه نگاه ویژه‌ای دارد در چند وقت اخیر لذت بردم من مطمئنم پرسپولیس می‌تواند در ۲،۳ سال آینده خودش بازیکن‌ساز باشد و راحت‌تر بتواند نخبه‌های بزرگ ایران را شناسایی کند. بالاخره تاریخ فوتبال ایران کهن است و بازیکنان بزرگی را در خود دیده و همینکه ۱۲۰ هزار نفر برای یک دربی به ورزشگاه می‌آیند نشان می‌دهد که مردم ایران عاشق فوتبال ایران هستند، پس باید ابراز امیدواری کنم که ایران بتواند به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا مثل همیشه باشد و حتی به جام جهانی برود.

وی در پایان در پاسخ سؤالی که آیا از بازیکنان تکنیکی ایران شناخت دارید یا خیر، گفت: بالاخره این را میدانم که ایران و باشگاه پرسپولیس بازیکنان تاکتیکی و بسیار خوبی دارد و امیدوارم با این شرایط و داشتهها راهی جام جهانی شوند البته سعی میکنم در این چند روزه بیشتر با فوتبال ایران آشنا بشوم.