هرتست دوپینگ ۲ میلیون تومان هزینه دارد / یک دوپینگی در لیگ برتر

سرویس ورزشی افکار نیوز - دكتر احمد هاشميان رييس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال در گفت وگو با رادیو جوان با اعلام مثبت بودن نمونه کنترل دوپینگ یکی از بازیکنان لیگ برتری گفت : پرونده بازیکن وارد مراحل رسیدگی شده و از ابتدای هفته آینده هم کمیسیون بدوی برای رسیدگی تخلفات و صدور رای ایشان تشکیل خواهد شد.
۲
وی در مورد نحوه ی نمونه گیری گفت: در هیچ جای دنیا در همه ی مسابقات نمونه گیری انجام نمی شود ولی بر اساس الگوی که در آیین نامه ی فیفا هم هست برنامه ریزی های گسترده ی انجام شده ما برای لیگ برتر کشور مان تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ نمونه کنترل دوپینگ را گرفته ایم و این آمار، آماری است که در کنگره ی اخیر کنفدراسیون آسیا که ماهم در آن حضور داشتیم در سطح آسیا رتبه ی اول را دارد بنابراین نیازی نیست در همه ی مسابقات نمونه گیری انجام شود. اما طبق یک برنامه ی هوشمند این مسابقات انتخاب و نمونه گیری ها انجام می شود.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال یادآورشد: همه ی مربیان و دستندکاران محترم که به هر دلیلی احساس می کنند تخلفی انجام شده می توانند مستندات خودشان را به ما ارائه دهند و مطئن باشند که ما برای مبارزه با این پدیده از هر سرنخ کوچکی و ارزشمندی استفاده و رسیدگی می کنیم.

وی افزود: از هفته ی جاری باتوجه به حساس تر شدن مسابقات، حجم نمونه گیری برای دسته اول بیشتر خواهد شد و با متخلفین طبق آین نامه برخورد خواهد شد، البته این را باید یادآور بشوم که این مساله برای یافتن مجرم نیست بلکه برای حفظ سلامت بازیکنان و سرمایه های ملی می باشد.

هاشمیان در مورد هزینه های انجام هر تست دوپینگ گفت : هزینه ی هر بار تست دوپینگ دومیلیون تومان می باشد و هر هفته به طور متوسط حدود 4 نمونه در لیگ برتر گرفته می شود .