خسوس حق دارد، به تیم ملی دعوتم نکند!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، وحید شمسایی پس از خط خوردن از فهرست تیم ملی در جامجهانی تایلند تمام مسئولان فوتسال و تیم ملی را به باد انتقاد گرفت و افشاگریهای زیادی داشت اما اکنون با کنار رفتن عباس ترابیان و علی صانعی قصد حمایت از سرمربی جدید تیم ملی فوتسال را دارد.

شمسایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره انتخاب خسوس کاندلاس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال و رضا حیدریان و رضا لک به عنوان دستیاران خسوس عنوان کرد: کادر فنی تیم ملی انتخاب شد و رفت اما من می‌خواهم به اصول خودم - که بارها اعلام‌شان کرده‌ام - اشاره کنم. به اعتقادم مربیان بزرگ ایرانی در دنیا حرف اول را می‌زنند،. افرادی مثل شمس، ابطحی، صالح، خوراکچی و … فوتسال ما را ساخته‌اند اما دیگر سرمربی انتخاب شده و کاری نمی‌توان کرد. این هم به قرارداد یک ساله خسوس با فدراسیون برمی‌گردد، چون اگر این مربی را اخراج می‌کردند، باید جریمه می‌دادند.

وی ادامه داد: دیگر باید به این فکر باشیم که از تیم ملی حمایت کنیم. فوتسال ایران یک سال ضربه خورد و ناکامی‌های زیادی به بار آمد. در چنین وضعیتی هر کسی هر کاری که از دستش برمی‌آید، باید انجام دهد. این انتخاب، خوب یا بد، انجام شده و ما باید دست‌به‌دست هم دهیم تا مردم را از نگرانی درآوریم.

کاپیتان سابق تیم ملی افزود: نمی‌دانم موقتی بودن کادر فنی دیگر چه صیغه‌ای است؟ مگر می‌توان عملکرد مربی را در دو بازی ارزیابی کرد؟ مربیان، مخصوصا خارجی‌ها برنامه‌ریزی بلندمدت دارند و نمی‌توان با چند بازی آنها را شناخت. پی‌بردن به احساسات و عواطف بازیکنان برای خودش دنیایی دارد و خسوس زمان کمی خواهد داشت.

شمسایی در ادامه با اشاره به انصراف هاشم‌زاده از حضور در کادر فنی تیم ملی گفت: هاشم‌زاده بهترین کار را کرد، چون شأن او بیشتر از دستیاری خسوس است. البته همه باید به تیم ملی خدمت کنیم اما شأنمان هم باید حفظ شود. به اعتقادم حیدریان هم نباید دستیاری خسوس را قبول می‌کرد؛ چون اگر دو نفر در فوتسال ایران سرآمد باشند، حیدریان یکی از آنهاست. نام حیدریان بزرگ‌تر از این حرف‌هاست و باید جایگاهش را حفظ کند. با این حال امیدوارم تیم ملی بتواند حداقل با آمدن حیدریان بزرگ موفق باشد.

او همچنین درباره دستور افتخاری به خسوس برای برگزاری جلسه با وحید شمسایی تصریح کرد: تاکنون فقط از طریق رسانه‌ها این خبر را شنیده‌ام و هنوز صحبتی با من نشده است. همه ایران، فوتسالی‌ها یا حداقل شما خبرنگاران فهمیده‌اید که تا آخر پای حرفم ایستاده‌ام. شما می‌دانید چه تیم‌هایی قصد جذبم را داشته‌اند. همین الان هم جزو چهار – پنج بازیکن آماده ایرانم. چون خیلی خوب تمرین می‌کنم و زیر نظر بدنساز و مربیانی مثل خوراکچی کار با توپ را انجام می‌دهم. فصل بعد هم با یک تیم پرقدرت برمی‌گردم و برای قهرمانی خواهیم جنگید.

شمسایی همچنین درباره اظهارنظر خسوس مبنی بر این که او را به دلیل نداشتن تیم باشگاهی به تورنمنت روسیه دعوت نخواهد کرد، گفت: حق طبیعی خسوس است که دعوتم نکند چون تیم ندارم. به لحاظ حرفه‌ای هم درست است. به هر حال مربی که چند سال در کنارم کار کرده، افتخاراتم را دیده بود و مرا می‌شناخت، دعوتم نکرد و گفت تیم ندارم. خسوس که جای خود را دارد. او که فقط اسمم را شنیده و شناخت چندانی از من ندارد. با این همه جای پای دوستان قدیمی در کمیته‌ فوتسال و تیم ملی مشخص است! نحوه اتخاذ بیشتر تصمیم‌ها مشخص است و من فعلا نمی‌خواهم این موضوع را باز کنم.

شمسایی همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه‌اش برای سال‌های آینده چیست، تشریح کرد: همان‌طور که گفتم در فصل آینده با قدرت بازی خواهم کرد و همه مرا در میادین خواهند دید. برنامه‌ریزی مدونی هم دارم تا برای مربیگری آماده شوم. ابتدا در کلاس‌های سطح دو ایران شرکت خواهم کرد و سپس به خارج از ایران می‌روم. با چند مدرس سطح یک دنیا صحبت کرده‌ام و سال آینده در حین بازی کردن به یکی از کشورهای اسپانیا و برزیل می‌روم تا شیوه تمرین‌دهی و مربیگری را بیاموزم. مردم بدانند وحید شمسایی همان‌طور که در بازی کردن خوب بود، در مربیگری هم با قدرت کار خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامههای مدیریتیاش افزود: کارهای مدیریتی را هم دوست دارم اما میخواهم بین مربیگری و مدیریت، آن چه را به استعدادهایم نزدیک است، دنبال کنم. به هر حال من همه برنامههایم را پیاده خواهم کرد تا بتوانم تجارب خودم را برای پیشرفت خانواده فوتسال ارائه دهم.