قلعه‌نویی: فلسفه من و گل‌محمدی مثل هم است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، امیر قلعهنویی در نشست خبری پیش از بازی استقلال ـ پرسپولیس که روز جمعه ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار میشود، اظهار داشت: بازی فردا بازیای است که حساسیتهای خاص خودش را دارد. حتی دو ـ سه هفته قبل هم در مورد دربی سوال میکردند و درست است که در جدول ۳ امتیاز دارد اما حساسیت آن بالاست. در وهله اول دوست دارم همه از بازی لذت ببرند. من اعتقاد دارم بازیهای استقلال ـ پرسپولیس به جدول ربطی ندارد. هر تیمی آرامش داشته باشد میتواند برنده بازی باشد و ما خوشحالیم که بازیکنان بزرگی داریم که تجربه لازم را دارند. جایگاه پرسپولیس در جدول پایین است ولی ما صدر جدول هستیم. در عین حال، این بازی ربطی به جایگاه دو تیم در جدول ندارد.

وی افزود: ما در صدر جدول حضور داریم و امیدواریم که هم جایگاه را حفظ کنیم و هم به برتری برسیم. آنها نقاط قوت و ضعفی دارند. چند بازی را آنالیز کردیم و فکر می کنم هر تیمی میانه زمین را کنترل کند به اهدافش می رسد. خوشبختانه با آمدن جباری خط هافبک ما خوب شده و این از نقاط قوت ماست و از همه مهمتر این است که تیم خوبی شدیم و طبیعتا نقاط ضعفی هم داریم.

قلعه نویی در پاسخ به این سؤال که محروم و مصدوم دارید، گفت: دو روز است فکر می کنم چطور چند نفر را از فهرست حذف کنم و حتی برای فهرست ۱۸ نفره مشکل دارم.

وی درپاسخ به این سؤال که مجیدی چند دقیقه بازی می کند، گفت: بارها گفتم او سرمایه استقلال است و وقتی ایشان آمد از او تست هایی گرفتیم که هنوز به شرایط صد در صد نرسیده است و باید ببینیم بازی چگونه می شود. هنگامی که به انزلی رفته بودیم ۴ جلسه تمرین کرده بود و با جدیت تمرین می کند و دوست دارد که بازی کند.

خبرنگاری پرسید با این شرایط که برای رحمتی اتفاق افتاده روحیه او برای دربی خراب نمی شود که قلعه نویی پاسخ داد: او تصمیمی گرفته که ما اطلاع نداشتیم و بهتر بود که او با من و کی‌روش صحبت می کرد اما نباید آن قدر جار و جنجال شود که مدام در جلسات مختلف نسبت به ما موضع گیری شود. مسائل ملی در جای خود و مسائل باشگاه ها در جای خود است. باید طوری رفتار کنیم که منافع باشگاه و تیم ملی در راستای هم باشد.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه این دربی نسبت به بازی های گذشته حساس تر شده است و احتمال اینکه دو تیم محتاط بازی کنند، عنوان کرد: جا دارد که یک تبریک به جامعه فوتبال بگویم چون گل محمدی دو سه سال است که به فوتبال ما در سطح اول معرفی شده و بچه محل ما هم هست. با شناختی که از حریف دارم شاهد بازی زیبایی می شویم. هر جا می روم می خواهم هجومی بازی کنیم اما باید بر اساس زمین های چمن ورزشگاه بازی کنیم. در بازی گذشته وقتی شرایط زمین را دیدیم متاسف شدیم و اگر در آن بازی خوب بازی نکردیم به خاطر قدرت تاکتیکی ملوان بود ولی من قبول ندارم که این بازی هجومی نیست و دو تیم محتاط هستند. زمین آزادی کیفیت لازم را دارد.

وی در خصوص قضاوت قهرمانی در دربی گفت: او داور بزرگی است و تجارب زیادی کسب کرده و مثل من قلعه نویی ایرادات زیادی هم دارد. او دو سال است چاشنی مدیریت را به کارش اضافه کرده و من خودم به ایشان کمک می کنم که فردا قضاوت خوبی داشته باشد و امیدوارم همه کمک کنند تا شاهد قضاوتی خوب باشیم.

سرمربی آبی پوشان در ارتباط با صحبت های گل محمدی که گفته ما می‌خواهیم گل نخوریم گفت: فلسفه همین است. همه جای دنیا دنبال این هستند که ساختار دفاعی شان به شکلی باشد که گل نخورند و برای ۵۰ متر رو به جلو برنامه ریزی کنند. در بازی با ملوان طوری بازی کردیم که اگر موسوی دقت می کرد می بردیم. من تفکر گل نخوردن محمدی را ستایش می کنم که دید خوبی دارد و گل نخوردن داستان های خاص خودش را دارد و آنها بستگی به تفکر مربی دارد. همین که تیم گل نخورد مربی با آرامش تیم را رهبری می کند و هافبک ها هم راحت تر بازی می کنند. گل محمدی حرف منطقی زده و ما هم همین تفکر را داریم. اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا در دقایق ابتدایی بازی برای گل نخوردن به زمین می روید و یا کاملا هجومی به میدان می روید، اظهار داشت: فوتبال یکسری مسائل بیرون دارد و واقعیت آن است که در زمان بازی اتفاق می افتد. قشنگی فوتبال به این است که چیزی قابل پیش بینی نیست. سه سیستم داریم که برای هر کدام برنامه داریم ولی همه آنهایی که من را می شناسند می دانند که افکارم هجومی است ولی برای همان برنامه ها هم برنامه هایی داریم و در تمرینات کار کردیم و جلسات تئوری گذاشتیم. باید بر اساس دقایق بازی جلو رویم و افکار خود را پیاده کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه شده که تفکرات قلعه نویی به این شکل شده است و چرا مثل گذشته برگ برنده ای مثل میثم بائو رو نمی کند، گفت: من سوال شما را متوجه نشدم. اولا که ما به وحدت تاکتیکی رسیدیم و همه چهره های تیم ما شناخته شده هستند وقتی تیم من خوب بازی می کند و با تمامی بازیکنان نتیجه گرفته ایم چرا باید چهره ای را رو کنم؟ چه کسی را باید رو کنم؟!

وی تاکید کرد: فوتبال روی قدرت تاکتیکی تیم ها می چرخد. تیم های بزرگ دنیا ۴۸ ساعت زودتر ترکیب تیم ها را روی سایت می گذارند ولی تیمی مثل بارسلونا قدرت تاکتیکی حریفان را می داند و به حریف دیکته می کند. اینکه چهره رو کنم که مجیدی یا جباری بازی کنند به درد فوتبال نمی خورد. بعضی وقتها دیده ام مربی به جای ۱۱ نفر ۱۲ نفر را برای گرم کردن به زمین می فرستد. این ها منسوخ شده و همه می دانند که مثلاً جباری چه خصوصیاتی دارد. یک تیم باید این قدر قدرت داشته باشد که مقابل حریفان به برتری برسد