قلعه‌نویی: معلوم نیست مجیدی چقدر بازی کند

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، امیر قلعهنویی دربارهی بازی فردای استقلال مقابل پرسپولیس، گفت: بازی فردا حساسیتهای خودش را دارد. دو سه هفته قبل از داربی ازمن سوالاتی در ارتباط با این بازی پرسیده میشد که همین امر نشان میدهد امتیاز این دیدار از سه امتیاز بیشتر است و امیدوارم تا این دیدار بارفنی بالایی داشته باشد و تماشاگران ازدیدن آن لذت ببرند.

وی در ادامه گفت: این بازی ربطی به جایگاه تیم‌ها در جدول ندارد و هرتیمی که بتواند آرامش و تمرکز بیتشری داشته باشد می‌تواند در این دیدار برنده باشد.

قلعه‌نویی در ادامه با تمجید از تیمش گفت: استقلال بازیکنان بزرگی دارد که عده‌ای از آنها تجربه بازی در داربی هم دارند. از سویی دیگر ما تیم اول جدول هستیم و باید طوری باشیم که جایگاهمان را حفظ کنیم. با دیدن بازی‌های پرسپولیس در مقابل داماش و نفت و آنالیز آن دو بازی نقاط ضعف و قوت این تیم را متوجه شده‌ایم. هر تیمی که موفق شود میانه‌ی میدان را تصاحب کند، احتمالا به هدفش نزدیک‌تر می‌شود و شانس بالاتری خواهد داشت.

سرمربی استقلال در ادامه افزود: با آمدن مجتبی جباری میانه زمین ما بهتر شده و تیم ما در نیم فصل تیم بهتری شده است چرا که توانسته‌ایم نقاط ضعف خود را پوشش دهیم.

قلعه‌نویی در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با فرهاد مجیدی، گفت‌: قبل ازاین که به این سوال باسح دهم باید این را بگویم که دائما فکر می‌کنم که کدام یک از ۲۱ بازیکن خود را خط بزنم تا با ۱۸ نفر در مقابل پرسپولیس حاضر شویم. در ارتباط با مجیدی هم بارها گفته‌ام او سرمایه استقلال است و بر اساس تست‌های آمادگی جسمانی هنوز به شرایط صد در صد نرسیده ولی این که در بازی فردا چند دقیقه به او برسد را نمی‌دانم.

قلعه‌نوعی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا وضعیت مهدی رحمتی باعثافت روحی روانی او شده است و آیا این مساله در بازی فردا تاثیر گذار است یا خیر؟ گفت: ‌ البته این سوالی حاشیه ای است و ربطی به این بازی ندارد ولی مهدی رحمتی یک تصمیمی را گرفته که ما هم اطلاع نداشته‌ایم و ایشان هم حرف آنچنانی‌ نزده و گفته فعلا برای مدتی به تیم ملی نمی‌رود ولی آقای کی‌روش نباید در این باره این گونه موضع‌گیری می‌کرد. در هر حال مسائل ملی در جای خودش و مسائل باشگاه در جای خودش باید بررسی شوند و این دو مسئله در راستای هم نیستند، بنابراین این مسئله تاثیری بر داربی ندارد.

وی در پاسخ به این که شرایط حساس این دیدار موجب افت کیفی این دیدار نمی‌شود؟ گفت: یحیی گل محمدی از نسل سوم و از بازیکنانی است که مربی شده و از بچه محل‌های خودمان است. ولی با شناختی که از پرسپولیس داریم فکر می‌کنم دیدار زیبایی شود. البته استقلال هرجا که می‌رود به دنبال بازی زیباست ولی این اواخر متاسفانه ما باید براساس زمین، سیستم و تاکتیک بچینیم. به طور مثال چمن ورزشگاه انزلی مانع از بازی روان از سوی ما شد به طوری که ما نمی‌خواستیم به جباری بازی دهیم ولی احساس کردیم بعد از ۳۰ دقیقه نیاز است تا برای کنترل این دیدار او را وارد میدان کنیم. البته اگر ما در آن دیدار هم نتیجه نگرفتیم دلیل بر بی‌احتیاطی ما نبوده چرا که ما با دو بازیکن دو اخطاره‌مان درآن دیدار حاضر شدیم و نتیجه نگرفتن ما ناشی از قدرت ملوان بود. با این حال تنها جای استاندارد که تیم‌ها می‌توانند بازی با کیفیتی از خودشان به نمایش بگذارند ورزشگاه آزادی است و سایر ورزشگاه‌ها از این کیفیت بی‌بهره‌اند.

