فرنگی کاران ایران در یک‌قدمی فینال
افکار

- در دور سوم از مرحله مقدماتی رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ - تهران از ساعت ۱۸ امروز تیم‌های کشتی فرنگی ایران و آذربایجان برابر هم به میدان رفتند که شاگردان رسول جزینی با نتیجه ۵ بر ۲ آذربایجان را شکست داده و سومین پیروزی متوالی خود در این مسابقات را جشن گرفتند.

تیم کشتی فرنگی ایران که در سه دیدار خود در مرحله گروهی ترکیه، قزاقستان و آذربایجان را شکست داده است، با این پیروزی به فینال این مسابقات نزدیک شد و در صورت پیروزی در بازی فردا چهارشنبه برابر مجارستان حضور خود در دیدار نهایی را قطعی می‌کند.

از نکات جالب توجه در این بازی غیبت سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی وزن ۸۴ کیلوگرم تیم آذریابجان در این مبارزه بود که با تشخیص کادرفنی آذربایجان برابر تیم ایران کشتی نگرفت. همچنین ناصر نوربخش مربی ایرانی تیم کشتی فرنگی تیم آذربایجان هم پیش از آغاز این مسابقه به سمت مربیان تیم ایران نرفت و با آنها دست نداد. قبل از این دیدار گفته می‌شد ممکن است حضور سامان طماسبی در وزن ۸۴ و همچنین مربیگری ناصر نوربخش در تیم آذربایجان باعثواکنش منفی تماشاگران شود اما اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداد و تماشاگران تنها تیم ایران را تشویق کردند.

نتایج کامل رقابت کشتی فرنگی ایران و آذربایجان به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم:
* محسن حاجی‌پور(برنده) - الدانیز عزیزلی(۳ بر یک، صفر بر ۲،۲ بر صفر)

۶۰ کیلوگرم:
* عبدالمحمد پاپی(برنده) - ساکت جلیل‌اف(۳ بر یک، یک بر صفر)

۶۶ کیلوگرم:
* علی محمدی - رسول چونیاف(برنده)(صفر - ۳،۲ بر صفر، صفر - یک)

۷۴ کیلوگرم:
* فرشاد علیزاده(برنده) - نیامدین ابراهیم اف(یک بر صفر، ۴ بر صفر)

۸۴ کیلوگرم:
* طالب نعمت‌پور(برنده) - رفیق حسینوف(یک بر صفر، صفر بر یک و ۲ بر صفر)

۹۶ کیلوگرم:
* مهدی علیاری - شالوا قارابادزه(برنده)(یک بر صفر، صفر بر یک، ۲ بر صفر)

۱۲۰ کیلوگرم:
* بشیر باباجان‌زاده(برنده) - رادومیر پیتکوویچ(یک بر صفر و یک بر صفر)

بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک هم در جایگاه ویژه نشسته است. همچنین عبدالله چمن‌گلی، رحیم علی‌آبادی، فرهاد اسماعیل‌نژاد، موسی طباطبایی و بهروز حضرتی‌پور که از منتقدان کشتی فرنگی هستند هم در سالن حضور دارند.

رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ تهران از صبح امروز سهشنبه با حضور ۱۰ تیم برتر دنیا در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی آغاز شده است. ایران در چهارمین و آخرین دیدارش در مرحله گروهی این جام فردا چهارشنبه به مصاف مجارستان میرود.