میزبانی قرمز و مشکی‌پوشان از آبی‌ - اناری‌ها
افکار -

میلان در ورزشگاه سن‌سیرو در حالی پذیرای بارسلونا خواهد بود که قصد دارد شکست مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱ برابر آبی‌ - اناری‌ها را جبران کند. میلان در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا پس از مالاگا در رده دوم گروه قرار گرفت و بارسلونا در گروه خود به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد. دو تیم ۱۵ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که عملکرد بارسلونا بهتر بوده است.

بارسلونا در ۱۵ بازی خود برابر میلان صاحب ۶ برد، ۵ تساوی و ۴ باخت شده، ۲۲ گل زده و ۱۹ گل را هم دریافت کرده است. بارسا در هفت بازی گذشته خود برابر میلان بدون شکست از زمین بیرون رفته است. آخرین باری که میلان توانست بارسلونا را شکست دهد، سال ۲۰۰۴ بود که روسونری با تک گل شوچنکو به پیروزی رسید. مهم‌ترین پیروزی میلان برابر بارسلونا در فینال جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۸۹ بود که توانست با ۴ گل بارسلونا را شکست دهد و قهرمان اروپا شود. برای میلان در آن دیدار خاطره‌انگیز دانیل ماسارو(۲۲ و ۴۵) دژان ساویسویچ(۴۷) و مارسل دسایی(۵۸) گل زدند.

میلان در ۶ بازی قبلی خود برابر تیم‌های اسپانیایی در سن‌سیرو نتوانسته است به پیروزی برسد. در مقابل بارسلونا در بازی‌های خارج از خانه برابر تیم‌های ایتالیایی ۶ برد، ۷ تساوی و ۵ باخت داشته است.

از اتفاقات جالب در بازی چهارشنبه رویارویی بویان کرکیچ، مهاجم میلان برابر هم‌تیمی‌های سابقش خواهد بود.

گالاتاسرای – شالکه

گالاتاسرای که به دلیل بازی رودررو بعد از منچستریونایتد از گروه H صعود کرد، در ورزشگاه خانگی خود میزبان شالکه خواهد بود. شالکه در ۹ بازی قبلی خود در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک باخت داشته است. آنها در دور مقدماتی توانستند آرسنال را در لندن شکست دهند. در سوی مقابل گالاتاسرای امیدوار است برای اولین بار از سال ۲۰۰۱(و پنجمین بار در مجموع) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. ترک‌ها تاکنون ۱۲ بار با تیم‌های آلمانی بازی کرده اند که در آنها تنها ۲ بار به پیروزی رسیده‌اند.

در بین بازیکنان دو تیم همیت آلتین‌توپ، هافبک گالاتاسرای این شانس را دارد تا با هم‌تیمی‌های سابقش بازی کند. او ۶۱۳ بازی برای شالکه انجام داده است.

در بین بازیکنان گالاتاسرای حضور دیدیه دروگبا توجه همگان را به خود جلب کرده است. این بازیکن در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرنمونیخ گلزنی کرد. در کنار دیدیه دروگبا، وزلی اسنایدر نیز میتواند از ارکان موفقیت گالاتاسرای باشد.