امیر قلعه‌نوعی در ادامه به انتخاب محسن قهرمانی به عنوان داور این دیدار اشاره کرد و گفت: قهرمانی داور بزرگ و خوبی است و مطمئنا مثل همه ما ایراداتی دارد ولی در داوری‌اش مدیریت دارد. من به شخصه فردا طوری عمل خواهم کرد که او اولین داربی‌اش را به خوبی قضاوت کند و تا جای ممکن سعی می‌کنم به او کمک کنم.

در ادامه این کنفرانس خبرنگاری از امیر قلعه‌نوعی پرسید که سرمربی پرسپولیس در کنفرانس پیش از بازی از اولویت گل نخوردن تیمش سخن گفته، آیا این مسئله باعثیک بازی بی‌کیفیت و خسته‌کننده نخواهد شد، گفت: فلسفه فوتبال همین است که اول ساختار دفاعی طوری باشد که تیم اول گل نخورد و بعد برای گل زدن اقدام کند. مانند بازی با ملوان که ما با ساختار خوب دفاعی‌مان ابتدا به گل نخوردن فکر می‌کردیم و سپس به گل زدن و اگر در آن بازی ایمان موسوی کمی دقت می‌کرد ما آن دیدار را هم می‌بردیم. در هر حال گل نخوردن برنامه می‌خواهد و من گل محمدی را در این رابطه تحسین می‌کنم. در هر حال دفاع کردن همانطور که گفتم برنامه می‌خواهد و می‌توان از ۵۰ متر جلوی زمین فشار را وارد کرد. از طرف دیگر، وقتی تیم گل نخورد مربی راحت‌تر می‌تواند تغییر ایجاد کند. با این حال ما هم این فلسفه را باور داریم و به آن اعتقاد داریم.

سرمربی استقلال در ادامه در پاسخ به این که احتیاط زیاد می‌تواند موجب باخت تیم شود، گفت: یک سری از این مسائل در بیرون زمین وجود دارد. البته جذابیت و زیبایی فوتبال درهمین است که قابل پیش‌بینی نیست. مثلا این که اول چگونه باشیم، ۳۰ دقیقه دوم چگونه باشیم و یا وقتی توپ را از دست می‌دهیم دردفاع چگونه استقرار پیدا کنیم و یا زمانی که صاحب توپ هستیم لیدر اول تهاجمی تیم چه کسی باشد یا نفر دوم چه کسی باشد.

امیر قلعهنوعی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که چرا مانند گذشته قلعهنوعی که بازیکنی مثل میثم بائو را برای اولین بار جلوی پرسپولیس بازی میداد، دیگر از این دست اقدامات انجام نمیدهد؟ گفت: تیم ما به آن وحدت تاکتیکی رسیده و همه بازیکنان ما از چهرههای شناخته شده فوتبال هستند. وقتی تیمت خوب است و به خوبی نتیجه میگیرد نیازی به این کار نیست. از طرف دیگر قدرت تاکتیکی تیم باید در زمین به حریف دیکته شود. به طور مثال همه دنیا میدانند که بارسلونا چگونه وارد زمین میشود و سیستم این تیم همواره ۳-۳-۴ است ولی در ایران شما میبینید ۱۱ بازیکن قرار است بازی کنند ولی مربی ۱۲ نفر را برای گرم کردن و سردرگمی حریف به میدان میفرستد، در حالی که سیستم و تاکیتک اهمیت بیشتری در فوتبال جدید دنیا دارد