به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، در این تحقیق که شامل موارد دیگر هم می شود اعلام شده که متوسط قد بازیکنان تیم بارسلونا ۱۷۷.۷۴ سانتیمتر است.


این تیم همچنین از نظر حضور بدون تغییر بازیکنان در تیم اصلی طولانی تری زمان را در اختیار دارد، به طوریکه برخی از بازیکنان این تیم به طور متوسط ۵ سال است که در ترکیب اصلی در کنار هم بازی می کنند.


ازاین نظر ازبین تیم هایی که شانس قهرمانی درلیگ قهرمانان باشگاه های اروپا را دارند، تیم شاختاردونتسک اوکراین با میانگین ۴.۴ سال در مکان سوم و تیم منچستریونایتد انگلیس با میانگین ۴.۳ سال در مکان هفتم قرار گرفته اند.


مرکز بین المللی مطالعات ورزشی علاوه بر این در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که درصد بازیکنان خارجی درلیگ های اروپایی به بالاترین سطح خود درفصل کنونی رسیده است بطوریکه بازیکنان خارجی بیش از یک چهارم تمامی پست ها را تشکیل می دهند اما بیشترین تعداد با ۴۴.۳ درصد از مهاجمان تشکیل شده است.


درصد حضور بازیکنان خارجی در لیگ های اروپایی در شش کشور از بین ۳۱ کشوری که مورد تحقیق قرار گرفته اند یعنی قبرس، انگلیس، پرتغال، بلژیک، ایتالیا و ترکیه، بیش از ۵۰ درصد است. ولی لیگ قبرس با ۷۴.۲ درصد در این میان رکوردار است.


برزیل نیز به عنوان کشوری که بیشترین تعداد بازیکن را صادر می کند، معرفی شده است. با وجود این مجموع تعداد بازیکنان برزیلی در لیگ های خارجی طی یک سال گذشته کاهش یافته و از ۵۲۴ نفر به ۵۱۵ نفر رسیده است.


در رده دوم کشور فرانسه قرار دارد که تعداد بازیکنان صادر شده از این کشور با رشد قابل توجهی از ۲۴۵ نفر به ۲۶۹ نفر رسیده است.


کشورهای اسپانیا و پرتغال نیز بیشترین افزایش را از نظر تعداد بازیکنان صادراتی نشان می دهند به طوریکه تعداد بازیکنان اسپانیا در لیگ های اروپایی غیر از این کشور با ۳۴ نفر افزایش به ۱۴۸ نفر و تعداد پرتغالی ها با ۴۱ نفر افزایش به ۱۷۱ نفر رسیده است.


با این حال از نظر درصد افزایش صدور بازیکن در طول یکسال گذشته کشورهای بلغارستان و اوکراین به ترتیب با ۶.۹ درصد و ۶.۲ درصد بیشترین افزایش را داشته اند.


بر عکس کشور یونان به دلیل بحران اقتصادی کاهش ۱۴.۹ درصدی را نشان می دهد.


هم اکنون کمتر از یک پنجم از بازیکنان لیگ فقط سه کشور از بین ۳۱ کشور مورد مطالعه، از یونان هستند.


نتایج این تحقیق نشان می دهد که افزایش کلی تعداد بازیکنان خارجی لیگ های اروپایی نسبت مستقیمی با کاهش بازیکنان بومی این کشورها دارد به طوریکه درصد بازیکنان بومی با ۲۱.۱ درصد به پایین ترین حد خود در فصل جاری رسیده است.


درصد بازیکنان خارجی در لیگ های اروپایی به غیر از اروپای مرکزی از سال ۲۰۰۹ تا کنون روند رو به کاهشی را طی کرده است.


این تعداد هم اکنون در کشورهای پرتغال، ترکیه و ایتالیا کمتر از ۱۰ درصد است.