عقیلی جایگاهی در تیم ملی ندارد
افکارنیوز

_ به گزارش ایسنا، مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره ترک شبانه اردوی تیم ملی توسط هادی عقیلی پیش از بازی با لبنان بیان کرد: بازیکنی که پیراهن تیم ملی را به دست می‌آورد نباید آن را مفت از دست بدهد. این خواست کی‌روش و تمام مربیان است. بازیکنی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد باید تمام کارایی‌های مورد نظر مربی را داشته باشد. به هر حال کی‌روش که نمی‌تواند ۱۰ بازیکن در خط دفاع داشته باشد. این ذهنیتی که بازیکن می‌خواهد شرط و شروط بگذارد و می‌خواهد بگوید که من باید در ترکیب اصلی باشم درست نیست. حتی اگر او بهترین بازیکن هم باشد، چنین کاری حرفه‌ای نیست.

وی ادامه داد: باید به نظر مربی چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی احترام گذاشت. این کار ممکن است بدعت شود و فردا بازیکن استقلال و پرسپولیس هم بگوید که اگر پولم را ندهید یا جزو ۱۱ بازیکن اصلی نباشم به زمین نمی‌روم. هادی عقیلی نیز با این که بازیکن خوبی بوده و هست، اما به دلیل این که فکر می‌کرد در ترکیب اصلی جای ندارد، اردوی تیم ملی را ترک کرد.

نبی در ادامه با بیان این که طبق مقررات و چارچوب فدراسیون با عقیلی برخورد خواهد شد، افزود: تیم ملی خودمان تصمیم می گیریم و اگر قرار باشد با او برخورد شود، ایشان جایگاهی در تیم ملی ندارد. البته هنوز گزارشی به کمیته‌ انضباطی نرفته چون بازی چهارشنبه برگزار شد و تا به امروز کمیته‌ انضباطی در فدراسیون حضور نداشته است. اما فردا(شنبه) گزارش را خواهیم داد.

وی که در برنامه «ورزش و مردم» شبکه یک صحبت می کرد در پاسخ به این پرسش که آیا خداحافظی پنج بازیکن در زمان کی‌روش زنگ خطر برای تیم ملی نیست؟ مطرح کرد: بازیکنانی که قبلا خداحافظی کرده‌اند شاید شرایط حضور در تیم ملی را نداشتند. به عنوان مثال فرهاد مجیدی گفت که شرایطم به گونه‌ای است که نمی‌توانم در تیم ملی بازی کنم. کی‌روش تمایل داشت تا مجیدی بماند. بقیه بازیکنان هم شاید مشکل شخصی داشته باشند، با این حال کسی که پیراهن تیم ملی را به دست می‌آورد نباید آن را مفت از دست بدهد. حال می‌خواهد سرمربی تیم ملی کی‌روش باشد یا دل بوسکه!

نبی در پایان نیز درباره سرپرستیاش در تیم ملی عنوان کرد: اگر عمری باقی باشد در خدمت تیم ملی هستم و سرپرست خواهم بود.