خائن فوتبال ایران کیست؟
افکار گروه ورزشی:

۱. بعد از شکست مقابل ازبکستان بود که برخی از افراد شایعه کردند کارلوس کی روش با قطری ها تبانی کرده است. او که پس از شکست خانگی از تهران خارج شده بود و به خاطر زحماتش به مرخصی رفته بود در آن روزها نتوانست جواب این اتهام را بدهد، اما همین چند روز پیش او اینگونه جواب این اتهام را با ابهام هر چه تمام تر داد: " شما بروید ببنید لبنان الان کجا اردو زده است. می خواهید واقعیت را بدانید پس تحقیق کنید. لبنان در خانه من که اردو نزده است. " این جمله کی روش مهم بود اما کسی به آن توجه نکرد. چند روز بعد از این حرف کی روش بود که رسانه های لبنانی خبر از تبانی دو بازیکن لبنانی با قطر دادند. لبنان پس از شکست رفت و برگشت مقابل قطر و در آستانه بازی با ایران در مقدماتی جام ملتها در دوحه با امکاناتی در حد تیم های اروپائی اردو زده بود! در حالیکه که به نظر نمی رسد لبنان منبع مالی مناسبی برای این اردو داشته باشد. به نظر می رسید کی روش همه چیز را می دانست و از تمام زد و بندها آگاه بود.

۲. کی روش در بخش دیگری از صحبت هایش گفته بود: " روز صعود به جام جهانی می گویم چه افرادی با قطری ها تبانی کردند. " این حرف می تواند دو جنبه داشته باشد. در درجه اول می توان نام لبنان را مطرح کرد، که البته تبانی سه بازیکن آن در بهترین حالت محرز شده است اما به نظر می رسد کار از سه بازیکن بسیار فراتر رفته است و باید سراغ فدراسیون فوتبال لبنان رفت. اما جنبه دیگر به داخل بر می گردد و اینکه شاید افرادی رده بالا در فوتبال از پاکی علی کفاشیان سوء استفاده کرده و با قطری ها بساط تبانی راه انداخته باشند نیز نظریه ای دیگر است.

۳. اما کی روش جدیدا این حرف ها را زده است: "من از همه اهالی رسانه می خواهم تحقیق کنم چرا محرومم کردند. شک نکنید دست های پشت پرده ای برای این محرومیت وجود دارد تا به تیم ملی ایران خیانت کنند." تک تک این جملات مهم است و جای تحقیق و تفحص دارد و این بار نباید به سادگی از کنار کدهایی که کی روش داده است عبور کرد. قطری ها فیلم عصبانیت کی روش را به فیفا فرستاده اند تا محرومیت او افزایش یافت، حالا این فیلم را چه کسی به قطری ها رسانده است نکته مبهمی است ... شاید باز هم پول بر ملیت و هویت پیروز شده است، اما نباید گذاشت روزهای خوشی برای دوستان قطر رقم خورد.