افکار

- یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی پرسپولیس برابر گهر و صعود این تیم به رده ششم جدول گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم به گل برسیم. اما در ادامه بازیکنان به لاک دفاعی رفتند و احساس کردند که می‌توانیم با همین یک گل به پیروزی برسیم. پس از دو گلی که از گهر دریافت کردیم موقعیت‌های خوبی را به دست آوردیم که از دو فرصت استفاده کرده و به پیروزی رسیدیم.

وی با تبریک به تیم گهر گفت: آن‌ها بسیار جاندار فوتبال بازی کردند و اگر همین روند را از ابتدای لیگ شروع می‌کردند، اکنون وضعیت بسیار بهتری داشتند. به هر صورت باید به این تیم تبریک بگویم. همچنین می‌خواهم از تماشاگران تشکر کنم که حتی در زمان پیش بودن حریف باز هم از پرسپولیس حمایت کردند. من به عنوان یک پرسپولیسی همه چیز خود را از این هواداران می‌دانم اما این را هم بگویم که به تنهایی نمی‌توانم معجزه کنم.

گل‌محمدی افزود: با توجه به اتفاقاتی که از قبل آغاز شده، یک شبه نمی‌توان معجزه کرد. من هری پاتر نیستم که بخواهم جادو کنم و پرسپولیس را نجات دهم اما از زمانی که آمده‌ام تلاش داشتم که تیم خوب کار کند. فکر می‌کنم کسب ۵ پیروزی و ۵ تساوی کارنامه بدی با توجه به مشکلاتی که داشتیم نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که تیم شما بهترین بازیکنان ایران را دارد پس چرا نمی‌توانید نتیجه بگیرید گفت: داشتن بهترین‌ها همیشه دلیل پیروزی نیست. در نیم فصل نخست پرسپولیس با مشکلات بزرگی روبه‌رو بود که به اعتقاد من بخش عمده آن مربوط به بیرون از پرسپولیس بود. مشکلات داوری را هم به این اتفاقات اضافه کنید. البته بخشی از مشکلات هم مربوط به خود ژوزه بود که به دلیل حضور دیرهنگامش در پرسپولیس و ناآشنا بودنش با بازیکنان، نتوانست ارتباط خوبی ایجاد کند و امتیازهای زیادی را از دست دادیم. همین از دست دادن امتیازها باعثشد اعتماد به نفس بازیکنان از بین برود.

گل‌محمدی افزود: فاصله تیم‌ها به هم نزدیک است. مثلا همین تیم گهر با وجود اینکه در رده هفدهم قرار دارد اما تیم بسیار خوبی است. در این لیگ هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد. ما امتیازهای زیادی را از دست داده‌ایم. در ۵ بازی مساوی کردیم که در بعضی از آن‌ها می‌توانستیم به پیروزی برسیم اما بعضی مشکلات مثل داوری مانع از موفقیت ما شد. به هر حال اینکه انتظار داشته باشیم پرسپولیس همه بازی‌ها را ببردانتظار زیادی است و ما برای کسب نتایج بهتر به زمان نیاز داریم و گذشت زمان خیلی از مشکلات را حل می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال میتواند به پیروزی برسد اما پرسپولیس چنین شرایطی ندارد گفت: استقلال ثبات خوبی داشته است. آنها هدفمند بازیکن گرفتند و تمرینهایشان را خیلی زود شروع کردند. استقلال در نیم فصل امتیازهای بسیار خوبی گرفت و همین مسئله به آنها کمک کرد، درست برعکس ما که امتیازهای زیادی را از دست دادیم. این ثبات باعث شده اکنون استقلال در صدر جدول باشد.