اصرار هاشمی به برگزاری انتخابات پیش از پایان سال
افکار -

سید مهدی هاشمی درباره آخرین وضعیت ارسال اساسنامه به کمیته بین‌المللی المپیک و پاسخ آنها گفت: در جلسه فردا در این باره صحبت می‌کنیم، قاعدتا باید IOC در مدت یک هفته پاسخ دهد. البته الزامی هم به پاسخ دادن نیست. اگر آنها در این باره اظهار‌نظری نکنند یعنی اساسنامه را قبول دارند. در واقع می‌توان گفت سکوت علامت رضاست.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره اینکه در مجمع عمومی آیا تصمیم‌گیری شده است که در فدراسیون‌هایی که تغییر و تحول داشته است روسای قبلی حضور پیدا ‌کنند یا روسای جدید؟ اظهار داشت: باید ببینیم تا زمان برگزاری مجمع عکس‌العمل IOC چیست. اگر آنها واکنشی نشان دادند باید با توجه به نظر این کمیته هماهنگی شود. حداقل این است که هیچ کدام از روسا در مجمع حضور پیدا نکنند و شخصی به عنوان نماینده فدراسیون در جلسه حضور پیدا کند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه گفته می‌شود اساسنامه‌ای که به IOC ارسال شده همان اساسنامه‌ای نیست که در اینجا مورد تصویب قرار گرفته است تصویب کرد: این حرف درست نیست. آنچه که تصویب شد همه امضا کردند و همان به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره اظهارات وزیر ورزش مبنی بر اینکه گفته بود انتخابات قطعا اسفند برگزار می‌شود عنوان کرد: ما هم اصرارمان این است که پیش از پایان سال انتخابات برگزار شود. اگر ۳۰ بهمن مجمع عمومی باشد و یک ماه هم وقت لازم داشته باشیم پیش از سال جدید انتخابات برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که هنوز شروط IOC انجام نشده پس چگونه انتخابات برگزار می‌شود گفت: مهمترین شرط آنها اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک بود، باقی مسائل فرعی است که می‌توان هماهنگ کرد. اگر آنها اصل تغییرات را قبول کنند دیگر مشکلی نیست.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره بودجه فدراسیونها اظهار داشت: شرایط اعتباری خوب نیست و عموم فدراسیونها مشکلات مالی سنگینی دارند امیدواریم وزارت و کمیته مسکنی را تزریق کنند.