افکار- هر بار که پرسپولیس برنده می شود و جمع امتیازات این تیم به حدی می رسد که هواداران رغبت می کنند به جدول نگاه کنند حسرت امتیازهای از دست رفته دوستداران پرسپولیس را آزرده خاطر می کند.

پرسپولیس با دو پیروزی متوالی که در این فصل کمتر اتفاق افتاده بود حالا در رتبه ششم جدول است اما آنقدر فاصله چهار تیم مدعی قهرمانی با این تیم زیاد شده که به نظر می رسد با وجود تداوم نتایج خوب پرسپولیس در نهایت رتبه ای بهتر از پنجمی نصیب این تیم نخواهد شد مگر اینکه هر چهار تیم مدعی قهرمانی در ۸ بازی باقیمانده ۴-۳ بار ببازند که این اتفاق تقریبا محال است.

پرسپولیس در نیم فصل اول در دو بازی با نفت تهران و سایپا با بدشانسی و اشتباهات داوری ۴ امتیاز از دست داد. در نیم فصل دوم هم در حالی که می توانست مقابل صبای قم، استقلال و نفت آبادان را ببرد به تساوی رضایت داد. با احتساب این ۶ امتیاز پرسپولیس تا اینجای فصل حداقل ۱۰ امتیاز را مفت و مجانی از دست داده است.

البته سرخ ها در دیدار با گهر (رفت)، فولاد (برگشت) و داماش (برگشت) تا حدودی با خوش شانسی امتیاز گرفتند اما درصد امتیازهایی که این تیم با بدشانسی و اشتباهات داوری از دست داده با امتیازهایی که با خوش شانسی و اشتباهات داوری جمع کرده قابل مقایسه نیست. پرسپولیس با همان ۱۰ امتیازی که مفت از دست داده الان می توانست مدعی قهرمانی باشد.